Frigg Skrevet 20. januar 2008 #741 Del Skrevet 20. januar 2008 Gruppearbeid ja....det skal virkelig ikke være enkelt. Jeg kan ikke si at jeg har så veldig mange positive erfaringer med det, heller ikke denne gangen. Gruppa samarbeider ikke så godt, det er bare et par stykker som tar initiativ til at ting skal bli gjort og man føler som den sjefete bossen når man få folk til å gjøre ting/ få fart på ting. Og noe av det værste jeg vet er en slik holdning: Er ikke så farlig at jeg ikke gjør min del, for andre gjør sikkert litt ekstra slik at jeg slipper! Hva er det for noe da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. januar 2008 #742 Del Skrevet 22. januar 2008 Skjønner hva du mener med gruppearbeid, jeg har alltid ment at det er best at man bestemmer gruppene selv, for da kan de som gidder å gjøre noe komme på en gruppe så får de andre surre rundt som de vil. I går kveld leste jeg det ene av to Shakespeare skuespill som vi fikk beskjed om å starte med så raskt som mulig. Nå har jeg gjort ferdig min del av gruppe fremføringen i morgen og skal nå gjøre en oversettelse som også er til i morgen. Etterpå skal jeg på gruppe undervisning som jeg faktisk er forberedt til, videre på Ex.phil forelesning, og rekker forhåpentligvis hjem så jeg får sett mesteparten av håndballkampen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 23. januar 2008 #743 Del Skrevet 23. januar 2008 Er vel ingen av dere som vet om en web-side hvor jeg kan finne EKG'er å teste kunnskapen min på? Dessverre er det ingen tester på den siden jeg bruker mye, men siden er fin likevel. Siden er utarbeidet av hjerte- medisinsk avdeling på Ullevål for intenstivstudenter. Jeg liker spesielt denne siden. En flott side for oss hjerte- nerder . Jeg må ærlig innrømme at jeg har vansker med å forstå så mye av EKG enda, men jeg skal lese enda mer på siden når jeg får tid. Hva studerer du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 23. januar 2008 #744 Del Skrevet 23. januar 2008 Gruppearbeid ja....det skal virkelig ikke være enkelt. Jeg kan ikke si at jeg har så veldig mange positive erfaringer med det, heller ikke denne gangen. Gruppa samarbeider ikke så godt, det er bare et par stykker som tar initiativ til at ting skal bli gjort og man føler som den sjefete bossen når man få folk til å gjøre ting/ få fart på ting. Huff, det kjenner jeg meg dessverre igjen i . Egentlig er jeg fornøyd med gruppen min, men noen ganger koker det i hodet mitt. Jeg gjør alltid det som kreves av meg og legger mye arbeid i det. Rett og slett av den enkle grunn at jeg ønsker best mulig resultat på mappevurderingen. Noen ganger mistenker jeg at noen på grupper bevisst unnlater å gjøre det de skal fordi det VET at jeg ordner opp til slutt. Heldigvis er ikke det flertallet på gruppen da. Hadde vi ikke skulle levert en stor felles oppgave, hadde jeg latt dem seile sin egen sjø, men det betyr jo faktisk noe for meg at de leverer også. Men jeg sier i fra da! Det får være grenser for hva man skal finne seg i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorelai80 Skrevet 24. januar 2008 #745 Del Skrevet 24. januar 2008 Føler jeg har kommet ganske godt i gang denne uken, men sliter litt med markedsføringen. Det er mange begreper og veldig mye stoff. Men det er vel bare å lese så sitter det vel en gang tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 26. januar 2008 #746 Del Skrevet 26. januar 2008 Mål for dagen: Notat 1 Notat 2 Ferdig tema 1 (forelesning) Forberede midtevaluering (mandag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 26. januar 2008 #747 Del Skrevet 26. januar 2008 Da var vi heldigvis ferdig med gruppeoppgaven Hadde et håp om at jeg ikke skulle lese noe pensumi det hele tatt i helgen, men det kan se ut som om jeg må i morgen. Vi har fått et nytt arbeidskrav, og det er før vi i det hele tatt før vi har fått begynt på hjemmeeksamen :klø: Så jeg har en følelse av at dette kommer til å bli veldg slitsomt fremover Men, men...litt pensum i morgen med en god kopp te å så begynne på hjemmeeksamen på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebano Skrevet 26. januar 2008 #748 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Lykke til med gruppearbeidet Bare meg selv og Ada Blûe. Og takk for EKG linker Ada Blûe Endret 29. januar 2008 av Ebano Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebano Skrevet 26. januar 2008 #749 Del Skrevet 26. januar 2008 Da var vi heldigvis ferdig med gruppeoppgaven Heldiggris!!! Du postet visst denne mens jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 27. januar 2008 #750 Del Skrevet 27. januar 2008 Så flott, Bare meg selv. Det er deilig med alt en blir ferdig med. Ikke lenge til hjemme-eksamen er over heller, nå da . Masse lykke til. Jeg ble ikke helt ferdig med målene jeg satt meg for i går, så jeg fortsetter med dem. Skal få det unnagjort innen i kveld . Notat 1 Notat 2 Ferdig tema 1 (forelesning) Forberede midtevaluering (mandag) Jeg har altså, som dere ser, midtevaluering på mandag. Det blir spennende å høre hvordan jeg klarer meg. Føler jeg har fått en del positiv tilbakemelding, men lite konkret. Lykke til med arbeidet dere holder på med, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 29. januar 2008 #751 Del Skrevet 29. januar 2008 Fikk godkjent problemstillingen til hjemmeeksamen Så da er det "bare" å sette i gang med å skrive....når jeg får tid... Men kjenner at motivasjonen ble litt bedre etter at problemstillingen ble godkjent og at jeg fikk bittelittt veiledning. Så håper jeg klarer å skrive en god oppgave. skal i alle fall klare å stå på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 30. januar 2008 #752 Del Skrevet 30. januar 2008 Tenkte jeg skulle melde meg på denne tråden.... Har hatt en rolig dag i dag, prioritert en lang morgen med boklesing, så lang treningsøkt, inkludert solarium, og så litt shopping og kafébesøk. Nå skal det bare ryddes og vaskes opp litt, så sette på kaffe og så lese litteratur til særoppgave. Jeg skriver om hypertensjon (høyt blodtrykk). Plan for leseøkt: * Lese ferdig om saltinntak * Psykoemosjonell påvirkning * Strukturell kardiovaskulær adaptasjon * Jobbe med disposisjon Puuhhh...rekker jeg alt dette her i kveld, tro? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. januar 2008 #753 Del Skrevet 30. januar 2008 Har fått ex. phil eksamens oppgave i dag, så jeg vet hva jeg har å gjøre i nærmeste fremtid. Sånn i tillegg til alt det andre jeg har å gjøre mener jeg Oppgaven er: Gud eller gjenerindring? Redegjør for Platons gjenerindringslære slik den fremsettes i dialogen "Menon" og gjengi hovedtrekkene i Descartes gudsbevis i hans "Tredje meditasjon". Hva er det som i følge Platon og Descartes nødvendiggjør introduksjonen av henholdsvis gjenerindringslæren og gudsbeviset? Foreta en kritisk evaluering av Platons og Descartes epistemologier med utgangspunkt i disse grunnleggende trekkene ved dem. Så hvis noen har tips eller lure idèer til en sånn oppgave så er det bare å si fra I British Civilization har jeg derimot vært så flink at jeg er en uke på forskudd, og skal prøve å holde meg der. Uvant situasjon for meg dette, å faktisk føle at jeg henger med og faktisk er på forskudd i noen fag. Varer dette helt frem til sommeren så skal jeg være fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 30. januar 2008 #754 Del Skrevet 30. januar 2008 Har fått ex. phil eksamens oppgave i dag, så jeg vet hva jeg har å gjøre i nærmeste fremtid. Sånn i tillegg til alt det andre jeg har å gjøre mener jeg Oppgaven er: Gud eller gjenerindring? Redegjør for Platons gjenerindringslære slik den fremsettes i dialogen "Menon" og gjengi hovedtrekkene i Descartes gudsbevis i hans "Tredje meditasjon". Hva er det som i følge Platon og Descartes nødvendiggjør introduksjonen av henholdsvis gjenerindringslæren og gudsbeviset? Foreta en kritisk evaluering av Platons og Descartes epistemologier med utgangspunkt i disse grunnleggende trekkene ved dem. Så hvis noen har tips eller lure idèer til en sånn oppgave så er det bare å si fra I British Civilization har jeg derimot vært så flink at jeg er en uke på forskudd, og skal prøve å holde meg der. Uvant situasjon for meg dette, å faktisk føle at jeg henger med og faktisk er på forskudd i noen fag. Varer dette helt frem til sommeren så skal jeg være fornøyd Ble nesten fysisk dårlig av å lese ex phil oppgaven din.. hehe, neida. Jeg hadde ex phil forrige semester og var så møkka lei av det til slutt. Nå vet jeg ikke hva du studerer da, men for min del så var ex phil veldig lite relevant og ganske "bortkastet" vil jeg si. Mener ikke å ta motet fra deg nå altså.. Det er utrolig deilig når man er ferdig med det Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 31. januar 2008 #755 Del Skrevet 31. januar 2008 Her har jeg ikke vært på lenge. Hei, alle. Jeg hadde også Ex.Phil forrige semester. Jeg syntes det var veldig interessant, men også et krevende fag. Sånn sett er jeg glad jeg er ferdig. Men jeg vet ikke hvor mye jeg tør å si, Wolfmoon, siden din oppgave var ganske annerledes fra vår, og siden jeg ikke husker Platons gjenerindringslære eller Descartes gudsbevis (Platon hadde vi ikke engang i vår Ex.Phil ). Jeg har nå fått tildelt oppgavetema i to av fagene, og har funnet noen bøker på biblioteket til den ene, så jeg tenkte jeg skulle skrive ferdig førsteutkastet på mandag. Ellers skal jeg snart avgårde på forelesning. :lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 31. januar 2008 #756 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Hehe, jeg synes faktisk ex.phil er ganske interessant jeg da, tiltross for at den har lite eller ingenting med det jeg studerer å gjøre. Interessant å se hva folk har tenkt på tidligere. Problemet med ex.phil oppgaven min er vel strengt tatt at jeg enda ikke har hatt om Decartes, så jeg regner med at det blir lettere etter den forelesningen Nå er jeg på vei til lesesalen. Ha en fin studeringsdag alle sammen! Endret 31. januar 2008 av Wolfmoon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 31. januar 2008 #757 Del Skrevet 31. januar 2008 Så bra at du synes det er interessant! Blir jo mye bedre å skrive oppgave da Og det blir sikkert enklere å ta fatt på oppgaven når du har vært på forelesningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebano Skrevet 1. februar 2008 #758 Del Skrevet 1. februar 2008 Synes oppgaven din hørtes spennende ut Wolfmoon! Går sikkert greit når du bare kommer i gang. Jeg synes at både ex.phil og ex.fac var spennende når jeg tok det for mange år siden. Har også har god bruk for det under etikk undervisningen senere. Planen min for fredag er: - Resept utskrivnings oppgave rundt bryst smerter - Kap om "Disorders of the cardiovascular system" i Harrisons (skal i det minste skumme, det er over 200 sider tung lesning) Ligger etter med lesingen, rekker ikke så mye når man har 35 t/uken med praksis, men skal ta etter som best jeg kan i dag og i helgen. Lykke til med lesingen i dag jenter! Og nyt helgen som er rett rundt hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 1. februar 2008 #759 Del Skrevet 1. februar 2008 Mål for dagen: Ferdig med tema 1 i bok 1 Mål for morgendagen: Ferdig med tema 1 i bok 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 1. februar 2008 #760 Del Skrevet 1. februar 2008 Da har jeg i alle fall kommet i gang med oppgaven Men jeg merker at det er lenge siden jeg har skrevet en oppgave som skal være så lang, for det tar tid! Det som tar tid er å finne pensum/stoff til oppgaven og jeg bruker så sykt lang tid på å få sammenheng på ting. Men det er nok pga av at jeg har blitt nødt til å hente litt stoff fra mange bøker. Er ikke skrevet så mye om temaet. Men merker at det løsner litt nå som jeg har fått skrevet bittelitt. Er så stolt når jeg har fått skrevet et par linjer Merker det er tungt å skrive når har vært på jobb hele dagen. Så jeg håper at det blir litt bedre å skrive i morgen, for da kan jeg bruke hele dagen og natta hvis jeg vil Har til nå skrevet 772 ord av 4500ord Så stolt Så målet mitt for i ettermiddag er å få skrevet en halv side, og det er jeg snart i mål med (En halv side hørtes lite ut, men jeg har faktisk brukt 1 1/2 time på det nå). Ønsker dere god helg jenter! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå