Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

idag skal jeg:

-skrive notater til kapittelet om hormoner

-jobbe meg gjennom minst to eksamensoppgaver

:lese: får prøve å være effektiv idag

var flink i går, kom meg gjennom målene og satt og leste i maange timer!

i dag blir det derimot ikke noe tid til ekstra lesing, for jeg har akkurat kommet hjem og må reise videre på jobb om en times tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er kjempeflinke! Føler meg noget sløv av å lese denne tråden. :sjenert:

Men i dag har jeg blitt ferdig med førsteutkastet som skal leveres på fredag! :hoppe: Er også godt i gang med utkastet som skal leveres i begynnelsen av oktober, og har forberedt meg til Kant-forelesningen i morgen.

Nå skal jeg lese litt Nyere historie før jeg tar kveld. :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Jeg er ferdig med den ene pensumboka som jeg ikke trodde jeg skulle bli ferdig med noen gang :hoppe:

Så nå har jeg bare 44 sider igjen + noen spm til pensum jeg skal svare på til neste skolesamling som er mandag om 1 1/2 uke :)

Men så har jeg lest både før jobb, på vei til jobb, i pausen på jobb, på vei hjem fra jobb og hjemme etter jobb. Så nå er jeg ganske fornøyd med meg selv:)

Kan i alle fall ta fri tirsdag og onsdag neste uke :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leslysten forsvant som dugg for solen etter jeg kom hjem i 14-tiden. :sinna: Har nesten ikke gjort noe i dag og samvittigheten gnager som bare det. I morgen skal jeg sitte og skrive notater til krampa tar meg til langt på kvelden!!

Litt rart hvordan motivasjonen kan gå så mye opp og ned egentlig...

Håper dagen min blir bedre i morgen. It has to be! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg lesedag!

I går var jeg på det intervju greiene til trainee stillingene. Var morsomt og lærerikt, men litt skummelt også! Kom desverre ikke videre, men det hadde jeg ikke forventet heller. De som kom videre var eldre og hadde masse erfaring. Men tror jeg har fått en god erfaring til jeg skal søke jobb når jeg er ferdig på skolen!

Det virker som om de har likt deg godt Alou hvis de har tilbudt deg jobb, så da er det garantert ingen problem for deg å få seg jobb senere! Litt betryggendes tanke det også:)

Planen i dag er å første lage meg en stor kopp te og spise litt frokost. Så skal jeg:

- Lese artikkel 16 og 17 i blokk 2.

- Skrive stikkord til læringsmål 1-3 i blokk 2. (Skal prøve å skrive til flere)

Håper å bli ferdig med dette ganske raskt. Men planlegger ikke å gjøre noe mer før jeg har gjort ferdig dette. Skal bli utrolig deilig med en skikkelig studiedag i alle fall!

Må også gjøre litt andre småting jeg har utsatt innimellom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med leselysten, Alou? Du gjør jo em kjempeinnsats, så om du tar en tidlig ettermiddag i blant så er det bare sunt!

Miss Ariel: God erfaring å ta med seg uansett, ja. :)

Vi har hatt om europeisk imperalisme og kolonialisme i dag - kjenner jeg blir så opprørt og provosert over den vestlige arrogansen at jeg har problemer med å følge med!

Vi skal ha kollokvie i Ex.Phil før vi har forelesning i emnet, så jeg forbereder meg med å lese opp om Kant - som vi skal ha om i dag. Når jeg kommer hjem, skal jeg se over og ferdigstille førsteutkastet som skal leveres i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du har bra kontroll over dagen i dag Tabris!

Målene jeg har lagd hittil i dag tok lengre tid enn jeg hadde forventet. Har jobbet ganske jevnt siden rundt ni, med noen spise pauser/bevege på seg pauser. Har lest de to artiklene og skrevet notater til læringsmål 1 og er snart ferdig med 2. Så nærmer meg jo ferdig da...

Når jeg er ferdig med dette er planen å printe ut notater til læringsmål 1 og lese igjennom disse en gang. Jeg skal også printe ut forelesningsnotater fra foreleseren og systematisere disse. Kanskje skumme igjennom raskt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten statusoppdatering:

- Har printet ut notater til læringsmål til blokk 1 og lest igjennom.

- Har prøvd å skrive notater til læringsmål 3 blokk 2. Gikk ikke så bra ,tror jeg må diskutere med flere i klassen.

- Har skummet/sett igjennom en liten bok som handler om veien til prosjektsuksess.

Nå skal jeg jobbe videre med læringsmål.

Har ikke fått printet ut notater til forelesningene fordi pcn ble dum, og jeg ikke gadd å være tålmodig :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dum PC er farlig ergelig. :sinna:

---

Jeg har vært på skolen i 6 timer i dag. Først en 4-timer lang forelesning så 2 timer jobbing på læresenteret med anatomi. Føler meg flink.

Hehe, dere skulle sett oss på forelesning i dag. Hadde (bla.a) om puls og blodtrykksmåling og foreleseren tok i bruk litt uvanlige metoder. Vi var 200 stykker som hadde "aerobic" til musikk i auditoriet. :ler: Kan dere ikke se dere for dere?

Nå skal jeg spise middag og slappe av litt, før jeg tar en økt med anatomi og legemiddelregning. :) Motivasjon tilbake. :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, dere jobber jo 12-timers dager, dere. :overrasket:

Selv er jeg fullstendig skutt, så jeg tar kveld nå. Spise litt sjokolade og surfe før jeg skal legge meg - må opp kvart over fem i morgen for å nå forelesningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ tidelig?? :sjokk:

Jeg har en forelesning i morgen (kort), men vet ikke om jeg skal gå på den (enkel å lese seg til selv) og heller bruke noen effektive timer på læringssenteret med anatomibøkene. Uansett hva det blir så slipper jeg heldigvis å opp så alt for tidelig :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvart over fem hørtes jo helt grusomt tidlig ut! :søvn: Bor du langt i fra siden du må stå opp så tidlig? :troest:

Jeg har bare 3 timer i morgen. Hart om kvalitative forskningsmetoder. Ikke så veldig spennendes men. Har forberedt meg til timen nå, har lest de 2 første kapitler i boken intervju som forskningsmetode, og et kapittel i boken fokusgrupper.

Siden i stad har jeg også fått skrevet ferdig til og med læringsmål 7. Selvom jeg fremdeles ikke er fornøyd med nummer 3. Men føler i alle fall at jeg har fått lært noe mer!

Tror jeg skal slappe av med en kopp te og se en film nå. Fornuft og Følelser av Jane Austen. Føler at jeg i alle fall har fått gjort masse skolearbeid i dag så må nesten belønne meg litt da:)

200 personer som hopper og spretter i et auditorium er nok et artig syn ja! :danser::hoppe: :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe - genial den triodans-smilien! :ler:

Ville gjerne vært flue på veggen da, Alou. ;)

Du kan virkelig unne deg en film, Miss Ariel! :D

Jeg må ta to busser til universitetet. Jeg må gå herfra seks for å rekke halv syv-bussen slik at jeg når forelesningen kvart over åtte. Men det er bare to timer så er det helg! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at du er utrolig tøff som klarer det Tabris! Jeg skal slutte å syntes synd på meg selv som må dra hjemmefra ti over sju. :ler:

Har fremdeles ikke fått somlet meg til å gå fra pcn. Men nå blir det film! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så flinke dere har vært idag alle sammen! :-D

idag har jeg tatt meg helt fri! må være lov det, når det er bursdag :sjarmor:

i morgen har jeg bare 2 timer forelesning. så da er det helga kl 10! det er deilig det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flinke Tabris! :-D Jeg synes synd på meg selv hvis jeg må reise hjemmefra før 8... :sjenert: Egentlig har jeg alltid vært A-menneske og når jeg jobbet hadde jeg null problem med å komme meg opp før seks mange morgener på rad, men nå...Tja, det har kanskje med at jeg sitter såpass sent opp så i kveld.

Hatt en fin dag, Adonia?

---

Jeg dropper mest sannsynlig forelesning i morgen. Bruker heller noen effektive timer med anatomi og legemiddelregning før jeg tar helgen. Får besøk i helgen og dermed blir det vel ikke noe særlig lesing før søndagskvelden - hvis jeg orker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag morges fant jeg plutselig ut at ikke var ferdig med innleveringsoppgaven min likevel. Jeg skulle lese de siste pensumsidene, og der sto plutselig en hel del av det jeg skulle ha med i oppgaven :grine:

Ettersom det i oppgaveteksten og læreren hadde skrevet på nettet at vi skulle ta utganspunkt i den ene boken da vi løste oppgaven, så gjorde jeg det. Men det viste seg at et sto mer i resten av pensum. Men jeg har nå fått fiksa på oppgaven, så nå er jeg ferdig med ALT pensum til neste samling + oppgaven :hoppe:

Og det er så deilig, for da kan jeg ha god samvittighet og bare glede meg til jeg nå skal ha helg og så fri på tirsdag og ondag :juhu:

( kom forresten på at jeg har noen spm jeg må svare på, men de går kjapt så de teller ikke :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Bare meg selv! Da kan du ta helg med god samvittighet da!:)

Jeg hadde 3 timers forelesning i dag, dødskjedelig. Harfått lest den første artikkelen til blokk 3 + et lite artikkel i forskningsmetode på toget. Nå har jeg vært hos hesten, og nå skal jeg ta kvelden og kose meg med taco med kjæresten! I morgen skal jeg få lest litt tenkte jeg. Får legge plan i morgen tidlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...