Gjest Alou Skrevet 16. september 2007 #481 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) hvilke tema er det dere holder på med for tiden da? Jeg er SÅ glad vi ikke har det tempoet dere har på medisin gjennom anatomien . I anatomien skal vi begynne med sirkulasjonssystemet og respirasjonssystemet snart. Vi har dessverre ikke så mange forelesninger, så en del vi må sette oss inn i selv. Jeg er snart ferdig med bind 1 som var enn "innføring" -dog på 130 sider - om celler, vev og DNA - sånn generelt. Så tar vi for oss de ulike organsystemene ut over høsten. I tillegg holder vi på med en del studieoppgaver med ulike temaer og en del forelesninger om mikrobiologi, hygiene, psykologi og generelle behov som søvn, ernæring osv. Ikke alt er like interessant - noe er "commen sense", mens noe annet er mer innviklet og krever mer tenking og arbeid. Jeg foretrekker det siste . Ja, så begynner jeg vel så smått med legemiddelregning også etter hvert... PUH! Lykke til med videre regning da, Adonia! Sender over en dose motivasjon... Jeg synes vi har masse pensum til at det er deltidsstudium Alou. Da jeg gikk på barnevernsstudiet hadde vi ca 3000sider på et år, og på denne videreutdanningen er det litt over 2000 sider! Og det er deltid! Men,men jeg skal nok klare å komme gjennom det og lære en del av det. Selv om jeg sitter her og banner pga innleveringsoppgavene, så er de egentlig ikke så ille. Jeg lærer i alle fall stoffet! Og det er jo kjempebra Skal si du får kjørt deg dette året. Innleveringsoppgaver er heldigvis en fin måte å få inn stoff på da. Jeg merker godt at pensum sittet litt bedre når jeg har skrevet om det og diskutert stoffet. --- Ha en fin uke, dere! Endret 16. september 2007 av Alou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 16. september 2007 #482 Del Skrevet 16. september 2007 Gjorde noen små-justeringer på planen min: Planen for i dag er: * Sette meg godt inn i AFB kap. 3 og 4 (mye pugg...) * Skrive notater (går fort) resten av kap. 5 GJØR RESTEN NESTE UKE. LETT ARBEID Å GJØRE ETTER EN LANG SKOLEDAG. * Ferdig stud.oppg. (har lite igjen og så gjennomlesing/korrekturlesing) * Jobbe med stoff og noater fra mikrobiologi forelesning GJØR DET OGSÅ PÅ SKOLEN TIL UKEN. I STEDET JOBBER JEG MER MED FØRSTE PUNKT... I morgen skal jeg og venninnen min møte på læringssenteret for å lese anatomi og jobbe med legemiddelregning. Jeg har akkurat kjøpt bøkene og derfor ikke satt meg noe mer inn i det. Siden jeg håper på å klare xamen før jul bør jeg sette i gang med lesingen. Har skrevet ut gamle xamensoppgaver som kan være greie å regne med. I tillegg står det oppgaver i bøkene. Dette blir rett tilbake til ungdomsskolen med blyant og kalkulator. Jeg er nerd på mye, men regning er ikke akkurat det som står høyest på listen - men jeg kan hvis jeg vil. Og jeg vil . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 16. september 2007 #483 Del Skrevet 16. september 2007 Å så produktive derer har vært i helgen alle sammen! Målet mitt var å lese ferdig resten av den engelske artikkelen, men har åtte sider igjen. Ble til at jeg jobbet 11 timer på lørdagen og 10.5 i dag. Hadde en koneransegruppe på 252 personer helt alene hele helgen, så nå føler jeg meg passe død. Planen er jo at jeg har forelesning fra 08:30 - 17:45 i morgen! Er jo helt sykt! Kan ikke skjønne hva skolen tenker på! Min plan er å dra men dra hjem i lunsjen og heller lese. Trenger en dag å komme meg på. Nå skal jeg lese ferdig resten av artikkelen før jeg sovner. Hvis ikke så skal jeg lese den ferdig på toget inn til Oslo i morgen. God natt! Og håper alle får en fin mandag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 16. september 2007 #484 Del Skrevet 16. september 2007 Imponert over jobbingen din, Miss Ariel. Hadde jeg også jobbet 11-timers dager tror jeg heller ikke jeg hadde klart en så lang mandag på skolen. Det er ganske slitsomt med masse ny input i flere timer i forelesningssalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 17. september 2007 #485 Del Skrevet 17. september 2007 Nå er jeg hjemme, og skal virkelig gjøre en innsats med skolearbeidet nå! Fikk meg en stor overaskelse da jeg sjekket mailen min nå! Dette hører vel ikke hjemme i denne tråden, men må bare få det ut for det! Jobbet som sagt tidligere med en konferanse for 252 personer i helgen, helt alene for første gang. Kjempeskummelt, men veldig morsomt! Fikk nå en mail videresendt fra sjefen min som han hadde fått fra en saglskonsulent. Der stod det at de som arrangerte konferansen i helgen hadde ringt og skrytt av arrangementet og at det var det beste de noensinne hadde hatt, og at de spesielt hadde bemerket seg meg! Denne mailen har nå blitt videresendt til hotelldirektør og alle andre som har høye stillinger på hotellet, så nå føler jeg meg ganske høyt oppe! Nå føler jeg at de lange arbeidsdagene faktisk gav meg noe igjen! Er så utrolig deilig å få ros for det man gjør, da føler man virkelig for å gi alt man har neste gang også. Men nå skal jeg virkelig slutte å snakke om jobben min og konsentrere meg om det denne tråden faktisk handler om. Nemlig skole! Alou; nå skal jeg ikke jobbe før onsdag om en og en halv uke faktisk! Utrolig deilig! Så nå skal dere få slippe å høre meg klage;) Har du planer om å få deg jobb på sykehjem eller liknendes etterhvert foresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 17. september 2007 #486 Del Skrevet 17. september 2007 Så gøy, Miss Ariel! Gratulerer! Det er gøy å få skryt altså. De legger nok merke til mer enn vi tror også. I fjor fikk jeg plutselig høre at de som ansetter folk på min avdeling ville ha meg i en stilling. Hah, jeg trodde ikke de visste at jeg fantes en gang. Godt jobbet da, Miss Ariel. Håper det kan hjelpe både på jobb- og studiemotivasjonen. Jeg skal søke jobb etterhvert. Har noen i kikkerten, men akkurat nå føler jeg å for å konsentrere meg mest om studiene. --- I dag har jeg lest farmakoterapi for helsepersonell. Lærerikt og viktig. Tar meg litt anatomi og mikrobiologi senere i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 17. september 2007 #487 Del Skrevet 17. september 2007 Veldig bra Miss Ariel. Slikt er kjempegøy! I kveld skal jeg prøve å lese to kapitler i boken " den store lille forskeren". Handler om små barn som forskere, kjempespennene. Ja, bortsett fra at barna sammenlignes masse med en datamaskin og Star Trek!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 17. september 2007 #488 Del Skrevet 17. september 2007 ny uke folkens håper alle fortsetter med like mye motivasjon ukens fokus for meg: hormoner det er mye å sette seg inn i, og ganske komplisert. jeg er kjempetrøtt nå, men skal prøve å få satt meg litt inn i dette kapittelet i kveld. i morgen har jeg studiedag, og for første gang skal jeg faktisk bruke den til å studere! :lese: blir godt å ha en hel dag hjemme til å studere, uten noen andre planer for dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #489 Del Skrevet 17. september 2007 ny uke folkens håper alle fortsetter med like mye motivasjon ukens fokus for meg: hormoner det er mye å sette seg inn i, og ganske komplisert. jeg er kjempetrøtt nå, men skal prøve å få satt meg litt inn i dette kapittelet i kveld. i morgen har jeg studiedag, og for første gang skal jeg faktisk bruke den til å studere! :lese: blir godt å ha en hel dag hjemme til å studere, uten noen andre planer for dagen. Hvor lenge leser du hver dag ca. som medisinstudent? Holder det å være på skolen til rundt 15-16 hver dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 17. september 2007 #490 Del Skrevet 17. september 2007 Hvor lenge leser du hver dag ca. som medisinstudent? Holder det å være på skolen til rundt 15-16 hver dag? nå har jeg bare vært medisinstudent i ca en måned da, men så langt er det ikke så altfor mye lesing. vi har for det meste ganske korte dager på skolen (noen dager bare 1-2 timer), men utenom det pleier jeg kanskje å lese 2-4 timer hver dag. dette første halvåret skal visst være en ganske lett start i forhold til pensummengde (i hvertfall for oss som har hatt exphil fra før..). men jeg tviler ikke på at jeg må beregne mer lesetid etterhvert. hvis man sitter og leser på skolen etter/mellom forelesninger til kl 15-16 er jeg sikker på at det hadde holdt. jeg pleier ofte å lese hjemme på kvelden, men der er fordi jeg ikke er like flink til å bruke tiden effektivt på skolen (blir mye kantine-prat ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 17. september 2007 #491 Del Skrevet 17. september 2007 ukens fokus for meg: hormoner det er mye å sette seg inn i, og ganske komplisert. jeg er kjempetrøtt nå, men skal prøve å få satt meg litt inn i dette kapittelet i kveld. i morgen har jeg studiedag, og for første gang skal jeg faktisk bruke den til å studere! :lese: blir godt å ha en hel dag hjemme til å studere, uten noen andre planer for dagen. Hormoner er gøy! Gleder meg til vi og skal begynne med det. Ha en fin studiedag i morgen. --- Akk jeg har vært lite effektiv i dag. Dagen blir lang i morgen, jeg håper jeg får gjort unna litt mer da. Eneste jeg har fått lest i dag er 5 kapitler i Farmakoterapi for helsepersonell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. september 2007 #492 Del Skrevet 18. september 2007 I dag skal vi ha om Holocaust, det blir spennende - og sikkert ganske sterkt. Lykke til, jenter! :lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. september 2007 #493 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) dobbelpost Endret 19. september 2007 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 18. september 2007 #494 Del Skrevet 18. september 2007 Må lese litt før jobb i dag. I går ble det ikke noe lesing i det hele tatt. Var helt i svime av all smertestillende tablettene jeg hadde tatt Men får lese en halv time nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 18. september 2007 #495 Del Skrevet 18. september 2007 idag skal jeg: -skrive notater til kapittelet om hormoner -jobbe meg gjennom minst to eksamensoppgaver :lese: får prøve å være effektiv idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 18. september 2007 #496 Del Skrevet 18. september 2007 Puh, forlesninger til klokken 19 i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 18. september 2007 #497 Del Skrevet 18. september 2007 Nå er det først middag, så er det litt lesing. Har ikke tenkt å lage meg noen mål egentlig, men jeg skal i alle fal lese litt. Kommer tilbake med skryt (forhåpentligvis) av meg selv etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 18. september 2007 #498 Del Skrevet 18. september 2007 Gjorde du deg ikke fortjent til skryt, Bare meg selv? En som ikke har gjort seg fortjent til det i dag, er meg. Vel, jeg var flink og satt på forelesning i nesten 7 timer i dag (eller, det skulle kanskje bare mangle?), men etter jeg kom hjem i 19-tiden har jeg ikke gjort noooe fornuftig. Forresten, Bare meg selv, så fant jeg ut at skolen ikke var stengt i helgen allikevel. Dvs. læringssenteret er stengt, men hvis man slår koden sin kan man komme inn på skolen. Jeg tenkte ikke så langt...Hvilket betyr; jeg har ikke lenger noen unnskyldning for å ikke tilbringe tid med lesing på skolen i helgen! Jeg bor rett ved skolen; er det virkelig såå vanskelig å gå ned dit og ha noen effektive timer en lørdag?! Nei! *indoktrinerer meg selv* Jeg skrev noen mål forrige uke. Jeg har som mål å jobbe på læringssenteret 4-5 timer to ganger i uken, enten på en studiedag, i helgen eller før/etter forelesninger. denne uken satser jeg på lang dag på skolen på fredag, siden jeg resten av helgen ikke har tid til studier. Neste uke satser jeg på mandag, torsdag og lørdag som lange arbeidsdager på skolen. Heldigvis ikke alt for tidelig opp i morgen . Håper det står bra til med dere alle . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. september 2007 #499 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg kjenner jeg er sliten nå. Må bli ferdig med førsteutkastet til ene oppgaven til fredag og lese og forstå Kant til torsdag. Også burde jeg ha fått satt meg ned med noen andre studenter og skrevet klagebrev, men ser ikke når jeg skulle fått tid til det. Så i dag skal jeg gå på jobb og skippe forelesning. Jeg reiser rett hjem og jobber med førsteutkastet. Har ikke energi til åtte timer på universitetet for så å begynne å jobbe når jeg kommer hjem igjen. Gleder meg til helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 19. september 2007 #500 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Fortjente ikke noe skryt av meg selv i går Alou Skulle plutselig sitte å lese om hva forskere har funnet ut om små barnshjerner...ble nesten litt satt ut. Er liksom ikke det jeg forventer meg når jeg går pedagogikk. Men er kjempeinteressant Så jeg sto opp litt tidligere i dag og fikk nesten lest det jeg skulle. Mangler bare tre sider, men de tar jeg på t-banen Men nå må jeg gå og dusje før jeg må løøøpe til t-banen. Og forresten Alou: glemte å si til deg at man må låse seg inn på skolen med kode for å komme inn Men du fant det jo ut selv Ha en fin dag alle sammen! Endret 19. september 2007 av Bare meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå