Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Synes du er flink, jeg. Du har vel vært på jobben før i dag også?! :klem:

---

Jeg kom ikke heeelt i havn med planen for kvelden. Fikk plutselig "hobby- ånden" over meg og lagde noen julegaver i stedet for å lese anatomi.

I morgen er planen min. 3 timer jobbing med venninne på læringssenteret + AFB kapittel 5,6,7 på kvelden. (Kanskje også mer lesing i kap 2,3,4 hvis jeg ikke rekker det på skolen.) :)

Snart helg, dere :hoppe: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fått gjort mye i dag, Tabris? God helg :-D.

---

Jeg har sittet på læringssenteret med venninnen min i formiddag. Det ble ikke en like effektiv økt som jeg håpet på, men jeg har fått gjort en del likevel. Skal jobbe litt mer i dag, så kan jeg krysse av flere av punktene på mål-listen min.

Det blir nok en jobbe-helg denne helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoppe: så flinke dere alle er!

Hvordan går det med semesteroppgaven Tabris?

Jeg må sette opp nye mål for meg selv tror jeg :ler:

Skal være ferdig med del 2 på oppgaven innen helga er omme!

Del 3 får jeg bare ta neste uke, er litt mer jobb med den.

Men jeg er ferdig med del 1 :hoppe: :hoppe:

Det er deilig det.

Hva når jeg skal begynne med skikkelige oppgaver som er på mange sider??? Men det er kanskje vanskeligere å få til et sammendrag på en A4-side fra 155 sider? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgaver på flere sider går faktisk veldig bra - det er sjelden problem å få dem lange nok.

Kommet greit i gang med min oppgave også. Skal bare lage et førsteutkast i første omgang, siden den skal leveres til foreleser og brukes som grunnlag for en obligatorisk veiledning. Så jeg har kommet godt i gang med den. Tenkte å gjøre utkastet ferdig i løpet av helgen. Har et annet utkast som skal leveres på fredag som jeg ikke har begynt på, så det får jeg ta i løpet av neste uke.

Dere er flinke som planlegger masse jobb i helgen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en rolig helg for min del. Eller skal jobbe rundt 10 timer lørdag og 10 timer søndag. Men utenom det skal jeg bare slappe av og gjøre unna litt skolearbeid tenkte jeg.

I dag har jeg vært på skolen fra halv 9 til 2. Har ikke fått gjort noe skolearbeid for i dag har jeg vært på ridetur for første gang på 2 måneder! Hesten jeg rir har vært lånt bort i sommer, så nå blir det ridning 3 ganger i uken igjen, og da må jeg virkelig slutte å jobbe så mye.

Nå skal jeg prøve å lese ferdig en engelsk artikkel som jeg er ca halveis i før jeg legger meg:)

Å! Kom på en ting til!!! Til onsdag er den store dagen! Skolen har en "konkurranse" der de samarbeider med noen store bedrifter/kjeder om å tilby noen trainee stillinger på ledelsesnivå til neste år når vi er ferdige. Så da måtte vi sende en søknad å melde oss på, og jeg kom videre!! Så på onsdagen skal jeg på 4 korte intervjuer med toppledere fra 4 store hotellkjeder. På slutten av dagen får vi vite hvem som kommer videre til lengre dybdeintervju.

Nå er vi ca 38 stykken igjen og det er rundt 10 som tilbys sammenlagt. Har ikke noe håp om å komme videre siden det er så utrolig mange superflinke folk med flere års erfaring fra hotellbransjen. Men tror det skal bli en veldig lærerik opplevelse uansett! Gruer meg egentlig ganske mye! Lurer på hva jeg får spørsmål om, hva jeg skal ha på meg, hvordan jeg skal forberede meg osv... Håper det går bra!

Ha en fin helg alle sammen, og pass på å slappe av og kose dere også før en ny tung uke kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir en rolig helg for min del. Eller skal jobbe rundt 10 timer lørdag og 10 timer søndag. Men utenom det skal jeg bare slappe av og gjøre unna litt skolearbeid tenkte jeg.

Du kaller dèt rolig?! :ler:

---

Planen er å reise på skolen i morgen tidelig og jobbe en del timer. Må bli ferdig med kapittel 5,6,7 og mikrobiologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å reise på skolen i morgen tidelig og jobbe en del timer.

Planen gikk rett i vasken. Og, nei, det var ikke fordi jeg ikke gadd stå opp, men da jeg kom på skolen fikk jeg se at læringssentrene ikke var åpne på lørdager :overasket: . Jeg var sikker på at vi kunne komme inn på lørdager også!

Jaja...da blir det hjemme-jobbing...

Laget lunch-pizza med deilig nachos og bacon :sikle: og skal ette i gang med det jeg egentlig skulle gjort på skolen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengt? Hmm...rart synes jeg. Men du er i alle fall flink som setter i gang når du kommer hjem da Alou!

Jeg har nå klart målet mitt som jeg skulle gjennomføre i helgen :hoppe:

Jeg er ferdig med del 2 av oppgaven. Det er så deilig det.

Så nå er det bare del 3 igjen, som skal være på en A-4 side. Er vel egentlig den vanskeligste biten tror jeg, men jeg skal nok få den ferdig om ikke så mange dagene. Men jeg lurer på om jeg rett og slett skal ta helg jeg nå. :Nikke:

Endret av Bare meg selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengt? Hmm...rart synes jeg.

Ja, ikke sant?! Har du gått på HiO før? Husker du om man hadde tilgang til noen av byggene i helgen også? Jeg ble ikke så overrasket over at læringssentrene var stengt, men hadde kanskje trodd vi kunne komme inn på høyskolen likevel? Ble litt skuffet... :tristbla:

Merker at jeg ikke klarer å være like effektiv her hjemme. Jeg MÅ ta noen lange dager på skolen til uken å få komme godt ajour. Holder på med sirkulasjonssystemet nå. Egentlig ikke så vanskelig og en del som er interessant, men den største motivasjonen forsvant som dugg for solen når jeg måtte snu ved skolen og reise hjem igjen...Var liksom så innstilt på det. :sjenert:

Men, jeg gir meg ikke; jobbing blir det enda noen timer før jeg finner på noe annet :).

Flink du er, Bare meg selv. Ta helg med god samvittighet du! :Nikke::klemmer:

Endret av Alou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått på HiO, men jeg gikk på HIST og der gikk det alltid an å komme seg inn til lesesalen eller datasalen. Så synes det er rart at det ikke gikk an å komme seg inn på HIO. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått begynt med lesingen enda, siden jeg sto alt for sent opp og måtte ta meg av en del husarbeid først...

Planen for i dag er:

* Sette meg godt inn i AFB kap. 3 og 4 (mye pugg...)

* Skrive notater (går fort) resten av kap. 5

* Ferdig stud.oppg. (har lite igjen og så gjennomlesing/korrekturlesing)

* Jobbe med stoff og noater fra mikrobiologi forelesning

Ja, da er det vel bare å sette i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OI! Imponert over deg jeg Alou.

Jeg er kjempefornøyd med at jeg heeelt ferdig med oppgaven min :hoppe: Er deilig å være ferdig med den, så slipper jeg å tenke noe mer på den. Hvis jeg da ikke finner noe interessant videre i pensum som jeg skal lese da :ler:

Men nå er det absolutt ikke noe mer skole i dag!!! (klarer jeg å la det være tro :klø: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tatt meg en del fri i helga, men har brukt en god del timer på å jobbe med statistikk og sannsynlighets oppgaver

:tristbla: det er det jeg jobber med nå.. frustrerende med vanskelige oppgaver og dårlig lærebok uten gode eksempler :sur: og jeg som trodde jeg var god i matte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye pensum du må gjennom på denne viderutdanningen, bare meg selv?

---

Jeg holder på med planlegging av uken. I morgen skal jeg sette i gang med legemiddelregning. Når jeg tenker på begge eksamnene før jul blir jeg litt stresset... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jeg har tatt meg en del fri i helga, men har brukt en god del timer på å jobbe med statistikk og sannsynlighets oppgaver

:tristbla: det er det jeg jobber med nå.. frustrerende med vanskelige oppgaver og dårlig lærebok uten gode eksempler :sur: og jeg som trodde jeg var god i matte

Æsj, det hørtes ikke så gøy ut, Adonia. :gråte: Hva regner dere statistikk og sannsynlighet på?? Jeg føler meg også trygg på matematikken, men alt blir plutselig så mer vanskelig når det står noen rare medikamentnavn foran :ler: .

Travelt med studier for tiden, Adonia? :)

Endret av Alou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det hørtes ikke så gøy ut, Adonia. :gråte: Hva regner dere statistikk og sannsynlighet på?? Jeg føler meg også trygg på matematikken, men alt blir plutselig så mer vanskelig når det står noen rare medikamentnavn foran :ler: .

Travelt med studier for tiden, Adonia? :)

har hatt en ganske travel uke på skolen, men ikke så store mengder pensum. så har ikke vært så mye å lese når jeg kommer hjem fra skolen heldigvis.. ble litt mye de første ukene :ler: "oisann der var vi visst gjennom både muskel og skjelettsystemet, 2 dager på å sette seg inn i sirkulasjonssystemet.." så det er greit at det har roet seg ned litt denne uka. og føler jeg ligger greit ann nå i hvertfall..

sannsynlighetsregninga vi driver med nå går mye på genetikk og feildiagnostisering. formlene vi regner med er kjente fra 2mx, men likevel synes jeg det er litt vanskelig. boka vi bruker er forvirrende :sur: skulle ønske jeg hadde spart på 2mx-boka mi!

men så er jeg ganske perfeksjonist da, hater når jeg ikke får til ting.. :sjenert:

men, nå har jeg kommet gjennom alle oppgavene i ukens kapittel - så da får jeg være fornøyd. så får jeg heller se litt nærmere på de jeg ikke fikk til seinere..

hvilke tema er det dere holder på med for tiden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi har masse pensum til at det er deltidsstudium Alou. Da jeg gikk på barnevernsstudiet hadde vi ca 3000sider på et år, og på denne videreutdanningen er det litt over 2000 sider! Og det er deltid! Men,men jeg skal nok klare å komme gjennom det og lære en del av det. Selv om jeg sitter her og banner pga innleveringsoppgavene, så er de egentlig ikke så ille. Jeg lærer i alle fall stoffet! Og det er jo kjempebra :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på skolen fra halv 9 til 2. Har ikke fått gjort noe skolearbeid for i dag har jeg vært på ridetur for første gang på 2 måneder! Hesten jeg rir har vært lånt bort i sommer, så nå blir det ridning 3 ganger i uken igjen, og da må jeg virkelig slutte å jobbe så mye.

Nå skal jeg prøve å lese ferdig en engelsk artikkel som jeg er ca halveis i før jeg legger meg:)

Å! Kom på en ting til!!! Til onsdag er den store dagen! Skolen har en "konkurranse" der de samarbeider med noen store bedrifter/kjeder om å tilby noen trainee stillinger på ledelsesnivå til neste år når vi er ferdige. Så da måtte vi sende en søknad å melde oss på, og jeg kom videre!! Så på onsdagen skal jeg på 4 korte intervjuer med toppledere fra 4 store hotellkjeder. På slutten av dagen får vi vite hvem som kommer videre til lengre dybdeintervju.

Nå er vi ca 38 stykken igjen og det er rundt 10 som tilbys sammenlagt. Har ikke noe håp om å komme videre siden det er så utrolig mange superflinke folk med flere års erfaring fra hotellbransjen. Men tror det skal bli en veldig lærerik opplevelse uansett! Gruer meg egentlig ganske mye! Lurer på hva jeg får spørsmål om, hva jeg skal ha på meg, hvordan jeg skal forberede meg osv... Håper det går bra!

Ha en fin helg alle sammen, og pass på å slappe av og kose dere også før en ny tung uke kommer:)

så flink du er! :jepp:

hørtes spennende ut på onsdag, utrolig bra uansett at du har kommet så langt da. du må fortelle oss hvordan det går videre! LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...