Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Så flink du er, bare meg selv. *klappe på skuldra*

Hvor mange dager med undervisning har dere? Hvor mange % er studiet beregnet til?

---

Jeg har (snart) klart målet jeg hadde satt meg denne helgen. Har ikke vært hjemme, så det har ikke blitt all verdens med lesing, men ett kapittel igjen nå så er jeg i mål. Og godt fornøyd.

Dagen i morgen blir LANG og SLITSOM, men sikkert også gøy. Har vanlige forelesninger, så studiegruppe pluss noe jeg må lese gjennom når jeg kommer hjem på kvelden. Puh! Litt stress nå i begynnelsen av uken, men jeg har såpass mye pågangsmot at jeg overlever.

Motivasjonen går litt i bølgedaler, men for det meste føler jeg det går greit. Det er en ekstra booster når jeg har studievenner som er engasjerte og motiverte for studier. :)

Go' uke, dere! :vinke: Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi! Da var første oppgave for semesteret levert, og til og med lenge før fristen :hoppe: Hadde bare 3 dager på meg fra utlevering medregnet helgen...

*klapper meg selv på skulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, bare meg selv. *klappe på skuldra*

Hvor mange dager med undervisning har dere? Hvor mange % er studiet beregnet til?

---

Takk :)

Vi har undervisning to kvelder i måneden. Ellers er det egenstudier samt at vi får oppgaver på nettet. Studiet er 30 studiepoeng i år og 30 studiepoeng neste år. Så tar ett års fullstudie over to år. ;)

Men har nå blitt syk og måtte gå hjem fra jobb :( Så det spørs hvor mye lesing det blir. Ligge her med vond hals og det verker i kroppen :( Håper jeg blir bedre til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring bare meg selv! Og så bra at du fikk levert oppgaven før fristen Shabana! Syntes dere er så flinke jeg!

I dag ble forelesningen avlyst fordi foreleseren ble syk. Det passet meg helt ypperlig, for skal jobbe fra halv tre til halv elleve. Så da fikk jeg pløyd meg igjennom litt mer pensum, noe jeg absolutt trenger. Har fått lest 2 kapitler. Så nå har jeg bare ett kapittel igjen i den ene boken :D Har også skrevet litt notater på pc om rekrutteringsprosessen. Er ikke helt ferdig, men tror jeg skal ta meg en pause nå og bare kose meg med en god bok og ta meg en dusj:) Man må jo kose seg litt å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke! :hoppe: Blir litt stress nå i begynnelsen, men mye interessant. I morgen blir en lang dag med spennende temaer. Jeg har en del som må gjøres til i morgen, men orker ikke stresse. Tar litt studier mens jeg slapper av med kald cola og titter på valg-sendinger. :)

Men har nå blitt syk og måtte gå hjem fra jobb :( Så det spørs hvor mye lesing det blir. Ligge her med vond hals og det verker i kroppen :( Håper jeg blir bedre til i morgen!

God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt bedre allerede. Det hjalp å få sovet litt. Å så har jeg fått lest masse i dag, og begynte å kladde på innleveringsoppgaven. :hoppe:

Så er ganske fornøyd med det.

Takk for klemmen Alou! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så flinke dere er :klappe: blir motivert av å lese alt dere har gjort

jobbdag ikveld, men fikk jobbet med statistikk i fritimene mellom forelesningene tidligere idag. det er den kjedelige delen av studiet denne høsten.. må jo igjennom det også, men kjenner det er litt vanskeligere å motivere seg da!

i morgen skal jeg på førstehjelpskurs hele dagen! det tror jeg blir spennende :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstehjelp er :hoppe: . Hygg deg, Adonia. ;)

---

Jeg klarte målet mitt for dagen. I morgen blir det jeg nok på skolen til min. 19- tiden og har planlagt shopping etterpå :). Altså: null lesing når jeg kommer hjem. Deilig med slike kvelder av og til.

Jeg og ei studievenninne har vært flinke i dag og planlagt nye studieavtaler. Pri 1 for oss nå er anatomien, og den er også grei å jobbe med sammen. Så har vi tenkt å være effektive en dag og gjøre oss ferdig med neste studieoppgave. Det er nydelig å jobbe sammen med folk som er så motiverte og har klare mål. Det kjennes godt ut å ligge foran planen også; det kommer alltids en periode man ikke har overskudd til så mye...

Gleder meg til i morgen. Vet det blir en spennende dag på skolen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har falt helt av lasset her, jeg. Var hos tannlegen i går og klarte ikke å konsentrere meg om mye annet enn å grue meg til det. ;) Etterpå var det jobb og nå skal jeg snart avgårde til jobb og forelesninger. Har ikke fått lest noe i helga, men tenkte å begynne på semesteroppgavene snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg skikkelig umotivert, ser liksom mørkt på alt :/ Hadde en sinnsykt slitsom dag på jobb i går, og kom ikke hjem før halv tolv. Nå verker det i hele kroppen og klarte selvfølgelig ikke å komme meg opp klokken 06.00 for å dra på skolen :(

Elsker jobben min, men må nok innrømme at den noen ganger blir litt for tung for meg. Så nå sitter jeg her da... er jo ikke på skolen så må jo gjøre noe fornuftig. Får lage meg en kopp te og lese litt til, har bare 5 sider igjen av pensum i det ene faget til torsdagen så det må jeg bli ferdig med først. Etterpå skal jeg prøve å pløye meg igjennom en lang tung engelsk artikkel.

Tror jeg må prøve å komme meg ut i det fine høst været og hente litt krefter etterpå å. Håper det hjelper!

Hater slike dager hvor alt bare føles dritt, rett og slett! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, Miss Ariel :klemmer: . Jobber du mye ved siden av skolen?

---

Jeg er i en god stim for tiden. Føler jeg jobber bra og ligger greit an med det meste. Gruppen er akkurat ferdig med en stor oppgave, men selvfølgelig måtte vi jo få en ny en rett etterpå. Og i tillegg er den dødens kjedelig - det eneste irritasjonsmomentet i studietilværelsen akkurat nu. Men jeg regner med at jeg får skrevet den greit på en dag til uken...

Jeg konsentrer meg mest om anatomi, fysiologi og biokjemi siden den eksamen er i begynnelsen av desember. Dernest, på min prioriteringsliste, er medikamentregning og farmakologi som jeg også kan ta eksamen i i desember (hvis jeg føler meg klar for det da). Jeg skal gjøre alt jeg kan får å sette meg godt inn i det og klare den før jul. Da er jeg ferdig med de to verste eksamnene før det første semesteret er over, og kan konse fullt og helt på det andre når jeg begynner etter jul.

Har lånt bøker i dag som jeg tenkte å lese litt på sengen de nesten dagene:

+ Lungesykdommer

+ Åndenød

+ Ekistensens psykologi

+ Lungefysioterapi

+ Palliativ medisin (til moren min, men jeg skal også lese litt)

:-D Gøy!

Jeg fant ut i dag at læringssentrene på høyskolesentrene egentlig er supre. Hvorfor jeg ikke har vært der å tittet så mye enda, vet jeg ikke. Der har man jo alt man trenger; trådløst nettverk/evt. låte PC, tilgang på alle bøkene og artiklene, kort vei til f.eks. veiledernes kontor - og ikke minst kantine ;).

Har derfor tenkt å bruke mer tid der fremover. Både fordi det, rent praktisk, er greit, men også fordi jeg tror jeg vil være mer effektiv med jobbing der enn om jeg sitter hjemme med TV på eller noen å skarvle med.

Derfor - noen mål:

+ Jobbe på læringssenteret min. 2xuka

+ i tillegg prøve å ha en kollokviegruppe pr. uke - helst i anatomi - kanskje bare med venninnen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart mål 1 for kvelden, nå er det bare mål 2 igjen som er å skrive notater til resten av kapittel 4 Arv og evolusjon. Ikke det mest interessante innen biologi, men helle ikke den største hjernetrimmen heller...

Siste mål, mål 3, i kveld er å skrive ny pensumplan for resten av uken. Plutselig hadde jeg glemt å lage noe for denne uken...Straks tilbake med den :).

Jeg liker ikke lister altså... :sjenert::filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på jobb, seminar og forelesning. Hadde kun kvarters pause mellom hver time hele dagen (bortsett fra jobb, da - ingen pause der ;)) så det ble litt hektisk.

Men superinteressant - hadde seminar om norske valgfilmer i mellomkrigstiden. Etterpå var det foredrag om 2. verdenskrig. På tirsdag blir det foredrag om Holocaust så det ser jeg frem til. :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen er bedre! Har litt mer motivasjon i dag!:D

Syntes du er så utrolig flink Alou! Blir virkelig inspirert av å lese hvor flink du er!

Blir en del jobbing nå om dagen. Denne uken jobber jeg 4 dager, neste ingen, og neste der igjen er det 4 dager igjen. Så er veldig opp og ned. Men jobben er jo super relevant for studiene mine, så det holder meg oppe! Også må jeg bare legge til at jeg elsker den jobben! Er så utrolig koselig på hotellet om kvelden med band som spiller, perfekt atmosfære og folk som sitter og koser seg. Får liksom ikke lyst til å dra hjem jeg da...

I dag har jeg fått skrevet noen notater før jobb. Ble ikke så fryktelig mye men ligger godt an i forhold til pensum så er ikke krise å ta det litt med ro... I morgen kan jeg sove helt til åtte, men til gjengleld er jeg ikke hjemme fra skolen før åtte på kvelden. Men planen er å få lest en artikkel i morgen kveld og legge meg TIIDLIG!

Uff, dette ble rotete skrevet, men jeg er så trøtt...

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal tidlig krøkes... i dag er det to timer nyere historie, to timer kollokvie til Ex.Phil og to timer Ex.Phil. Har lest, men tenkte jeg skulle jobbe mer med Ex.Phil før kollokvien i dag.

Nærmer seg helg, jenter! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp kommet hjem fra jobb og må egentlig rydde og lage middag til min kjære kommer hjem...og i tilleg skulle jeg ha begynt på innleveringsoppgaven. Har funnet ut at jeg har gooood tid på oppgaven, men er deilig å kunne være ferdig med den så jeg slipper å tenke mer på den :)

Tror jeg gjør ting litt vel nøye. Dette er jo bare en oppgave vi skal levere inn for å vise at vi faktisk har lest pensum og fått med oss det viktigste. Men som den perfeksjonisten som jeg er så sitter jeg her da og skal gjøre det så absolutt så bra som jeg kan. Blir sliten av meg selv. Og jeg blir sliten av oppgaven, for jeg tenker jo nesten på den konstant...help...I neeed help! :ler:

Men ettersom jeg er så flink nå så kan jeg ta "fri" fra lesingen når jeg og min kjære skal båttur tirsdag om nesten to uker. Da blir det fri fra jobben, fri fra skole, spa på båten, masse god mat og drikke. Blir bra med luksusbåt og luksustur :)

Planen for i kveld:

* Skrive oppgave 1- 4.

Skal ikke være mer enn 2 1/2 A-4 side tilsammen, så det burde gå greit så lenge jeg ikke besvimer av tannverket jeg har fått da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt opprørstemning i det ene faget vårt nå... foreleser har et opplegg hvor vi kan levere inn en arbeidsbok til godkjenning hvis vi har hatt 80% oppmøte på forelesningene. Denne arbeidsboken kan vi da ha med oss på eksamen, og eksamen er også lagt opp etter denne boken. Det er en hel "pakke" utarbeidet - og forfattet - av foreleser.

Først i dag får han - og vi - vite at universitetet ikke godkjenner dette. Enten må alle få ha arbeidsbok eller ingen. Foreleser nekter å godkjenne alle, siden noen da bare kan skrive av andre sine arbeidsbøker uten gå på noen forelesninger eller å gjøre noe selv. Hvis ingen får, så vil eksamen bli ekstremt vanskelig siden den er lagt opp etter arbeidsboka.

Så vi har tenkt å sette oss ned og forfatte et klagebrev eller noe.

Ellers skal jeg ta meg fri fra forelesning i morgen. Har lånt fire bøker om Stalin og kommunistregimet, og skal begynne på oppgaven min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er, jenter! :5: Absolutt et inspirende sted å være (...og befriende deilig å se at andre også kan oppleve at ikke alt er like gøy eller går like bra). :klemmer: til alle sammen!

---

Ok, dette har vært en slapp dag på studiefronten. Har vært på en lang forelesning, men ike gjort en døyt etter jeg kom hjem, selv om jeg burde. Må forberede meg til studiejobbing i morgen.

Jeg ble ferdig med AFB i går, så dèt målet har jeg klart. Men jeg må nok gå gjennom stoffet enda en gang for at det skal sitte ordentlig. Tålmodighet er en fin ting...

Og hvis jeg skal være ubehagelig ærlig så må jeg kanskje innrømme at jeg - i stedet for å skrive pensumplan for helgen/neste uke - ble sittende foran TV i går kveld. Det var jo både Idol og Brothers and Sisters! :sjenert:

Meeen..., jeg forsøker å forfatte en nuh! I hvert fall noen punkter:

1. Reise ned på et av læringssentrene på lørdag å jobbe med studier i 5 timer.

2. Innen helgen: ha lest gjennom bind 1 i AFB en gang til.

3. Forberede forelesning i AFB til uken v/ å lese gjennom kapittel 5,6,7 og skrive notater.

4. Arbeide videre med notater/lesing fra forelesning i mikrobiologi.

5. Ferdig med skriflig arbeid av stud.oppg1 og finne artikler/arbeide med et utkast av stud.oppg.2

6. Innen mandag: forberede meg til forelesningne jeg har på tir. og tor.

Det er noe av det jeg har på tapetet frem til neste fredag. Håper ikke jeg må skrive her inne om en uke at jeg ikke fikk til målene mine...Jeg tror det skal gå greit; det er en passe arbeidsmengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart ikke på langt nær å nå målet mitt i kveld :(

Kjenner at perfeksjonisten i meg sliter litt og at det er leeenge siden ( hehe...3 år) siden jeg gikk på skole sist. Så det skrivekunnskapene sitter liksom litt langt inne for tiden.

Så jeg fikk ikke gjort halvparten en gang. Men som sagt, jeg har good tid på meg ennå. Så får vel ta helgen til hjelp tror jeg.

:klem: til alle for en bra arbeidsinnsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...