Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å studere om 2 min :ler: Har nå vært å kjøpt inn masse bøker og det klør i fingrene etter å åpne bøkene. Håper bare at det gjelder videre utover høsten også. Men nå MÅ jeg begynne å lese! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg slenger meg på her :) Med flytting og mye styr rundt det har jeg ikke vært så flink student som jeg burde ennå. Nå er jeg endelig kommet meg på plass i ny by og ny leilighet, så nå er det på tide å komme ordentlig igang med studiene!

I kveld har jeg som mål å gjøre alle kjemioppgavene vi fikk i lekse til torsdag.

Lykke til med lesing alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrev jeg stikkord til 2 læringsmål + leste et og et halvt kapittel. Skulle lest mer, men så ble jeg med en veninne på shopping isteden. Men man må jo unne seg litt fri også!:)

I dag har jeg fri så planen er å skrive ferdig stikkord til læøringsmålene i blokk 1. (er 3 igjen og er sinnsykt lei av dem nå) også skal jeg lese ut resten av kapittel 3 som jeg nesten er ferdig med. Også er planen å lese noen flere kapitler når jeg er ferdig med dette. Vet ikke hvor langt jeg kommer. Men har en skikkelig dritt uke neste uke, så må bare få gjort unna masse før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt to forelesninger i Nyere Historie og har to timer fri før jeg skal ha kollokvie i Ex.Phil og to timer seminar i det samme. Tenkte jeg skulle unne meg en liten runde på KG før jeg setter meg ned og begynner å formulere noe i arbeidsboka som hører til faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk motivasjonen fortsatt oppe og har fått lest en del siden jeg begynte på mandag, Men kjenner at det tar på å jobbe 100% OG studere i tillegg. Har vært ganske så sliten om kveldene. Men når jeg står opp om morgenen så er motivasjonen tilbake igjen :hoppe: Men det spørs hvor lenge utover høsten det varer da :ler:

Fikk lest litt på bussen i morges, litt i pausen på jobb og på vei hjem fra jobb. Skal lese litt til i kveld, men ikke så veldig mye. Trenger liksom ikke å lese alt jeg skal ha ferdig til om en måned på den første uka heller. :lol:

Endret av Bare meg selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alou: God bedring! :klem:

Bare meg selv: Whee, kjenner igjen en slik motivasjons-boost! :hoppe: Det står respekt av å studere og jobbe 100 % samtidig - beintøft. :tommelsmil:

Selv har jeg kladdet den ene filosofen i arbeidsboka. Vil gjøre det skikkelig siden vi kan ha arbeidsboka med oss på eksamen hvis vi får den godkjent.

Hadde tenkt å gjøre ferdig den filosofen i kveld. :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som har vært flinke i dag! Og god bedring til deg Alou. Ikke morsomt å være syk!

Må bare si at jeg har fått gjort masse i dag. Ble ferdig med læringsmål til blokk 1 ganske fort. Aå nå har jeg 11 sider på pcn med notater. Etter dette begynte jeg å lese pensum til blokk 2. Fikk lest ferdig resten av kapittel 3 og hele kapittel 4. Etter det leste jeg 35 sider i SRM faget. Hm... og i tillegg har jeg skrevet litt på en oppgave nå.

Tenkte å spise litt kveldsmat og lage meg en kopp te, og lese litt til i SRM faget. Leser om medarbeidersamtaler. Så ganske greit stoff.

Syntes jeg har hatt en produktiv dag i hvertfall! Må bare få med at jeg også har trent en og en halv time : P

I morgen er det opp klokken 06.00 og blir en lang dag på skolen. Men føler meg veldig forberedt og motivert til dette nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må antakeligvis sitte oppe i hele natt med matteleksene (!) Er så innmari lat når det gjelder lekser. Jeg trenger et spark i ræva - og det kvikt! Går i 10.klasse nå og er liksom nå det gjelder. :-S

Ellers må jeg lese maange sider om andre verdenskrig også...

Jupp, I'll be back to skryte når jeg har lest ferdig. ;-)

Yay. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har tatt på meg for mye... Nybakt mor som har signet seg opp til 50 studiepoeng.

Tabris Er det Nyere norsk historie du tar? På blindern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shabana: Jeg tar Nyere Historie, Moderne Historie og Ex.Phil på Universitetet i Stavanger.

I går satt jeg faktisk en time og gjorde ferdig filosofien Locke i arbeidsboka, selv etter åtte timer på skolen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto opp tidlig i dag for å lese før jeg drar på jobb. Faktisk deilig å komme seg opp i rett tid :) Så i kveld har jeg bare 10 sider å lese før jeg kan ta helg. Kommer nok til å lese litt i morgen også tipper jeg ;)

Men ligger veldig godt an med lesingen og det er deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_ebano_*

:juhu: det gikk bra på muntelig eksamen.... Dvs sensorene var meget fornøyd mens jeg egentlig er veldig skuffet over at jeg ikke fikk vist det jeg egentlig kan.

Fikk en forvirret, sur og ufattelig dårlig history pasient som heller ikke hadde lyst til å bli undersøkt. Så jeg ble ganske satt ut når jeg ikke fikk hverken en skikkelig historie eller undersøkelse så klønet litt under spørsmål sekvensen.

Men de var jo meget fornøyd og det er jo det som teller, samt at jeg vet jeg kan stoffet mitt.

God helg alle sammen!! Ta litt fri fra studiene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere har vært denne uka.

har blitt endel jobbing på meg, så dermed mindre tid til studier. men idag har vi bare hatt 3 timer på skolen, så jeg har tenkt til å sitte noen timer til -lungene og respirasjonssystemet skal jeg begynne med idag..

god helg alle sammen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med bestått eksamen Ebano :)

Jeg har nå tatt helg, eller rettere sagt "fredagshelg". Blir nok til at jeg leser litt i morgen også tipper jeg. Men er deilig å ha fri resten av fredagskvelden, og den skal nyyytes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: det gikk bra på muntelig eksamen.... Dvs sensorene var meget fornøyd mens jeg egentlig er veldig skuffet over at jeg ikke fikk vist det jeg egentlig kan.

Fikk en forvirret, sur og ufattelig dårlig history pasient som heller ikke hadde lyst til å bli undersøkt. Så jeg ble ganske satt ut når jeg ikke fikk hverken en skikkelig historie eller undersøkelse så klønet litt under spørsmål sekvensen.

Men de var jo meget fornøyd og det er jo det som teller, samt at jeg vet jeg kan stoffet mitt.

Så flott! Gratulerer! :juhu: Alle som jeg kjenner som studerer medisin sier at muntlig kan være knall vanskelig, så du bør være stolt av deg selv.

Og god bedring Alou :)

Takk!

---

Uken min har vært stressete, og det ble bare verre siden jeg var syk. Nå er formen bedre - heldigvis - og planen er 1 kapittel i anatomi i morgen. Ellers har jeg lite studieplaner for helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lest 80 sider. Tok litt tid før jeg kom igang, for var litt redusert etter jentekveld og en tur ut etterpå. Men er fornøyd med innsatsen jeg :)

Lykke til i uken som kommer alle sammen! Min uke blir skikkelig slitsom : /

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lest en del før jeg reiste til Danmark i går å så fikk jeg jammen meg lest ut resten av kapitlet da jeg kom hjem i kveld :juhu:

( selv om det føles ut som om hele stua gynger som en båt og jeg er dødstrøtt av reisesyketablettene som jeg måtte ty til i natt :ler: )

Men er veldig fornøyd med meg selv nå. I morgen skal jeg svare på noen spm som er lagt ut på nett. Resten av uka og neste uke skal jeg lese en hel bok å så gjøre en innleveringsoppgave i tilknytning boken. Hittil ser det ut som om boken er lettlest. Håper på det for ellers kan det bli slitsomt å få lest 30 sider hver dag etter jobb :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...