Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Stolt av meg selv nå. Har lest 108 sider i dag, dvs. 3 kapitler i KRL-faget om livssynsminoriteter i Norge. Svært spennende faktisk.

:hoppe:

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I helgen må jeg forberede meg godt til eksamen til mandag, samt gå over notater og evt. øve mer på biologi. Har en viktig prøve om noen uker, men det er såpass tungt stuff at jeg bør begynne "puggingen" allerede nå. Nå har jeg litt tid også.

Kjedelig å måtte bruke helgene, men...Flere som har litt studie-planer denne helgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt av meg selv nå. Har lest 108 sider i dag, dvs. 3 kapitler i KRL-faget om livssynsminoriteter i Norge. Svært spennende faktisk.

:hoppe:

Spennende! Jeg tar bachelor i KRl-faktisk. Sitter akkurat nå og leser om kristen troslære. Har ellers om verdensreligionene, nyreligiøsitet, norrøn religion og religionsvitenskap dette semesteret. Mye stoff, men veldig interessant. :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her i dag. Har foreløpig lest 3 kapitler, dvs. ca. 100 sider! Må nok lese hele helgen, for jeg skal begynne på eksamensoppgave over helgen.....Men føles bra å være i gang! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå og leser kristen troslære. Skal jobbe i morgen (jobber på universitetsbiblioteket! :tommel:), men blir nok noe mer lesing i kveld og utover helgen også. Skal ha tre innleveringsoppgaver også, så må jobbe med dem neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest over halvveis i boka, og det blir noen hundre sider. Er ganske stolt nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende! Jeg tar bachelor i KRl-faktisk. Sitter akkurat nå og leser om kristen troslære. Har ellers om verdensreligionene, nyreligiøsitet, norrøn religion og religionsvitenskap dette semesteret. Mye stoff, men veldig interessant.  :lese:

Så spennende da. :) Synes faktisk er ganske spennende, en har ikke valgt det videre av diverse grunner. Men kunne godt tenkt meg å studere det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinkinger! :tommel: Jeg kan ikke skryte på meg noe særlig så langt denne helgen, men nå er jeg i full gang. Har planer om å sitte her noen timer nå - og ikke på KG! Leser om nervesystemet; skal fordype meg i oppbygningen og hva som skjer når nerveceller blir påvirket. Egentlig veldig spennende, men ikke alltid like lett å holde motivasjonen oppe...

Snart sommer, jenter! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så er det offisielt: Jeg klarte ikke målet mitt i helgen. Ikke nær det som var målet en gang. Jeg var syk, men allikevel skulle jeg klart mye mer enn det jeg gjorde. Har fri fra jobb/skole i morgen, og planen er å bruke dagen på studier.

Fag 1: Notater fra resten av kapittelet(ikke mye, men vanskelig).

Fag 2: Notater og lage "oversiktsplan" for meg selv.

Fag 3: Kort repetetisjon av alt fra i år.

Planen for i kveld og i morgen. *puh* Det er irriterende når arbeidslysten er søkk borte....

Endret av Alou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der- hadde en super leseplan som ville gitt meg all verdens tid og kontroll. Men den funka dårlig :ler:

Første eksamen om en uke imorgen, men den skal gå greit.

Jeg MÅ fokusere på etikk og statistikk fremover. Har vært flink med statistikk i dag. Spise litt middag nå - så komme meg gjennom 40 sider etikk. Samme plan i morgen.

Dette ordner seg jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat et slikt oppmuntrende innlegg jeg trengte nå, MellonCollie. ;)

Ikke alle gode planer som fungerer så godt i praksis, nei. Noen ganger lurer jeg på om jeg bruker mer tid på å lage planer og leselister enn jeg bruker på selve studiet. :ler::sjenert:

Lykke til på eksamen du har om en uke.

Nå har jeg trent og tatt en oppfriskende dusj. Er ready for min. 2 timer jobbing nå. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle er!

Jeg må innrømme at jeg begynner å bli mektig sliten nå, og dette været på østlandet er jo til å dø av for en stakkars student! Jeg har gått til det skritt å snu døgnrytmen den siste uken, slik at jeg leser om natten, og sover om dagen, i går måtte jeg imidlertid, strekke den litt ut over dagen, pga en avtale, så nå har jeg akkurat stått opp.

Blir ca 40 sider sosialpsykologi på meg i i timene fremover, tenkte jeg skulle rapportere tilbake når jeg har klart det! Fin tråd dere har startet :)

Ha en fin lesedag alle sammen! :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alou

Takk, det samme til deg! Jeg startet dagen med en treningstur, dusj og frokost, så nå er jeg klar for dagen. Holde på med målene jeg la inn her i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk jeg jobbet en del med en innleveringsoppgave, så jeg er over halvveis på den. Ligger godt an i løypa. Skulle egentlig jobbet videre i dag, men jeg skal gå tur med en venninne i tillegg til at jeg sto litt seint opp - så tror denne dagen forsvinner litt ut i det blå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alou
Fag 1: Notater fra resten av kapittelet(ikke mye, men vanskelig).

Fag 2: Notater og lage "oversiktsplan" for meg selv.

Fag 3: Kort repetetisjon av alt fra i år.

Verken mål 1, mål 2 eller mål 3 er helt gjennomførst. Æsj, jeg får nok å gjøre resten av uken. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink og lest fra jeg stod opp klokka 10 i dag, til nå. har hatt et par pauser innimellom med middag og dusj, men ellers har jeg nilest. (Har eksamen i morra, og det var visst mer enn jeg trodde som ikke har festet seg der oppe) merker angsten begynner å komme.

I tillegg har det vært verdens fineste vær ute:( det ikke så veldig motiverende å lese da, men jeg klarte det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg og min spesielle døgnrytme opp og går igjen :)

De 40sidene jeg satt som mål i går, ble i overkant ambisiøst, litt fordi jeg er sliten, litt fordi stoffet var tungt, men mye av skylden må det fine været ta. Det var lettere når jeg sto opp i ni-tiden på kvelden, da måtte jeg legge meg i det sola begynnte å varme, men i går satt jeg meg ut for å leste fra kl 1000 til 1300 - utbytte ble deretter...

Har dere funnet noen gode "teknikker" for å blokkere ut vårfølelsen, og tvinge dere selv til å være inne?

I dag må jeg komme meg gjennom et kapittel i gen. psykologi, følelsen er ikke den beste, men jeg HÅPER jeg kan få det til!

Synd jeg ikke er troende, da kunne jeg bedt til høyere makter om at det snart må komme litt regnvær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det quiz i religionshistorie, så jeg skal repetere i kveld. :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...