mariab Skrevet 26. august 2008 #881 Del Skrevet 26. august 2008 Å huff, stakkars dere også! Det er forferdelig kjipt, jeg var i utgangspunktet så godt i gang med lesinga og alt også kom denne hersens bihulebetennelsen.. Ventet hos legevakten i 3(!!) timer igår for å komme til og få resept på pencilin.. Så håper den skal gjøre susen. Hater å være den som bare sutrer og spør om å få skrive av notater for jeg ikke klarer gå på forelesning osv. Bli frisk-klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariab Skrevet 26. august 2008 #882 Del Skrevet 26. august 2008 Være syke sammen? Var hos legen i går og fikk beskjed om å ta febernedsettende og se om feberen gikk ned.. Øhh, gjør den da ikke alltid det når man tar febernedsettende? Ikke ble det tatt noen prøver heller, hatt feber en uke og var natt til i går oppe i 39.5, er oppe i 38.5 i dag, men sikkert noe febernedsettende som funker fremdeles og stiger jo som regel utover dagen. Kjipt å være syk nå i begynnelsen av skoleåret, nytt universitet og alt, og syk første uka med vanlig skole.. Jeg som aldri pleier å være syk ellers Hater når det er det eneste rådet legene kommer med, "ta paracet" osv. Man har brukt tid, penger og energi på å komme seg til legen for å få trøst og råd, også har de ikke noe bedre å komme med. Da kan de i hvertfall late som de gjør noen tester osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest*nyStudent Skrevet 26. august 2008 #883 Del Skrevet 26. august 2008 TheKitten: Hvilken tekst skriver du om i Akademisk skriving? Jeg vet ikke om det er de samme i hele landet, men jeg skriver hvertfall om "Økonomi og demokrati i Midtøsten og Nord-Afrika". Sammendraget gikk veldig fint, fikk skrevet det ned ganske godt og konsist, men sliter virkelig med argumetasjonsanalysen - det er et skikkelig ork :O Ville egentlig bare høre om du hadde noen tips til en oppgitt med-student, eller om du kanskje sliter litt du også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariab Skrevet 28. august 2008 #884 Del Skrevet 28. august 2008 Ex.Phil.-seminaroppgave (hjelp?): Tema: Vitenskapsfilosofi Oppgave 7. Psykologiens vitenskapelige status I pensum til Ex.fac. ved Det psykologiske fakultet refereres det til en rekke ulike psykologiske retninger som for eksempel psykoanalyse, behaviorisme, humanisme, kognitiv psykologi. Karl Popper hevder at hypoteser kun kan betraktes som vitenskapelige hvis de i prinsippet kan avgjøres som sanne eller usanne ved å vise til empirisk erfaring. Han sier at måten dette gjøres på er at hypotesene i prinsippet må kunne falsifiseres (motbevises), heller enn å verifiseres (bevises). Thomas S. Kuhn på sin side argumenterer for at det ikke finnes evige allmenngyldige kriterier som skiller vitenskap fra ikke-vitenskap. I den normalvitenskaplige fasen arbeider og tenker forskerne innenfor en bestemt forståelsesramme, og det eneste vi kan gjøre er å beskrive denne. Gjør kort rede for på den ene siden Poppers, og på den andre siden Kuhns oppfatninger av vitenskaplig virksomhet. Vurder med utgangspunkt i deres posisjoner psykologien (og dens retninger) sin vitenskapelige status. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinzano Asti Skrevet 28. august 2008 #885 Del Skrevet 28. august 2008 Så trist med dere som er syke. Masse god bedring til dere begge! Jeg jobber, jobber og jobber om dagen. Motivasjonen går det opp og ned med, så jeg tar det litt når jeg føler for. Bruker store deler av dagene på skolen fordi jeg ikke blir forstyrret av masse annet når jeg er der (stort sett ). Dagens mål er å ha ferdig notater og oppgaver i temaet jeg har holdt på med denne uken. Det er fullt overkommelig; særlig fordi jeg nettopp har helt innpå en stor latte . Håper det går bra med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 28. august 2008 #886 Del Skrevet 28. august 2008 Nettopp vært enda en gang hos legen, heldigvis var ikke "min" lege der i dag så jeg fikk en annen en. Han tittet inn i halsen min, ba meg si AAA, og sa:"du har kraftig lungebetennelse du" Hrmf, hvorfor skal det være så vanskelig å være lege, hun som undersøkte meg på mandag så ingenting feil med halsen min Ja, da ser jeg ihvertfall lys i enden av tunnelen, pencilin noen dager nå, så får vi håpe det fikser seg Lykke til med lesinga alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. august 2008 #887 Del Skrevet 28. august 2008 God bedring Hinata Jeg leste fem kapitler på torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 29. august 2008 #888 Del Skrevet 29. august 2008 I helgen har jeg planer om å få lest en del. 2 av 3 forelesere i år er utrolig flinke og inspirerende. Jeg tror dette kan bli et bra semester, de gir meg faktisk lyst til å lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 2. september 2008 #889 Del Skrevet 2. september 2008 Liten oppdatering... Kjøpte resten av pensumbøkene i går, og jeg skal ha fire forskjellige fag i høst. I dag har jeg laget leseplan, som jeg håper går greit å følge, for jeg må være ganske strukturert for å komme gjennom alt. Har lest litt i dag, mest repetisjon av noe jeg har hatt før (anatomi), så det går relativt greit. Blir verre når jeg etter hvert skal lære meg symptomer, funn og behandling av sykdommene... Men det er jo interessant også. I morgen har jeg undervisning fra 11-13. Tror jeg innvilger meg fri på formiddagen, og heller leser litt på ettermiddagen. Planen da er å bli ferdig med ukens leseplan for ett fag, og ha startet litt på planen for et annet fag. Må nok ta helgen til hjelp for å komme gjennom alt, det blir litt mye festing for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariab Skrevet 6. september 2008 #890 Del Skrevet 6. september 2008 Nå sitter jeg her en lørdagskveld og leser/skriver om Popper og Kuhn.. Sukk. Men føler det er godt å komme igang litt med oppgaven ihvertfall! Selv om jeg syns det er vanskelig å vite hvordan jeg skal gripe den an. Synes dette med kildehenvisning osv er vanskelig, føler jeg ikke kan skrive en eneste setning uten å skulle referere til hvor jegh ar hørt/lest det! Bah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 8. september 2008 #891 Del Skrevet 8. september 2008 Har vært oppe siden før 7, fordi jeg måtte kapre vaskemaskinen... Så har lest noen timer allerede. Skal på forelesning om en times tid, og så blir det nok litt lesing i kveld også. Akkurat nå er det et ganske tørt tema, men jeg må bare gjennom det for å kunne lese videre...så det er nok bare å bite tennene sammen Kom ikke gjennom forrige ukes leseplan pga mye festing og slikt, men det betyr bare at jeg må være ekstra strikt denne uken. Litt slingringsmonn har jeg lagt inn i planen, så det er ikke krise på noen måte. Liker bare å ligge litt i forkant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 8. september 2008 #892 Del Skrevet 8. september 2008 Er det noen som trenger et spark bak for å komme igang med lesing så er det meg.. Kaster meg på her. Planlagt å lese hele helgen, men... Ikke åpnet bøkene en gang. Noen tips til hvordan få motivasjon til sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. september 2008 #893 Del Skrevet 8. september 2008 Er det lov for en lat nettstudent å komme innom for å bli sparket litt? Når jeg har forelesninger og eksamener å forholde meg til går det bra, men å skulle være helt selvgåen var hvist ikke så lett. Jeg skal få sendt inn oppgaven før jeg reiser på ferie imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 8. september 2008 #894 Del Skrevet 8. september 2008 studerer de fleste her inne slike.. lesefag? Jeg har nettopp vært på forelesning og driver nå og regner på en øving som skal inn om få timer Er snart ferdig med den, og skal begynne på neste øving som skal inn på Onsdag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 8. september 2008 #895 Del Skrevet 8. september 2008 studerer de fleste her inne slike.. lesefag? Jeg har nettopp vært på forelesning og driver nå og regner på en øving som skal inn om få timer Er snart ferdig med den, og skal begynne på neste øving som skal inn på Onsdag.. Jeg studerer ikke lesefag nei.. Sånne fag har aldri vært min greie, men gi meg et mattesykke og jeg kan kose meg med det (vente til jeg klarer å komme meg over sykdommen her.. kyssesyke er moro ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dilldall Skrevet 14. september 2008 #896 Del Skrevet 14. september 2008 Hvordan går det med gjengen? Ble så stille her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Butterfly* Skrevet 14. september 2008 #897 Del Skrevet 14. september 2008 Huff, føler jeg ikke har kommet ordentlig i gang med studiene. Tanken på at det er litt over to måneder til første eksamen skremmer meg. Har en innlevering i matematikk jeg må levere i morgen, men er bare halvveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinzano Asti Skrevet 14. september 2008 #898 Del Skrevet 14. september 2008 Heihei Snart ny uke igjen . Jeg har eksamen om 3 uker, men enda mye jobbing ligger foran meg. En smule stresset, men jeg er optimist. Ofte er det jo slik at man føler at man ikke har alt inne, men nå dagen først er der så kommer det meste dalende ned i hodet likevel. Det blir streng plan hver dag resten av uken: I morgen, mandag: Forelesning (morgen/formiddag), lang pause (med mye caffe latte! ) og så på ettermiddagen/kvelden: Jobbe med første 1/4 av et svært stor og vanskelig kapittel (det verste til eksamen!). Men, med flere latte, iTunes på laptopen og noen avbrekk med nettsurfing av og til, tror jeg dagen i morgen går greit. Jeg håper motivasjonen er til stede! Hvordan går det med dere? Travle studiedager? Det er kanskje ikke så mange av dere som er så uheldige som meg å ha en eksamen så tidelig i semesteret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 14. september 2008 #899 Del Skrevet 14. september 2008 Hei! Jeg har ingen eksamener midt i semesteret, jeg har 3 i november/desember. Vi har ikke fått vite datoene enda, noe som irriterer meg litt. Jeg liker å planlegge ting. Til nå synes jeg at jeg ligger greit an i alle fagene. Jeg har ganske mange forelesninger i hvert fag, derfor blir det ikke alltid til at jeg får lest på forhånd, men da bruker jeg heller helgene til å ta igjen det jeg ike har fått lest. I morgen har jeg imidlertid ingen forelesninger, så planen er å sitte på lesesalen fra ca 10 og utover så lenge jeg klarer. Ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pebbles Skrevet 15. september 2008 #900 Del Skrevet 15. september 2008 Trur eg hive meg på denne tråden eg.. Burde ha lest i dag, men så langt har eg spist, og surfa på nettet.. Skal finne frem bøkene nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå