Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Gjest Ada Blûe

Så flott, Adonia :).

Hva leser du om for tiden da? Repeterer du anatomi?

---

Jeg holder på med forberedelser til eksamen om dagen. Har en semesteroppgave som skal leveres innen mandag. Jeg har holdt på med den en stund, så jeg skal prøve å få den levert inn på fredag. Greit å få den ut av tankene før helgen. Jeg har en bunke med 20 bøker og forskningsartikler og skal dukke ned i den senere i kveld - igjen...

Så holder jeg på med legemiddelregning. Det går greit, så jeg gruer meg ikke noe til den eksamen. Men det skal bli deilig å bli ferdig til jul. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du en hel uke på deg da :) Lykke til med semesteroppgaven!

Nå sitter jeg å leser til eksamen i relasjonsledelse som er til mandagen. Jeg ser igjennom notatene jeg har brukt hele semesteret på å lage så føler at jeg har litt voersikt. Er noen emner jeg må skrive litt mer om ser jeg, og det skal jeg gjøre i morgen. Nå vil jeg først og fremst ha bedre tak på det jeg allerede har skrevet ned.

Jeg er skikkelig motivert til å lese til eksamen nå siden eksamen jeg hadde i dag gikk bra! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe
Jeg er skikkelig motivert til å lese til eksamen nå siden eksamen jeg hadde i dag gikk bra! :briller:

Så flott å høre :). Ja, gode resultater gir ofte enda mer energi og stå-på-vilje. Som jeg skrev i dagboken din; hvis motivasjonen svikter kan du tenke på at jeg også sitter med nesa i bøkene ;). Og snart er det feeeerieee... :-D

Er du også en sånn som skriver mye ned for å lære, Miss? Jeg blir ofte mobbet fordi jeg har side på side med notater som jeg har skrevet selv, men jeg synes det er en SÅ fin måte å lære på. Det å skrive resymè av hva man har lest, samle de viktigste momentene og skrive det på en måte som man skjønner selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er også avhengig av notater! Gor å lære noe så må jeg skrive det ned, også hjelper det å snakke høyt med meg selv (når jeg er alene, høres sikkert kjempedumt ut) :fnise:

Også hender det jeg har sider hvor jeg skriver det samme igjen og igjen for å huske det. Syntes det er ganske gøy å skrive notater jeg, og har jeg eksamen og ikke har fått skrevet notater i god tid blir jeg skikkelig stresset.

Gøy at du også skriver masse notater! Vi er vist ganske like :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ada Blûe
Også hender det jeg har sider hvor jeg skriver det samme igjen og igjen for å huske det. Syntes det er ganske gøy å skrive notater jeg, og har jeg eksamen og ikke har fått skrevet notater i god tid blir jeg skikkelig stresset.

Ja jeg er også avhengig av notater! Gor å lære noe så må jeg skrive det ned, også hjelper det å snakke høyt med meg selv (når jeg er alene, høres sikkert kjempedumt ut) :fnise:

Ånei, ikke dumt - jeg sitter nøyaktig på samme måten. Men jeg føler meg en smule dum noen ganger jeg også. :ler:

Gøy at du også skriver masse notater! Vi er vist ganske like :ler2:

Tvillingsjeler! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Sitter med oppgaven i kveld/natt, jeg. Egentlig kjempe deilig å jobbe om natten. Kjøkkenbordet flyter av bøker og ark, og jeg har fått skriveånden over meg. Herlig, herlig :).

Jeg kan levere semesteroppgaven i morgen selv om fristen egentlig er til mandag. Pga. noen løse planer om langhelg utenfor byen vil jeg prøve å få besvarelsen ferdig til i morgen ettermiddag. Men, ingen krise om det ikke går; det viktigste er jo selvfølgelig at jeg gjør denne oppgaven ordentlig og kan sende inn noe jeg er stolt av.

Jeg har valgt et engasjerende tema (synes jeg da :ler: ) og sitter egentlig bare her og koser meg som bare det! Cola light og/eller kaffe er jo selvfølgelig obligatorisk på slike lange netter :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bruke hele dagen på å sitte på lesesalen og repetere stoff jeg egentlig ikke kan. Har eksamen i morgen, men har liten tro på at det skal gå bra. :/ Har vært så lite motivert denne uka, og sist uke, at jeg ikke har fått lest noe særlig. Det er som å sitte å presse en bok gjennom et knappenålshode stort hull i hodet. Jeg har faktisk måtte velge bort litt av pensum, og må satse på at vi får oppgavevalg som passer med det jeg har lest på... Ex.phil, anyone?

Har sovet fire timer, og tåler verken kaffe eller Cola. :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sjokolade? Det kan kanskje hjelpe å holde deg våken. Te inneholder også kaffein.

Ja, jeg hadde Ex.Phil eksamen selv på mandag. Det er lurt å kute ut noe av pensumet hvis du ser at du ikke rekker over alt.

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Adonia :).

Hva leser du om for tiden da? Repeterer du anatomi?

Jeg har ikke begynt å repetere anatomi ennå.. :sjenert: er så mye! Så nå leser jeg¨på den delen som går på kommunikasjon og atferdsfag (mye psykologi..) Føler stoffet er veldig greit, men skriver notater for å være sikker på at jeg har fått med meg alt da..

Men har planer om å begynne på anatomi-delen til uka (og prøve å komme igjennom en god del før jul så jeg kan ta meg mye fri i romjula) :jepp: Også vet jeg at jeg har deg her da :sjarmor: Som er mer ekspert på anatomi enn meg forløpig.. kanskje det kommer noen spørsmål til deg etterhvert! :fnise:

Nå skal jeg bruke hele dagen på å sitte på lesesalen og repetere stoff jeg egentlig ikke kan. Har eksamen i morgen, men har liten tro på at det skal gå bra. :/ Har vært så lite motivert denne uka, og sist uke, at jeg ikke har fått lest noe særlig. Det er som å sitte å presse en bok gjennom et knappenålshode stort hull i hodet. Jeg har faktisk måtte velge bort litt av pensum, og må satse på at vi får oppgavevalg som passer med det jeg har lest på... Ex.phil, anyone?

Har sovet fire timer, og tåler verken kaffe eller Cola. :gråte:

uff jeg føler virkelig med deg. :klem: Jeg hadde exphil for noen år siden, og det var det tyngste jeg noen gang har lest! Håper det gåt bra på eksamen i morgen!

tips: repetisjonshefte? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe
Men har planer om å begynne på anatomi-delen til uka (og prøve å komme igjennom en god del før jul så jeg kan ta meg mye fri i romjula) :jepp: Også vet jeg at jeg har deg her da :sjarmor: Som er mer ekspert på anatomi enn meg forløpig.. kanskje det kommer noen spørsmål til deg etterhvert! :fnise:

Nåja, det bør du ikke ha høye forventinger om :ler: . Men jeg kan jo gi deg et tips da, hvis du ikke er klar over det enda. Jeg fant nemlig et elektronisk sammendrag av Menneskekroppen/Menneskets fysiologi laget av UiO: Her

Jeg elsker den siden. Det er lett å søke etter et ord så får man opp alle stedene det står om det i dokumentet. Jeg brukte den kjempe mye. Lett og kort skrevet, og fin til repetering.

---

Jeg så du spurte meg inne i dagboken min hva jeg skrev om i oppgaven min, Adonia. Vel, uten å brette ut hele sjela mi her så kan jeg vel si at jeg har valgt en problemstilling knyttet til pasienter med Alzheimer og behovet for trygghet. ;) Høres kjedelig ut for noen, men jeg synes det er svært engasjerende. Og ikke minst i høy grad relevant før praksisen jeg skal ha om noen uker. :)

Jeg får nok dessverre ikke levert den i dag- ergo blir det ingen weekend - "ferie" på meg heller, men sånn er livet. Da slipper jeg i hvert fall stresse noe mer, for nå har jeg goood tid til å ferdigstille oppgaven. Sånne "småting" med topptekst, sidetall, marger, forside osv. tar lang tid for sånne som ikke er kløppere på data. Har som mål å få den så godt som ferdig innen kvelden. Så blir det legemiddelregning frem til neste torsdag... Puh!

Masse, masse lykke til på eksamen i morgen, Ambivalent! Jeg skal krysse fingre og tær :jepp:

Ellers; god helg, dere. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sjokolade? Det kan kanskje hjelpe å holde deg våken. Te inneholder også kaffein.

Ja, jeg hadde Ex.Phil eksamen selv på mandag. Det er lurt å kute ut noe av pensumet hvis du ser at du ikke rekker over alt.

Lykke til! :klem:

Masse, masse lykke til på eksamen i morgen, Ambivalent! Jeg skal krysse fingre og tær :jepp:

Tusen takk! Sto opp klokka seks i morges og kom meg da på lesesalen. Tok en sjans og drakk hele fire kopper kaffe, fikk rimelig vondt i magen, men oi så konsentert og våken jeg ble! Har lest i hele 12 timer i strekk uten noe særlig med pauser, og mistet ikke konsentrasjonen en eneste gang! Repeterte nesten hele pensum, og føler jeg har en litt bedre oversikt nå. Har sett gjennom gamle eksamensoppgaver og kuttet ut de delene av pensum som aldri har dukket opp i oppgavene tidligere.

Satser på å stå iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på eksamen i morgen Ambivalent! Har du foresten eksamen på en lørdag?? :sjenert:

Har fått lest en del i dag og fått god oversikt. Begynner også å huske ganske mye. Har nettop vært en tur i stallen, og nå skal jeg fortsette å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, det bør du ikke ha høye forventinger om :ler: . Men jeg kan jo gi deg et tips da, hvis du ikke er klar over det enda. Jeg fant nemlig et elektronisk sammendrag av Menneskekroppen/Menneskets fysiologi laget av UiO: Her

Jeg elsker den siden. Det er lett å søke etter et ord så får man opp alle stedene det står om det i dokumentet. Jeg brukte den kjempe mye. Lett og kort skrevet, og fin til repetering.

---

Jeg så du spurte meg inne i dagboken min hva jeg skrev om i oppgaven min, Adonia. Vel, uten å brette ut hele sjela mi her så kan jeg vel si at jeg har valgt en problemstilling knyttet til pasienter med Alzheimer og behovet for trygghet. ;) Høres kjedelig ut for noen, men jeg synes det er svært engasjerende. Og ikke minst i høy grad relevant før praksisen jeg skal ha om noen uker. :)

:klemmer: tusen takk! det sammendraget var jo kjempesmart!

Jeg synes ikke temaet høres kjedelig ut i hvertfall. Du har vært kjempeflink til å jobbe med oppgaven. Du får unne deg litt kos i helga også da, det har du fortjent!

synes jeg har vært ganske flink til å lese idag. Selv om typen og kamerat driver med mye rart rundt meg her, så har jeg fått lest en god del og skrevet notater. Kanskje ikke veldig effektivt, men koselig med selskap også da! :ler:

Ha en fortsatt god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på eksamen i morgen Ambivalent! Har du foresten eksamen på en lørdag?? :sjenert:

Har fått lest en del i dag og fått god oversikt. Begynner også å huske ganske mye. Har nettop vært en tur i stallen, og nå skal jeg fortsette å lese.

Takk! Er på en lørdag jah, litt merkelig, vet ikke hvorfor. Er bare snakk om fire timer, men likevel... Kjipt å sitte å nilese på en fredagskveld.

Vet ikke når du har eksamen, men lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner :) Lørdag er en litt dum dag, men da har du i hvertfall fri resten av helga da! Jeg har eksamen på mandag så skal sitte å være usosial å lese hele helgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg er rimelig sikker på at jeg strøyk. Jeg hadde lest riktig, men jeg har seriøse problemer med å pugge navn og hvem som mente hva osv. Så når jeg skulle sammenligne ulike syn og slikt ble det bare rot. :( Etter to timer skjønte jeg at jeg hadde bommet på oppgaven, og på toppen av det hele fikk jeg ikke til å svare på problemstillingen heller... Æsj... Når kan man konte..?

Fire timer er uansett alt for lite! Fatter ikke hvordan noen kan skrive 20 sider på den tiden! Det er jo ikke fysisk mulig på fire timer en gang... Jeg endte på 7...

Hvorfor kan ikke ex-phil bare være hjemmeeksamen! :kjefte:

Jeg er sliten etter 7 timer søvn på tre dager... :gråte: Og nå må jeg attpåtil ut i kulda igjen for å hjelpe søsteren min med å flytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ada Blûe

Jeg sitter i nattens mulm og mørke og skriver i natt også. Jeg er visst blitt en ekte natterangler. Det er deilig å sitte med oppgaven nå som det er rolig ute (vel, helt rolig blir det aldri i gaten jeg bor i - i hvert fall ikke i helgen) og ingen andre forstyrrelser eller fristelser (eks. shopping eller TV- serier...) ;).

Har jobbet mest med medikamentregning på dagen i dag. Jeg har vært gjennom noen gamle eksamener og har fått en liten pekepinn på hva jeg må øve mer på - nemlig fortynningsoppgaver og regning med tid. Det andre går stort sett glatt :). Tenkte og sende over noen oppgaver til min far som er matematiker. Jeg kan virkelig trenge noe assistanse...

Skal levere oppgaven min på mandags morgen. Blir greit å få den ut av hodet. Jeg har litt over ett døgn på meg til å gjøre den ferdig. Jeg tror jeg kan trenge det; plutselig får jeg totalt skrivesperre og blir bare sittende og lese det jeg har skrevet om og om igjen! Dessuten; med alle disse tekniske finessene som er kriterier (utforminger av oppgaven) trenger jeg nok hvert eneste minutt.

Men denne oppgaven skal bli bra, det har jeg bestemt meg for! Det får heller gå ut over skjønnhetssøvnen en helg.

...Jeg har forresten vært inne på timeplanen for neste semester som er lagt ut. Ble sikkerlig positivt overrasket. Masse spennende temaer og forelesninger. Gleder meg massse :-D. (Det er nesten så jeg begynner å legge planer og pensumlister/lesemål allerede nå...Det er så typisk meg! :ler:)

Flott at du likte linken, forresten, Adonia. Håper den kan være til hjelp :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...