happy_85 Skrevet 29. november 2007 #581 Del Skrevet 29. november 2007 takk:) trenger det, skal stå opp ekstra tidlig imorra for å pugge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambivalent Skrevet 30. november 2007 #582 Del Skrevet 30. november 2007 Har ikke vært aktiv i denne tråden før, men har akkurat levert inn semester-/eksamensoppgaven i miljø og energi, 18 sider, i overkant av 5500 ord. Har jobbet så sinnsykt hardt med denne oppgaven, det er så utroolig deilig å være ferdig! :D Men noe så j**lig vanskelig har jeg ikke vært borti før. Hadde en annen eksamen i går, og nå er det to uker til neste. Blir nok noen lange dager på lesesalen, men pensumet er ikke så stort denne gangen. Stoffet er desto vanskeligere da... Har lest det meste fra før, så det blir bare repetering. Skal strukturere lesingen på søndag, og komme meg opp klokka halv sju på mandag for å sikre meg en fin-fin plass på lesesalen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1. desember 2007 #583 Del Skrevet 1. desember 2007 Det er herlig å få levert fra seg oppgaver. Jeg fikk levert fra meg siste oppgaven i går og har nå bare èn eksamen igjen. Vi skal møtes en gjeng i morgen og gå gjennom arbeidsboka i faget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 2. desember 2007 #584 Del Skrevet 2. desember 2007 Stå på, jenter. Og lykke til videre med alle eksamener dere skal ha. Jeg har første eksamen neste tirsdag (11.des). Det kjennes skummelt ut at det kun er noen dager til. Jeg repeterer for harde livet for tiden, og heldigvis har det gått opp for meg at jeg faktisk husker/kan mer enn jeg hadde trodd. Men det er ikke noe enkelt fag, så jeg blir spent på hva jeg klarer å prestere når det virkelig gjelder. Ellers er det mye annet som skjer på skolen som jeg også må tenke på, men det er svært vanskelig. Fokus er mest på første eksamen. Resten av denne dagen og resten av hvert ledige minutt neste uke vil gå med til repetering. Så får vi se om jeg kan ta litt mer fri de siste dagene rett før eksamen...Noen som har god erfaring med det? Jeg takker meg selv hver dag for at jeg har vært så flink å lese jevnt og trutt gjennom hele året. Jeg synes virkelig synd på dem som sitter oppe dag og natt den siste uken før eksamen. Vel, jeg sitter vel med hodet i bøkene stort sett hele tiden jeg også da... Gleder meg til denne eksamen er over. Det skal bli herlig. Etter neste tirsdag har jeg to eksamener igjen før jul, men den førstkommende er liksom "the hard one". Men jeg er med godt mot :-D! Lykke til alle sammen. Jeg heier på dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 2. desember 2007 #585 Del Skrevet 2. desember 2007 Her er det lenge siden jeg har vært! Har min første eksamen om en og en halv uke - 13 desember. Gleder meg til å få juleferie den 17 desember jeg nå! Ada; så flin kdu er til å lese! Når det gjelder å ta litt lesefri dagene før eksamen så funket det på meg en eksamen forrige semester i alle fall. Det var i statistikk og jeg hadde jobbet masse med oppgaver og slikt. 2 dager før eksamen øvde jeg ikke noe tror jeg mens dagen før bare repeterte jeg litt 1-2 timer for å friske opp litt og jeg fikk A :D Men jeg har også lest masse hver eneste dag frem mot eksamen og det har jo også gått bra så det kommer sikkert litt an på hvor nervøs man er for eksamen og hvor mye man føler man husker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 2. desember 2007 #586 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg har min siste 10. desember, så ser ut til at jeg ikke blir sistekvinne her denne gang. Var på kollokvie i dag, og skal på to mer neste uke. Siste innspurt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 2. desember 2007 #587 Del Skrevet 2. desember 2007 Har eksamen på fredag og skal ta opp igjen en for å prøve å forbedre karakteren den 12. desember (karakterpresset på jussen er som kjent ikke det minste). Fikk øvre sjikt på hjemmeeksamen i pengekrav, som jeg skal ha skoleeksamen i på fredag, men føler meg ikke sikker på at det går like bra på skoleeksamen...har lest hele pensum og gått gjennom en gang til for å ta notater, nå tenkte jeg å bruke de siste dagene på å gå gjennom rettspraksis og tidligere eksamensoppgaver.... Har ikke fått gjort noe i helgen da, har hatt juleverksted og familiebesøk i går, ble litt sent i går, traff familie jeg ikke har sett på 3-5 år, så i dag har jeg vært for trøtt til å lese...ganske svart samvittighet for det, men får bare stå på skikkelig de siste 4 dagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 3. desember 2007 #588 Del Skrevet 3. desember 2007 Trøtt i dag... Har ikke fått gjort halvparten av det som står på listen min, men jeg er fornøyd likevel. Jeg kan ikke forvente å være på topp hele tiden. Jeg må bare holde fokus på det mest viktige ellers vil det være vanskelig å holde ut 18 dager til med 3 eksamener. Puh! Føler dere andre dere greit forberedt til eksamen deres? Uansett; lykke til alle sammen. Resten av kvelden skal jeg forsøke å være uhyre produktiv, for så å få lagt meg tidelig. * Oppgaver i bind 2. * 1 time legemid.reg. * Forberede meg til i undervisning i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 3. desember 2007 #589 Del Skrevet 3. desember 2007 Har ikke skrevet her før, men begynner nå Har hatt to eksamener, holder på med siste innspurt på en hjemmeeksamen nå, og har min siste eksamen 20. desember Jobber for harde livet med hjemmeeksamen nå, vil så gjerne bli ferdig i kveld Har egentlig bare konklusjonen igjen, men synes den er så vanskelig.. Er redd for å gjenta meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 3. desember 2007 #590 Del Skrevet 3. desember 2007 Forresten, hvor lang skal egentlig en konklusjon være? En side? En halv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 3. desember 2007 #591 Del Skrevet 3. desember 2007 Har hatt to eksamener, holder på med siste innspurt på en hjemmeeksamen nå, og har min siste eksamen 20. desember Me too! Synes det er en smule for sent, men vi får holde ut . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 3. desember 2007 #592 Del Skrevet 3. desember 2007 Me too! Synes det er en smule for sent, men vi får holde ut . Ja, det er veldig sent! Er jo nesten jul da jo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 3. desember 2007 #593 Del Skrevet 3. desember 2007 Ja, det er veldig sent! Er jo nesten jul da jo.. Mon tro om vi kan bruke den sene eksamen som en unnskyldning for å slippe unna alt husarbeid for jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 3. desember 2007 #594 Del Skrevet 3. desember 2007 Forresten, hvor lang skal egentlig en konklusjon være? En side? En halv? Det kommer an på hvor lang oppgaven er. På en oppgave som er ca. 2000-2500 ord (fire-seks sider ren oppgavetekst), så vil jeg si ca. en halv side konklusjon. En tommelfingerregel er at man skal kunne få med seg hele essensen av oppgaven din ved å lese introduksjonen og konklusjonen. Selve hoveddelen blir da en utdyping og utgreiing av introduksjonen, og konklusjonen blir en kort sammenfatning av det som står i hoveddelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 3. desember 2007 #595 Del Skrevet 3. desember 2007 Det kommer an på hvor lang oppgaven er. På en oppgave som er ca. 2000-2500 ord (fire-seks sider ren oppgavetekst), så vil jeg si ca. en halv side konklusjon. En tommelfingerregel er at man skal kunne få med seg hele essensen av oppgaven din ved å lese introduksjonen og konklusjonen. Selve hoveddelen blir da en utdyping og utgreiing av introduksjonen, og konklusjonen blir en kort sammenfatning av det som står i hoveddelen. Ok, takk for oppklarende svar Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 3. desember 2007 #596 Del Skrevet 3. desember 2007 Mon tro om vi kan bruke den sene eksamen som en unnskyldning for å slippe unna alt husarbeid for jul? Det var en veldig god idé!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 3. desember 2007 #597 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg er så trøtt at jeg ikke har fått lest noe i dag :søvn: Fikk i det minste med meg 4 timer forelesning. Kommer sterkere tilbake i morgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 3. desember 2007 #598 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg er så trøtt at jeg ikke har fått lest noe i dag :søvn: Fikk i det minste med meg 4 timer forelesning. Kommer sterkere tilbake i morgen!! Ta deg en fri-kveld med god samvittighet du. (...men jeg vet hvor vanskelig det kan være...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 8. desember 2007 #599 Del Skrevet 8. desember 2007 Eksamen til tirsdag! Helgen går med til lesing. Jeg har skrevet en liste over det jeg MÅ lese på. De siste dagene går nok med på å gå gjennom stoff på den listen. Heldigvis sitter det meste/viktigste greit nå. Dette blir spennende. Gleder meg litt faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. desember 2007 #600 Del Skrevet 8. desember 2007 Siste eksamen på mandag! Vi satt og hadde kollokvie på torsdag og gjorde ferdig hele arbeidsboka (som vi kan ha med på eksamen), så jeg føler meg mer eller mindre ferdig og klar. Tar kanskje en liten runde med pensumlesing i morgen. :lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå