Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Så flink som du er til å lese har du nok gooode sjanser til å få en A Alou!

Blir ikke lesing på meg i dag tror jeg... er helt kjørt etter jobb. Tror store deler av dagen i dag har gått med at jeg har flydd frem og tilbake mellom avdelingen og kjøkkenet og traktet kaffe:P Folk drikker jo kaffe som gale! Lukter skikkelig kaffe av meg nå.

Men når jeg ser hvor flinke dere er så frister det jammen å gjøre en liten leseøkt, ellers så får jeg liksom så dårlig samvittighet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink som du er til å lese har du nok gooode sjanser til å få en A Alou!

Vel, ikke sikkert jeg har gode sjanser for å få en A, men jeg kommer uansett å jobbe mot det målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen.

Akkurat nå er jeg ganske oppgitt over ex.phil oppgaven min altså! Den dreier seg om å lage argumentdiagram, og vi er tre stykker som har den samme oppgaven. Først sier seminarlederen vår at vi kan ha like argumentdiagram, bare oppgavene blir ulike- men så igår forteller han at vi må ha ulike argumentdiagram også!! Men så skal vi ha felles fremføring av oppgaven- så da må vi lage to versjoner. En versjon vi kan vise frem, og en i oppgaven. Og når det er snakk om 7 forskjellige diagram blir det så masse!! Jeg ser en hel helg renne ut i lesing her jeg sitter... *ferdig utblåsning*

Lykke til alle medstudenter/studiner. Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse jobb på deg, messy! Vi har hatt litt problemer med Ex.Phil her også. Skal ha hjemmeeksamen i det faget som skal leveres onsdag. I dag har vi hatt et par-tre timer med kollokvie hvor vi har gått gjennnom det meste, så jeg føler meg godt forberedt. Skal være hjemme i morgen og jobbe med eksamen. :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemme-eksamen, Tabris!

---

Har hatt "studiedag" i dag uten å gjort NOE studier :sjenert: , men skal ta noen effektive timer nå før jeg tar kvelden tidelig. I morgen bli det laaang dag på skolen, så det er best å være uthvilt. Jeg har satt noen mål for morgendagen og har bestemt meg for at jeg ikke går fra skolen før det er unnagjort!! Det er så deilig å ta helg med goood samvittighet. ;) Lørdags dagen kommer nok også til å med til studier. Reiser mest sannsynlig på skolen og jobber der noen timer. På søndag har jeg og en studievenninne en deal om å jobbe med diverse fag noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

idag har jeg hatt lang dag på skolen. og nå jobber med noen gamle eksamensoppgaver om nervesystemet før jeg legger meg! :) egentlig beroligende, for eksamensoppgavene er veldig overkommelige !

i morgen blir det null skolearbeid. skal jobbe på dagen, og kino på kvelden! deilig med helg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg :hjerte: nervesystemet! Det er det mest fascinerende av all fysiologi. Bare jeg blir ferdig med disse hersens tarmene og nyrene, så skal jeg også begynne med det, Adonia.

Flott at eksamensoppgavene ser overkommelige ut da. Har du tatt biologien, forresten? Man trenger vel strengt tatt ikke det for å komme inn på medisin? Jeg er SÅ glad for at jeg har att realfag, det får man mye igjen for på slike studier med anatomi og biokjemi.

Jeg har også tittet på gamle eksamensopggaver, og det meste ser greit ut - men jeg er like stressa! :ler: Det kunne jo være at akkurat i år så ble eksamen veldig vanskelig :ler: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg :hjerte: nervesystemet! Det er det mest fascinerende av all fysiologi. Bare jeg blir ferdig med disse hersens tarmene og nyrene, så skal jeg også begynne med det, Adonia.

Flott at eksamensoppgavene ser overkommelige ut da. Har du tatt biologien, forresten? Man trenger vel strengt tatt ikke det for å komme inn på medisin? Jeg er SÅ glad for at jeg har att realfag, det får man mye igjen for på slike studier med anatomi og biokjemi.

Jeg har også tittet på gamle eksamensopggaver, og det meste ser greit ut - men jeg er like stressa! :ler: Det kunne jo være at akkurat i år så ble eksamen veldig vanskelig :ler: !

biologi er ikke noe opptakskrav nei, men jeg har hatt 2 og 3 bi. så har kjempefordel av det! :-D også har jeg hatt endel om nervesystemet og hjernen når jeg studerte psykologi så det meste er kjent fra før. likevel synes jeg det er endel som er litt komplisert, men heldigvis synes jeg også at dette er spennende! fordel å være litt nerd :sjarmor:

vi skal begynne med fordøyelsessystemet neste uke :ler:

er så leenge til vår eksamen, så jeg har ikke begynt å stresse enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjekt når man kan studere noe man virkelig interesserer seg for. :-D

Selv sitter jeg nå med hodet i hjemmeksamen. Merker jeg har fått et veldig stort utbytte av forarbeid, både med tidlige gjennomlesninger og notater, og spesielt kollokviearbeidet i går. Så regner med jeg kommer meg et godt stykke på vei i dag.

Oppgaven er i Ex.Phil og går ut på å finne hovedkonklusjonen og de bakenforliggende premissene til filosofen Berkeley, og ellers svare på spørsmål omkring Berkeley sett i lys av andre filosofer, om argumentet hans er gyldig og holdbart osv.

Ser ikke bort fra at jeg kjøper meg en sjokolade til kaffen mens jeg jobber med dette. :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: har null og niks motivasjon i dag :gråte:

Skulle ha lest gjennom en del notater til jeg skal på samling i morgen kveld, men jeg blir nesten kvalm av å tenke på skole i dag. Tro jeg begynner å bli sliten av å jobbe fullt, drive med skole i 2-4 timer etter jobb + at det skal gjøres ting i leiligheten i tillegg.

:gråte: :gråte: har virkelig ikke en god følelse i magen nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg helt fri i dag. Det er liten vits i å presse seg selv når du føler det slik, du vil antagelig ikke få så mye ut av lesingen da. Gjør noe for å lade opp i dag - se en film, gå en tur, besøk venner, les en bok... Gjør det du har lyst til og slapp av. Du trenger det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den skal leveres på onsdag. Jeg står litt fast nå - mangler ca. 50 ord, og jeg føler jeg har en enhetlig og sammenhengende oppgave så jeg vet ikke helt hvor jeg skal ta de ordene fra og hvor jeg skal putte dem inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! 50 ord ja. Ikke lett å putte de inn når man føler at man har fått til en sammenhengende oppgave. Men du klarer nok å putte dem inn en eller annen plass skal du se :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntring. :) Ja, jeg skal sette meg ned og gjøre ferdig oppgaven i morgen, tenkte jeg, så jeg skal nok lete frem de ordene. Men jeg er femti ord fra minimumskravet, og jeg hadde jo håpet og fått til litt mer enn det... Får se hva jeg får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt lite studier på meg i helgen. Har jobbet mye forrige uke, og har lagt så godt an med pensum at det ikke har vært noe krise.

Men i morgen er det opp klokken seks og jobbe med oppgave. Etter det skal jeg og en veninne jobbe med læringsmål. Har også som mål å lese en artikkel i morgen. Skal bli godt å få gjort litt igjen føler jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...