Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De spørsmålene jeg skulle svare på var ikke så lette som jeg trodde. De er VANSKELIGE! Jeg har sittet her i flere timer og jeg skjønner ikke så mye. Har nå 5 1/2 spørsmål av 16 igjen, men nå gidder jeg ikke mer. Får ikke til å konsentrere meg mer og da er det ikke noe vits. Så nå tar jeg lørdagskveld. Spise taco, drikke øl og se film med min kjære :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt studering på meg i dag å. Litt, men ikke så mye! Skrev notater til 2 læringsmål. Det ene handlet om konflikter på arbeidsplassen, og det andre om mobbing på arbeidsplassen. Ikke tungt stoff i det hele tatt, men utrolig interessant og ikke minst viktig! Tror det er noe man får bruk for uansett hva man jobber med, eller har tenkt til å jobbe som. Læringsmål er foresten en fin ting. Er utrolig mye å skrive notater på, men da har man liksom en plan å følge. I tillegg er det utrolig deilig å se på notatene etterpå å tenke at alt dette her har jeg gjort! Håper at disse notatene fører til at jeg slipper å stresse før eksamen i tillegg til en god karakter, men det vil tiden vise. Jeg bare håper at jeg klarer å fortsette helt frem til eksamen:)

Nå skal jeg til kjæresten å slappe av, og i morgen har jeg fri! :D

Håper dere alle har hatt en fin helg!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært virkelig lat! På dagen var jeg en tur i stallen, og etter det har jeg bare sittet og lest. Og det var ingen skolebok jeg leste nei:(

Men NÅ skal jeg jobbe videre med læringsmålene. Nå som jeg har sagt det her, kan jeg ikke la være. :nei:

Kommer med statusrapport senere... *skjerpeseg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt total frihelg, jeg. Jeg skal ha hjemmeeksamen i Ex.Phil denne uken. Har jobbet litt med oppgaven tidligere i dag og lest gjennom den filosofien vi skal skrive om. Nå skal jeg kikke litt i arbeidsboken hvor malen for en A-oppgave står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp gjort meg ferdig med et kapittel om normativ argumentasjonsanalyse i ex.phil. Bør egentlig begynne på en oppgave- skal inn om tre uker, men har eksamen i et annet fag neste uke. Men er så deilig å sitte her å slaske litt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forrige uke ble en dårlig uke når det gjaldt lesing for min del -var altfor mye annet som skjedde. så denne uken håper jeg at jeg skal få gjort en god del (har MYE å lese denne ukene så jeg er egentlig bare nødt..)

idag har jeg snudd døgnet helt = sov ikke i natt. dro på skolen men måtte hjem etter et par timer for jeg var helt ødelagt. så sov jeg til midt på dagen :ler: og siden jeg har sovet bort hele dagen er jeg jo nødt til å lese i kveld da! men jeg er godt i gang med lesing nå, så tror jeg skal få gjort endel i kveld.. :lese:

kos dere i kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk lest en god del i kveld. har sittet noen timer nå, men var ikke akkurat like effektiv hele tiden.. mye spennende på tv i kveld :sjenert: men jeg har da fått begynt på kapittelet om nervesystemet og skrevet endel notater.

og i morgen har jeg studiedag, så da har jeg tid til å komme meg gjennom resten av kapittelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studiedag i morgen jeg å! :-D

Dette er planen:

- Skrive notater til læringsmål 4

- Skrive notater til læringsmål 5

- Gå igjennom notatene til læringsmål 1-14 og fylle ut det jeg ikke føler at jeg har fått med alt på. (er ikke krise om jeg ikke blir ferdig med dette, for skal jobbe med dette sammen med en veninne i neste uke).

- Lese ferdig artikkel nr 21

- Lese ferdig artikkel 19

Det er det jeg kommer til å starte med. Tar nok sikkert sin tid også. Når jeg er ferdig med det skal jeg mest sannsynlig begynne med notater til Blokk 3.

God Natt! :tellesauer: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det jobb og forelesning. Jeg leste om siste del av andre verdenskrig på senga i går kveld (er det vi skal ha forelesning om), og tenkte jeg skulle lese det på ny etter jobb siden jeg har to timer fri før forelesning.

Hvis jeg ikke er for sliten når jeg kommer hjem, tenkte jeg å fortsette på hjemmeeksamen. :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dagens plane:

- Skrive notater til læringsmål 4 FERDIG!

- Skrive notater til læringsmål 5 FERDIG!

- Gå igjennom notatene til læringsmål 1-14 og fylle ut det jeg ikke føler at jeg har fått med alt på. (er ikke krise om jeg ikke blir ferdig med dette, for skal jobbe med dette sammen med en veninne i neste uke).

Deilig å være ferdig med alle notatene til blokk 2. Må jobbe mer med dem, som er neste punkt på listen. Men først skal jeg lese artikler, så jeg får litt pause fra pc:) Også skal jeg gi meg en liten pause. Re opp sengen, og koke meg en kopp god varm te :kaffe:

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kom meg opp ganske tidlig idag så jeg fikk begynt å lese. nå har jeg akkurat hatt et par timer fri til trening og lunch. :-D men nå er målet å jobbe effektivt fram til kl 16..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold koken, jenter! :hoppe:

Jeg er akkurat ferdig med jobb og bevilger meg en liten pause før jeg tar en leseøkt av pensum vi skal ha i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemmeeksamen Tabris! Du får oppdatere oss på hvordan det går:)

Syntes jeg hittil har vært ganske flink i dag.

Dette er dagens plane:

Nå skal jeg ta meg en bitteliten pause og så skal jeg

-Skrive litt på oppgaven i REL

- Printe ut forelesning i kvalitative forskningsmetoder

- Printe ut forelesninger til blokk 3 i Rel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo like viktig å få med seg det en leser ... Jeg går ganske sakte frem, noterer, tegner og slår opp på internett for alternative forklaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg hatt en relativt god lesedag. Har skummet igjennom en NOU-rapport på 60 sider, men fått med meg det vesentlige til oppgaven jeg skal skrive.

Har lest kapittel 7 i boken om argumentasjonsteori (pensum til forelesning onsdag neste uke) - så da har jeg bare kapittel 5 igjen så er jeg ferdig med boken :danse:

Har lest igennom stoffet til ex.phil forelesning på mandag neste uke.

Har lest kapittel 22 i ex.fac-boken- har fire kapitler igjen så har jeg lest hele boken der også. (Ligger litt på etterskudd...)

Og til slutt har jeg funnet frem noen høringsnotater som jeg skal igjennom imorgen. Forhåpentligvis til en like god lesedag som idag. (må nevne at jeg har vært på trening i tillegg. Jeg er stolt av innsatsen min idag altså...(",))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemmeeksamen Tabris! Du får oppdatere oss på hvordan det går:)

Syntes jeg hittil har vært ganske flink i dag.

Dette er dagens plane:

Nå skal jeg ta meg en bitteliten pause og så skal jeg

-Skrive litt på oppgaven i REL

- Printe ut forelesning i kvalitative forskningsmetoder

- Printe ut forelesninger til blokk 3 i Rel.

Så utrolig flink du har vært i dag da Messy! Det er deilig å få til slike ordentlige lesedager man får unna masse!

Har i tillegg til det ovenfor også skrevet mer på oppgaven i REL. Nå skal jeg legge meg og lese igjennom forelesningsnotatene jeg printet ut i stad.

I morgen skal jeg jobbe fra sju til halv fire, og etter det skal jeg i stallen. Så tviler på at det blir noe lesing i morgen. God natt :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, her jobbes det for fullt!

---

Jeg har vært nokså effektiv hittil denne uken, selv om jeg hadde en halvveis dårlig dag i går. Jobbet mange timer på skolen og hjemme på mandag (anatomi), jobbet litt på skoleen og hjemme i går (anatomi) og har jobbet flere timer på skolen i dag (anatomi). Hvis ikke jeg blir en kløpper på anatomi så vet ikke jeg :fnise: .

Har tenkt å gjøre meg ferdig med det jeg holder på med nå -kanskje en time eller halvannen - før jeg stikker hjem.

Det går mye i anatomi- lesing for tiden. Jeg merker at det tar alt for mye tid ift. det andre, men siden jeg har utdannelse innen samme fagfelt fra før kan jeg mye av det grunnleggende vi har forelesninger om for tiden. Anatomi har jeg jo også hatt før, og kan mye, men likevel er det en del nytt. Dessuten er jeg perfeksjonist og blir ikke happy hvis jeg ikke får A på eksamen til jul. :sjenert:

Håper dere har det fint alle sammmen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er super flinkisser!! :jepp:

Alou, et spørsmål.. vet vi bruker samme bøkene i anatomi. Hvordan leser du når du pugger anatomien? Har du noen spesiell teknikk for å få det til å sitte bedre?

Til nå har jeg bare lest vanlig, og prøvd å gjenfortelle noe av det til samboeren min (Han synes heldigvis at det er gøy å høre om ting om kroppen!)

Men det er jo så ekstremt mye å lese på! Vi har vært igjennom 1,5 bok allerede, og jeg føler ikke at alt sitter.

I tillegg er det jo masse andre fag man skal lese på også.

Gode råd fra alle tas imot med stooor takk!

Endret av billie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...