Tabris Skrevet 20. august 2007 #361 Del Skrevet 20. august 2007 Hehe, det er kanskje lett å bli litt ambisiøs ved starten av skoleåret. Jeg har fri i dag, slik jeg har på mandager i dette semesteret (yay!), og kobler litt av i dag siden jeg skal til tannlegen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorelai80 Skrevet 20. august 2007 #362 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg skal ta matte på BI. Skal ta det deltid siden jeg nå er i permisjon og en stund etter jul begynner jeg å jobbe igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 20. august 2007 #363 Del Skrevet 20. august 2007 Har fått lest en hel del, men en del er litt vanskelig stoff. I morgen begynner jeg med studieoppgaver. Gleder meg så mye at jeg begynner å lure på om jeg er en smule unormal... Jeg skal ta matte på BI. Skal ta det deltid siden jeg nå er i permisjon og en stund etter jul begynner jeg å jobbe igjen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorelai80 Skrevet 20. august 2007 #364 Del Skrevet 20. august 2007 Takk. Lykke til du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 21. august 2007 #365 Del Skrevet 21. august 2007 Takk! --- I dag begynner vi med studieoppgaver, noe som blir veldig spennende. Jeg tror vi skal levere inn 10 i løpet av året (for å kunne gå opp til eksamen), men jeg håper vi kan få tilgang på dem i god tid så jeg, for eksempel nå i begynnelsen, kan få gjort noe unna mens jeg ikke har fullt kjør. Men å skrive slike oppgaver er jo en liten kunst å få riktig til - jeg må bare minne meg selv på å ha tålmodighet og ikke minst å raskt huke tak i noen som kan hjelpe meg. Ofte prøver jeg å være min egen veileder til the bitter end, hvor det som oftst går opp for meg at jeg hadde hjulpet meg selv mye me hvis jeg spurte om hjelp i tide. Kanskje derfor vi har en veileder?! Speaking of...;veilederen vi har fått på gruppen er koselig, blid og virker faglig dyktig. Jeg er klar for en ny dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. august 2007 #366 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Gleder meg så mye at jeg begynner å lure på om jeg er en smule unormal... Hehehe, kjenner meg igjen her. En halvtime til nå, så skal jeg til min første forelesning. Endret 21. august 2007 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 21. august 2007 #367 Del Skrevet 21. august 2007 Tror vi er litt like når det gjelder akkurat dette, Tabris . --- Dagen på skolen er over, men JEG er ikke ferdig med studier for dagen allikevel - langt i fra. Men det er bare morsomt :-D . Gruppen min er i startfasen med vår første studieoppgave. Føler meg litt usikker på hva vi i det hele tatt skal finne ut og ha med enda, men skal sette meg mer inn i det i helgen. Jeg satser på å få mitt ansvarsområdet denne uken så jeg kan få gjort en del i helgen og begynnelsen av neste uke. Vi kunne godt vært enda ferre på studiegruppen, egentlig. 9 ulike personligheter med masse ideer, meninger og ulikt syn er en utfordring, men selvfølgelig også positvt for sluttresultatet. Jeg håper vi beholder den samme gode tonen og klarer å samarbeide bra. Meeen, jeg gleder meg enda mer til de gangene jeg skal sitte med mine egne studieoppgaver og jobbe. Gjøre alt i mitt eget tempo, kunne gjøre det på min måte og føle at jeg står for det ferdige produktet. Jeg er litt redd for at jeg ikke vil bli 100% fornøyd med gruppearbeid og det er jo litt dumt siden den skal ligge i mappen min som skal bli vurdert. Planen for resten av dagen er å sette meg inn i selve oppgaven og opplegget, for så å begynne smått på forberedelser til vi møtes neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. august 2007 #368 Del Skrevet 21. august 2007 9 stykker? Det er en ganske stor gruppe - på godt og vondt. Er egentlig enig med deg når det gjelder å jobbe alene. Foretrekker det, jeg også. Hadde introduksjonsforelesning i Moderne historie i dag - superinteressant. Hadde gruppeoppgaver som gjorde at vi raskt og enkelt fikk et flott oversiktsbilde over de store trekkene på 1900-tallet - genial foreleser. Er egentlig motivert til å lese videre i kveld, men skal kjøre bror til Stavanger så tror ikke jeg får tid. I morgen ettermiddag skal vi ha om Første Verdenskrig, så jeg må uansett forberede meg til det. :lese: Sliter enda med når jeg skal få tid til å jobbe dette semesteret... har sendt mail om å bytte gruppe i det ene faget, håper å klare å pusle det til på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 21. august 2007 #369 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg hadde ikke holdt ut lenge på dine studier, Tabris. Kan ikke fordra historie . Godt vi holder på med hvert vårt, men flott å se at du liker deg. Hvor mye har du tenkt å jobbe ved siden av studiet? --- Jeg tok en kjapp kikk på studieoppgavene for resten av året og ble faktisk skuffet. Ikke sånne type tema og oppgaver jeg synes er mest interessant, og dessverre så var det også mye som skal gjøres i grupper. Vel, nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd; det er mulig at det går helt fint. Den tid, den sorg... Det blir litt forberedelser mtp. studieoppgaven i kveld og kanskje litt resten av celle- kapittelet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. august 2007 #370 Del Skrevet 21. august 2007 Hehe, ja - nei, jeg tror ikke jeg hadde passet like godt som sykepleier, heller. Jeg jobber bare to tre-timers skift i uka + en lørdag i måneden. Mer vil jeg ikke jobbe heller, vil fokusere på studiene. Ja, forstår hvorfor du ble skuffet. Men se på det på den måten: Nå får du lære om noe du ellers kanskje ikke hadde brukt tid på. Nyttig er det sikkert også. I tillegg til at du får lære mer om å jobbe i grupper, noe som ser pent ut på CVen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 25. august 2007 #371 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Nå har jeg begynt på mitt siste år på bachelorgraden i hotell- og relasjonsledelse! Kjempespennende! I år har jeg fagene relasjonsledelse, sales and revenue management og kvalitative forskningmetoder. Fagene virker kjempe spennende, bortsett fra kvalitative forskningsmetoder som kanskje ikke blir like artig... Jobber også på hotell som ekstrajobb ved siden av studiene så føler at jeg i allefall beveger meg i riktig retning:) I overigår så leste jeg to artikler i faget relasjonsledelse. En om nettverksbygging og en om etikk i arbeidslivet. I går leste jeg et kapittel i boken ledelse av menneskelige ressurser som handlet om ledelse i det nye arbeidslivet og utvikling og utfordringer på bakgrunn av dette. Til mandagen skal vi ha fremføring for klassen om ledelsesteorier og en artikkel om relasjonsledelse. Gruer meg egentlig litt men tror det skal gå greit. Så planen i dag er å gjøre ferdig det jeg skal snakke om som er en forsker som heter Herzberg og skrive inn i powerpoint og sende til resten av gruppen. Føler meg skikkelig klar for dette skoleåret! Syntes foresten det også er veldig motiverende å lese her at dere står på med både lesing og oppgaver. Endret 25. august 2007 av Miss Ariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. august 2007 #372 Del Skrevet 25. august 2007 Spennende, Miss Ariel. Ja, denne tråden er motiverende. I går leste jeg om den industrielle revolusjon før jeg hadde to timer forelesning om emnet. Jeg skal også skrive en oppgave om kommuniststyret i Sovjetunion. Det blir spennende, jeg vet lite om akkurat det. Neste uke skal vi ha om den russiske revolusjon, så jeg må lese om det på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 25. august 2007 #373 Del Skrevet 25. august 2007 Så flinke dere er, jenter! Jeg er på mini- ferie om dagen, men det blir litt studier likevel. Jeg har verken lyst eller tid til å ta helt ferie. Det blir mest jobbing med studieoppgaven min som jeg har tenkt å bli ferdig med innen neste helg. Egentlig kunne jeg gjort det ferdig på 1-2-3 denne helgen, men det tar lengre tid når vi er 9 stykker som skal samkjøre om den ferdige resulatet. Egentlig tungvindt, men jeg innfunnet meg med at opplegget er slik av og til. Er godt motivert til å ta i et tak, men jeg savner litt mer engasjerende oppgaver. Har planer om å jobbe noen timer til, så tar jeg lørdagskveld. :kaffe: ---- Har dere tatt helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 25. august 2007 #374 Del Skrevet 25. august 2007 Så flinke dere er! Jeg har ca verdens kjedeligste lørdagskveld. Skal tidlig på jobb i morgen og er hjemme og slapper av i kveld. Men er i skikkelig humør til å gjøre noe annet. Kunne da likegodt jobbet med skolearbeid i kveld men er liksom ikke i humør... Så tenkte at i morgen DA skal jeg lese! Fikk foresten gjort fredig det fremføringsgreiene på dagen i dag da... Men nå gruer jeg meg skikkelig til fremføringen : (( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 25. august 2007 #375 Del Skrevet 25. august 2007 Hva gruer du deg til på fremdøringen da? Du har vel hatt noen vellykkede fremføringer før som du kan tenke tilbake på - det går nok like bra denne gangen også. Jeg pugger og pugger på manuset (og evt. kritiske spørsmål) før dagen. Å føle seg usikker kan vippe en hver som helst av pinnen. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 25. august 2007 #376 Del Skrevet 25. august 2007 Hva er det slags fremføring? Dvs, hva skal du ha fremføring i? Jeg har virkelig tatt helg - skal ikke ha forelesning før tirsdag ettermiddag, så jeg leser og forbereder meg på hva jeg skal ha innen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 26. august 2007 #377 Del Skrevet 26. august 2007 Motivasjonen er blitt søkk borte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 26. august 2007 #378 Del Skrevet 26. august 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 26. august 2007 #379 Del Skrevet 26. august 2007 Hør på den gode høstvinden, se for deg hva målet ditt er med dette. Se for deg alternativet - jobbe dag ut og dag inn på McDonald's eller på Rimi mens målet ditt blir mindre og mindre mulig å gjennomføre. Tenk så på det interessante stoffet, du lærer og utvikler deg. Høsten er som skapt for å lære. Den friske vinden blåser bort dine bekymringer og din hodepine. Du har mange år fremfor deg til å jobbe - nå skal du kose deg som student. Kose deg med å lære, med å sette deg under et tre med en god kopp kaffe og lese fremfor å høre på pommes frites maskinen som hyler og småbarn som skriker. :lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 27. august 2007 #380 Del Skrevet 27. august 2007 Åååhhh..her vil jeg også være med! Tror virkelig jeg trenger en slik tråd for å motivere meg selv. Skal begynne på videreutdanning til neste uke. 100%jobb + studier.... blir spennende og travelt! Men jeg blir jo helt matt av dere jeg. Slik motivasjon som dere har er jo bare hetlt utrolig Håper noe av det smitter over på meg når jeg begynner. Dere hører nok mer fra meg i alle fall neste uke da jeg har begynt på studiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå