Tabris Skrevet 14. juni 2007 #321 Del Skrevet 14. juni 2007 Åh, tusen takk, Alou! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 14. juni 2007 #322 Del Skrevet 14. juni 2007 Da var alle eksamene ferdig. Jeg la meg kl halv 4 i natt og var oppe igjen kl 8. Det var slitsomt så nå er jeg veldig veldig trøtt. Og lurte nesten på om jeg fortjener en halvtime på sofaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 14. juni 2007 #323 Del Skrevet 14. juni 2007 Gratulerer med semester-slutt, Amalie 85! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 14. juni 2007 #324 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Gratulerer Tabris!! Og du også Amalie-85! Alou: Jeg har en universitetsgrad i molekylærbiologi, dvs genetikk, proteiner, cellebiologi osv, så kan sikkert bidra med hjelp der hvis du trenger. Endret 14. juni 2007 av razmatazz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 14. juni 2007 #325 Del Skrevet 14. juni 2007 takkk takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 14. juni 2007 #326 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg var jo nødt til å si noe, Tabris... Flott razmatazz! Grattis med overstått eksamen, Amalie85. Tenker det er en deilig følelse. Du fortjener absolutt en halv time på sofaen Jeg leser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 16. juni 2007 #327 Del Skrevet 16. juni 2007 *Puh* Har lest og lest de siste dagene og enda er det en del pensum igjen. Jeg blir litt stresset med tanke på at jeg mest sannsynlig for et nokså snevert tema jeg må snakke lenge om. Har funnet noen bra biologi sider på nettet som har hjulet meg litt på vei. I morgen kommer ei venninne som jeg kan lese sammen med. Det er greit å være to eller flere så man kan spørre hverandre spørsmål og forklare for hverandre. Noen ganger har jeg egentlig bare lyst til å lukke bøkene og la det stå til, men samtidig så vet jeg at jeg har mulighet til å lære meg stoffet enda bedre og at jeg faktisk har mulighet til å få en veldig bra karakter. Det ville vært kjedelig å angre etterpå fordi jeg ikke leste nok. Målet er å få det samme eller mer enn standpunktkarakteren som er 5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 16. juni 2007 #328 Del Skrevet 16. juni 2007 Vet akkurat hvordan du føler det, Alou. Slik tenkte jeg også - spesielt til den siste eksamen. Det ville være surt å ikke kunne svare så godt som mulig fordi jeg hadde lest mindre enn jeg kunne. Bare en eksamen igjen nå - og dette synes du jo er superinteressant selv! Kjempeflott at du får noen over så dere kan lese sammen. Det hjelper på forståelsen og diskutere og snakke om faget - spesielt når det er muntlig, vil jeg tro. Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 16. juni 2007 #329 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg har en liten KG-pause nå. Måtte finne litt mer stoff om immunforsvaret på nettet. Heldigvis dukket det opp noen faglig gode artikler på seriøse sider. Har vært igjennom det meste av pensumet nå, så den siste dagen går jeg inn for å pugge "det ekstra" som skal vært mitt kort i ermet. Mandag kl. 11, folkens: Kryss fingrene for meg. Jeg kommer selvfølgelig hit med en rapport så fort jeg slipper ut av rommet igjen. Siste innspurt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 16. juni 2007 #330 Del Skrevet 16. juni 2007 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 17. juni 2007 #331 Del Skrevet 17. juni 2007 Tusen takk Tabris, jeg håper resultatet i morgen blir noe å hoppe for også. Jeg har lest en del i dag og skravlet litt med en venninne. Det ble mest "jeg er så nervøs"- babling, men bedre enn ingenting... Nå er jeg klar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. juni 2007 #332 Del Skrevet 17. juni 2007 Beste lykke til - må få høre hvordan det gikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 17. juni 2007 #333 Del Skrevet 17. juni 2007 Du har ikke noen gode eksamenstips å gi meg, Tabris?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. juni 2007 #334 Del Skrevet 17. juni 2007 Du har ikke noen gode eksamenstips å gi meg, Tabris?? Vanskelig, da jeg ikke har hatt muntlig eksamen på over ti år. Generelt sett så gjelder det vel å ha et overblikk, og å forstå hvordan ting henger sammen i store trekk. Detaljer er et pluss, men det er viktigere at man forstår helheten og sammenhengen enn at man bruker mye tid på å pugge detaljer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 18. juni 2007 #335 Del Skrevet 18. juni 2007 :juhu: :juhu: Jeg fikk 5 :juhu: :juhu: ...Og nå er jeg ferdig med alt for i år, og tar ferie med god samvittighet. Eksamen var vanskelig, men jeg klarte å vise sensor at jeg hadde forstått pensumet, ikke bare siterte boken. Jeg fikk skryt for at jeg pratet så fritt og at jeg hadde innsikt i faget - men litt rotete ble det. Og hvem klarte ikke å ta feil av magesekken og bukspyttkjertelen?! På vei hjem var jeg innom biblioteket og lånte en stor pose full av herlig krim og romantikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. juni 2007 #336 Del Skrevet 18. juni 2007 Så flott - og gratulerer! En kjempefin avslutning på et krevende semester. :juhu: Husker den skriftlige eksamen hvor jeg hadde kladdet så mye at jeg ikke fikk ført inn alt? Fikk B på den, men A i standpunkt da jeg hadde A på innleveringsoppgaven. Dvs. to A'er dette semesteret! :juhu: :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 18. juni 2007 #337 Del Skrevet 18. juni 2007 Flotte greier. Da klarte du absolutt vise mye kunnskap allikevel - selv om det litt kortere enn du beregnet. Bra jobbet! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 22. juni 2007 #338 Del Skrevet 22. juni 2007 :juhu: :juhu: Jeg fikk 5 på to skriftlige eksamner. :juhu: :juhu: Eneste på kullet som fikk så gode karakterer - litt stolt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. juni 2007 #339 Del Skrevet 22. juni 2007 Gratulerer så mye! Vel fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 30. juni 2007 #340 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg har fått beviset som viser at jeg har oppnådd generell studiekompetanse. Endelig er jeg ferdig med alt og kan snu nesen mot tigerstaden. Det er en herlig følelse, og jeg gleder meg masse - selv om det selvfølgelig føles skummelt å flytte fra det kjente og kjære. Fikk vite karakteren på engelsk eksamen i dag. Gikk dessverre ned èn karakter ift. standpunkt, men jeg er allikevel sikkerlig fornøyd. Særlig når jeg hører at de fleste har fått 2 og 3. Jeg har ikke kommet i gang med pensum- lesing enda, men når jeg har fått vite hvor jeg kommer inn så får jeg også tilgang til Fronter og pensumlisten(tror jeg?!). Nå bare slapper jeg av og gjør kun det jeg har lyst til. Fortsatt go' sommer, dere! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå