Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest nyannsatt
Skrevet

Hei dere!

Er der noen butikksjefer der ute??? .... innen detaljhandel helst..

Skal ta over som butikksjef innenfor en hudpleie butikk... har mange ambisjoner og ser på denne stillingen som en positiv utfordring for meg. Gleder meg!

Men nå altså pålagt lage en progresjonsplan for det første halvåret framover. vi ønsker se økte resultater. Dette er en butikk med stort potensiale, og jeg ser at muligheten for en positiv utvikling , virkelig er der. men... nå er d dette med å skulle gjennomføre tanker.. .. ..

For det første er det viktig å få de alt annsatte til å like meg, tenke som meg og være like interesserte i denne positive utviklingen som hva jeg er...

Kommer til å være opptatt av å ta de ansatte med på råd. Flere samlinger. Ønsker vi skal se på oss selv som et team ( mest mulig likestilt selv om jeg må ha en viss autoritet) - som jobber mot et felles mål..

Så butikksjefer , eller bare medarbeidere med meninger - kan ikke dere fyre løs..

HVa mener dere er viktig når en er sjef?

Hvordan skape resultater og se en positiv framgng innen butikken?

Åpen for alle innspill :)

takk takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som eks-butikksjef synes jeg du er inne på mange viktige saker: De ansatte vil sette pris på å bli tatt med på råd, og det er viktig å skape et godt arbeidsmiljø for å få gode resultater. Samlinger kan være bra for å skape motivasjon og "eierskap" til arbeidsplassen - kanskje særlig hvis du skal ha mange ansatt på deltid (som det jo ofte er i butikker...).

Sammen med de ansatte kan du diskutere "hva er service, hvordan bør vi opptre", og komme frem til felles kjøreregler for kundebehandling. Like viktig er det å komme frem til felles retningslinjer for hvordan butikken skal se ut (varepresentasjon, ryddighet etc), slik at alle føler et ansvar for at butikken faktisk ser innbydende ut. Kanskje kan du ha uhøytidelige konkurranser for de ansatte - f.eks månedens beste selger får kake? Uansett tenker jeg det er viktig å se de butikkansatte som en ressurs - så lenge de er opptatt av å selge og holder servicenivået oppe, så vil resultatene komme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...