Gå til innhold

Kan man dø av reductil?

Fremhevede innlegg

Gjest Bekymra..
Skrevet

Har en venninde som har bestillt Reductil på nettet (slankepiller) Hun har for liten BMI til å få de med legen. Jeg synest det er ganske uforsvarlig å kjøpe piller på nettet og jeg er ganske bekymra for virkiningene av denne medisinen.

Hun sier at det ikke er noe farlig, tror hun har BMI på 24 eller 25. Jeg råder henne til å kutte ut snop og begynde å trene...Tror det er bedre i de lange løp..

Hun er helt bestemt på på gå ned "masse kilo" med desse pillene som hun selv sier... :riste:

En 3 venninde av oss sier at hun kan DØ av desse tablettene og at hun er helt tjukk i hue som ofrer livet for å gå ned noen kilo. Hun mener at siden ikke venninde nr. 2 har BMI over 30 så er desse pillene livsfarlige..

Er desse pillene dødlige eller? Er lit begymra for henne jeg... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er farlig å begynne på slike piller uten oppfølging av lege.

Det er fare for høyt blodtrykk blant annet, noe mange opplever å få. Det skal vise forsiktighet ved epilepsi, senket nyrefunksjon, tics i familien, ved depresjon etc.

Dødelig er det nok, men hvorvidt det er en overhengende fare vet jeg ikke. Det er da snakk om at man kan være overfølsom overfor virkestoffer, kombinerer det med andre medisiner man ikke skal, ved høyt blodtrykk og andre ting.

Ved bruk av Reductil skal man i første omgang bli fulgt opp av lege hver 14. dag pga. faren for høyt blodtrykk.

Du kan lese mer om Reductil her ved å søke på Reductil: http://www.felleskatalogen.no/

Det er dumdristig og vitner om manglende kunnskaper å begynne på piller, uavhengig av hva egentlig, som egentlig er på resept og dermed skal overvåkes av lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...