miow Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Hvis man er ung nok til å få gratis p-piller gjennom helsesøster eller lignende, er det sånn at man kun blir tilbudt et eller to merker? Må man betale et mellomlegg om man ønsker f.eks minipiller som Cerazette? Og hvor lenge er det egentlig pillene er gratis? Noen sier til man er 19, andre sier 20
Gjest Norwegian Blue Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Jeg har fått 100kr avslag på p-piller og jeg er 19. Vet ikke hvordan det er ellers. De helsesøsterene jeg har vært hos har spurt litt hva jeg har lyst å bruke, og anbefalt forskjellige. Fikk trionetta hos de første jeg var hos, og neste anbefalte meg å kanskje prøve yasmin eller loette, også vet jeg at mange blir tilbudt Diane eller microgycen (sp?).
Varsia Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Du får de ikke gratis, du får bare 100 kr avslag fram til du er 20. Hvis du da f.eks går på piller som koster under 100 kr (som microgynon) er det gratis, men hvis pillene koster 200 kr må du betale 100 selv... Det gjelder alle p-piller (også cerazette), p-plaster, p-ring, p-sprøyte og sånt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå