Gå til innhold

Alvines tanker


alvine

Anbefalte innlegg

Høst. Min favorittårstid. Skal prøve å nyte den til det fulle. Er ikke alltid like flink til det. Lar livet suse forbi. Uten å nye det. Uten å leve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må nytes i høst:

- Lune røvinskvelder i sofaen med sambo. Gode samtaler. Dempet belysning. Stearinlys. Stemningsfull musikk i bakgrunnen.

- Nystekte boller og kakao. Kose oss i varm stue. Stenge vær og vind ute.

- Søte, gode mandarinene. Kommer i butikkene snart.

- Lange turer. Omgitt av vakre høstfarger. Kjenne at solstrålene varmer på ryggen.

- Krype opp i sofaen med et pledd. En god bok. Og en varm kopp te. Koble ut hverdagen. Entre en annen verden.

- Turer langs sjøen. Når det stormer som verst. Godt innpakket i gode, varme høstklær. Se på de fantastiske naturkreftene.

- En varm dusj. Når en er frossen i kroppen. Velduftende dusjsåper og kremer. Pakke seg inn i en myk kosedress.

- Kjøpe med fargerike tullipaner hjem. Kjenne at en blir glad hver gang en ser på dem.

- Juleforberedelser. Hobbyprosjekter. Kjenne at inspirasjonen øker i takt med mørke kvelder. Pusle med det en liker. Ta seg god tid.

Tror dette blir en fin høst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig høstmorgen :) Himmelen er blå, og sola vil nok titte frem etterhvert. Håper det blir en fin dag!

Dagene som arbeidsledig er tunge, triste og lange. Prøver å komme meg ut om dagene. Gå turer. Treffe mennesker. I går syklet jeg en lang tur. Var vel ute i 5 timer. Og det gjorde utrolig godt. Både for kroppen og humøret :)

Skal på flere jobbintervju denne uka. Så jeg håper det ordner seg med noe snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Her er det jammen lenge siden jeg har skrevet. Har det ganske bra om dagen. Begynner å finne meg tilrette på et nytt sted. Begynner å få en følelse av at dette er hjemme nå. Iallefall for noen år. Selv om savnet etter famile og et trygt, godt nettverk til tider er stort :tristbla:

Siden sist har jeg også fått meg jobb. To jobber faktisk. En fast 50 % og en bare på tilkalling. Er godt å ha noe å fylle dagene med. Hatet dagene som arbeidsledig. Hatet følelsen av å ikke kunne bidra. Følelsen av å ikke bli verdsatt. Deprimerende. Så selv om jobbene ikke er de mest relevante, med tanke på utdanning, så er det i allefall noe å fylle dagene med. Trives forsåvidt veldig godt. Rolige dager, god lønn og hyggelige kollegaer. Har det egentlig veldig fint :)

Ellers går dagene stort sett med til hjemmekos. Er nok litt for mye inne om høsten/vinteren. Burde blitt flinkere til å komme meg ut. Vært mer aktiv. Hadde gjort godt for humøret og selvfølelsen. Tror det får bli målet mitt for neste uke. Gå en lang tur hver dag, selv om været ikke viser seg fra sin beste side. Er altfor lett å skylde på været, kjenner jeg :forvirret: Egentlig synes jeg jo det er herlig å være ute i vindkast og regnskyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nytt år, blanke ark. 2006 var et fint år på mange områder. 2007 skal bli enda bedre. Målene for det nye året er mange. Og jeg greier nok ikke å gjennomføre alle. Men det kommer jo alltids nye år, og nye muligheter...

I løpet av dette året ønsker jeg å…

- Oppleve mer moro og le mer enn jeg gjorde i 2006.

Hvordan: Jeg skal slå ut håret mer! Slutte å tenke på hva andre synes om meg. Vær meg selv!

- Komme inn i en god rutine med sunt kosthold og trening, ha trivselsvekta og være veltrent til sommeren.

Hvordan: Sett opp en plan med faste treningsøkter og måltider! Tenk positivt. Se for deg hvordan du vil se ut til sommeren. Føl på overskuddet du får og hvor flott og sunn du føler deg med den nye livsstilen!

- Bli mer kreativ! Komme i gang med diverse prosjekt. Strikk, mal, tegn, sy, skriv, skrappbooking, foto og andre ting.

Hvordan: Bruk ledig tid til dette. En ny hobbyform hver måned. Lage meg noen konkrete prosjekter som jeg skal fullføre hver måned. Lag hjemmeside der jeg legger ut bilder og lager fremdriftsplan.

- Lese mer, både fag- og skjønnlitteratur og historie.

Hvordan: Ha en fast bibliotekdag i måneden, der du låner deg noen bøker. Les bøkene isteden for å sitte ved Pc-en om kveldene.

- Bli mer sosial og utvide min horisont.

Hvordan: Ta initiativ. Åpne meg mer for fremmede og kjente rundt meg. Sprudle mer, slik jeg gjorde før, blikkontakt, smil, åpent kroppsspråk, lat som om alle er gamle kjente, vær avslappet. Opparbeide selvtillit. Snakk høyt og tydelig. Inviter folk hit på mat og film innimellom. Arranger spillkvelder. Bli flinkere til å dra på kafé, kino. Få ett godt forhold til de på jobb. Bli kjent med noen gjennom kurs og annet.

- Skap et godt og trygt forhold til sambo.

Hvordan: Bli flinkere til å kommunisere, fortell når noe plager meg. Støtt han i hans valg og meninger. Vær der for han. Flørt mer både privat og ute blant andre. Vær et søtt og lykkelig par. Ha mer sex! Gå på kino, spis middag på restaurant en gang i måneden, dra på kafé, dra på joggeturer sammen.

- Prøv å legg av litt penger gjennom året.

Hvordan: Skriv budsjett og finn ut hvor mye vi kan legge av i måneden. Få i gang sparekontoen og sett av et fast beløp hver måned.

- Lære meg et språk- og kunne snakke det.

Hvordan: Meld meg på spansk eller italienskkurs! Lån språkbøker på biblioteket.

- Bli stolt av meg selv og mer voksen og feminin.

Hvordan: Ikke gå i klær som skjuler meg. Gå mindre i joggebukse selv om jeg er hjemme, bruk mer smykker og feminine klær. Bli mer sikker på meg selv og mine egne valg. Ta mer vare på hud og hår. Pynte meg oftere for sambo.

- Skriv dagbok

Skrive ned tanker og følelser hver dag. Prøv å fokusere på det som er godt i livet mitt.

- Få meg en jobb som jeg trives i.

Hvordan: Finne ut hva jeg vil jobbe med og lete etter drømmejobben. Repeter faglitteratur. Undersøk videreutdanning, eventuelt noe helt nytt!

- Samle flere gode opplevelser.

Hvordan: Gjøre morsomme ting med sambo og andre. Bli flinkere til å gå ut med sambo isteden for å synke sammen i sofaen eller foran pcen på kveldene og i helgene. Være mer ute i frisk luft, gå på kino, kafé, bilturer. Husk å ta bilder, og skriv ned gode opplevelser. Fint å ha å se tilbake på, når hverdagen innhenter oss...

- Holde kontakt med familie og kjente

Hvordan: Skrive et og annet kort/brev/mail til venner/familie. Ringe og skrive meldinger oftere. Bli litt flinkere til å invitere folk hjem, og å dra på besøk.

- Lær noe nytt

Hvordan: Lære meg å lage hjemmeside og å spille et instrument.

Gleder meg til å komme igang. Alltid motiverende med et nytt år :)

Endret av alvine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...