Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva gjør man i disse strenge sikkerhetstider når man skal ut å reise med bærbar PC? Kan man ha med laptopen som håndbagasje eller hvordan funker dette? Og dersom man skal innom/reiser fra London er det lov å ha med bærbar PC i det hele tatt? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjæresten min fløy hjem via london noen dager etter terroraksjonen der, og han måtte pakke ned alt, og bare ha en gjennomsiktig plastpose med pass og penger som håndbagasje.

Ved vanlige situasjoner tar jeg alltid med meg laptoppen på flyet, samme gjør kjæresten (han flyr mye).

Eneste, husk at du bare kan ha 1 bagasje med i hånda, så du burde ha noen som har rom til laptoppen!

Skrevet

Det er lov ja.

Man må bare ta ut pc'en i sikkerhetskontrollen slik at den gjennomlyses.

Men jeg ble fratatt vannflasken min når jeg reiste tilbake fra USA :sur:

Skrevet
kjæresten min fløy hjem via london noen dager etter terroraksjonen der, og han måtte pakke ned alt, og bare ha en gjennomsiktig plastpose med pass og penger som håndbagasje.

Ved vanlige situasjoner tar jeg alltid med meg laptoppen på flyet, samme gjør kjæresten (han flyr mye).

Eneste, husk at du bare kan ha 1 bagasje med i hånda, så du burde ha noen som har rom til laptoppen!

Men hva gjør man med laptopen om man ikke får ha den med som håndbagasje da?

Skrevet
Men hva gjør man med laptopen om man ikke får ha den med som håndbagasje da?

pakker den trygt og godt i bagasjen som blir sendt. Gjerne imellom klær og slikt, så den ligger mykt og godt.

Men reiser du ikke via london, eller ikke skal dit (vet ikke om de er like høy på sikkerheten enda) så skal det ikke være noe problem ellers. Sjekk opp med flyselskapet for sikkerhets skyld!

Skrevet

Jeg ville tatt den med som håndbagasje, og hvis de ikke godtar det, så ville jeg spandert en hundrelapp på å sende den som spesialbagasje. Da bør du vær sikra mot at den blir ødelagt i hvertfall.

-annemsk

Skrevet

Laptopen går utenom den vanlige håndbagasjen, så du kan fortsatt ha med deg en sekk/bag og ha laptopen utenom i sin egen veske.

Skrevet

Mener det er lov fortsatt ja, men det hender at du må ta opp pcn og starte den i sikkerhetskontrollen slik at de ser at den er ekte.

Du får ha god tur da :)

Skrevet

Reiste fra Heathrow for noen dager siden. Det er som andre her har skrevet fortsatt lov til å ha med laptop. Men Heathrow har skjerpet alvorlig inn på håndbagasjen generelt, i tillegg til alle innskjerpningene rundt hva den kan inneholde, må den også være mye mindre av str. enn før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...