Gå til innhold

Forlatt av kjæresten


waco

Anbefalte innlegg

Det store samtaleemne iblant oss gutter er hvordan en kvinne kunne være ansvarlig for det tragiske utenfor baronen & baronessen ifjor.

Vg skriver, Dermed kjøpte han en USA-billett til henne. Hun tok med seg sønnen og skulle være borte i tre uker. Slik ble det ikke.

Da de tre ukene nesten var gått, skal hun har ringt ham og sagt at hun ikke kunne komme tilbake.

Det kan virke som om kvinner alltid bruker letteste utvei, dvs bli påspandert en usatur og gjenyte tilliten med å kidnappe barnet.

Tror noen at denne mannen fikk tilbud om noen som helst hjelp fra hjelpeapperatet?

Nok en gang et tragisk utfall.

W

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3813217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enhver mann med den "rette" innstillingen vil aldri være i stand til å ta konsekvensen av egne handlinger. De forklare at som skjer med at de andre gjorde, eller hadde ikke de andre gjort, så..... osv.

Ofte blir det til at det er kvinnens feil - blåmerkene og brukket arm og det hele. Kvinnens feil - for hadde ikke hun.... eller hadde hun...., så hadde det ikke skjedd.

Også her - hadde hun ikke reist, eller hadde hun ringt, så hadde ikke dette skjedd.

Snakk om tåkeprat og bortforklaringer -og så skylde på hukommelsessvikt i tillegg.

Nei - det handler om å være ansvarlig og stå for det en gjør selv - selv om man skulle være hankjønn av den bortforklarende sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det som er fascinerende å se med kvinner, er hvordan de konsekvent nekter for at kvinner kan ha noen som helst innvirkning på det tragiske utfallet.

Ingen tror vel at denne handlingen var gjort uten påvirkninger utenifra? Isolert sett kan man ikke klandre denne mannen alene, men se hva slags ringvirkninger som gjør at noen mennesker blir så kollapsa at dem skyter vilt på en nattklubb.

Dette er ikke moro for noen.

Derfor bør vi gå litt i sømmene og se hva som hvar utslagsgivende for en slik uforståelig handling.

Det må hva vært mange ulike faktorer som sammen har dannet en kombinasjon som takket være flaks ikke endte i dødsfall.

Bin Laden er jaktet på selv om han ikke var i flyene, da hans rolle som oppdrager rettferdigjør krig mot taliban og kanskje mot bush.

Ifølge den retorikk kan x'kvinnen også være ansvarlig for dette skytedramaet.

W

Forresten er måten hun slo opp på under enhver kritikk, litt interessant er det også å lese hvor uenige kvinner til at han skulle fått bedre mental oppfølging etter avbruddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Uansett hvordan kjæresten dumper en så går man ikke hen ned til ett av Oslos utesteder og fyrer løs med gevær- det nytter heller ikke etterpå og komme og snakke om kjæresten som hadde forlatt en, a en var påvirket av narkotika etc.

Jeg har ett spesielt forhold til denne saken iom. at jeg var en av de som måtte evakueres fra Baronen & Baronessen den kvelden.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du gikk ut? Såvidt jeg husker skjedde dette ved inngangen, og ingen ble evakuert før han var lagt i bakken. Kan hende jeg er på villspor nå, men Waco var på stortingsgata etter at det skjedde for å spørre en poltimann hvordan han forutså fremtiden hans.

Var lærerikt egentlig.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Ja det var etter at han ble lagt i bakken- men det ekle med denne historien var at jeg var på vei ut bare noen sekunder før det smalt men bestemte meg for å vente på en venninne som måtte på toalettet først.. hvis jeg hadde gått ut uten å vente på henne hadde jeg praktisk talt gått rett ut i det som kunne blitt min død.

Men det gikk jo bra med meg, sov litt dårlig i nettene etterpå men det gikk heldigvis fort over.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

damen skjønte nok bare at hun var sammen med en voldelig rusmisbruker. smart av henne å reise helt til usa, særlig når man ser hvordan det gikk tilslutt. kvinnelig intuisjon?

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan kjæresten dumper en så går man ikke hen ned til ett av Oslos utesteder og fyrer løs med gevær- det nytter heller ikke etterpå og komme og snakke om kjæresten som hadde forlatt en, a en var påvirket av narkotika etc.  

Milla

Her er jeg FAKTISK for en gangs skyld ENIG med Milla! :o

Det sier en del om hvor syk en person er når han først går og skyter ned folk for så å skylde på "kjærlighetssorg"...Og på toppen av kaka prate om hukommelsessvikt!

Og fra hvor i helvete mener du begrunnelsen for at exen hans skal klandres kommer ifra da?? Det er praktisk talt det dummeste jeg har hørt i dag!

Du mener tydeligvis at hvis jeg hadde dumpa typen min i dag, og han hadde gone psycho i morra så var jeg the one to blame? My ass! En kan vel ikke stå til rette for andres gale handlinger, uansett om man har såret den personen eller ikke!!

En må selv stå til rette for sine handlinger på godt og vondt, det være seg om en hadde kjærlighetssorg, var stein eller om en var sinnssyk i gjerningsøyeblikket!

Det er iallfall min mening.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hilde K S

Til gjest i innlegget ovenfor ;

Ærlig talt hvor lavpannet kan man bli i kommentarene sine, og det uten å tørre å identifisere seg !!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde.....jeg er hjertens enig.

Gjest...det der må oppgraderes 14 ganger for å komme opp på nivå med idioti.

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco : (i ordets rette forstand)

En kvinne ANSVARLIG for det som skjedde ??

Det var nok en grunn til at hun stakk av i utganspunktet..

Han kan ikke skylde på noen andre, for sine egne handlinger.

Kvinner alltid tar den letteste utvei ??

Hm... regner med du har mange eksempler der ?

Gjest :

Har ikke tenkt å synke ned til ditt nivå, men

ærlig talt : Oppsøk hjelp ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dette tilfellet, etter hva jeg kan lese av annonsen, så er det KUN han med pistolen i hånden som kan pålegges ansvar!

Her er vi tilbake til diskusjonen om menn som ikke takler å "miste ansikt" eller å takle nedturer og på tryne-turer uten at det ender med vold og kanskje drap.

Nei, kanskje det ikke var rett av kvinnen å stikke av på den måten hun gjorde, men som andre allerede har sagt, kanskje det var en god grunn til at hun gjorde nettopp det?

Og kanskje en voksen mann/far burde reagere litt annerledes når kjæreste og barn forsvinner ut av livet? kanskje det å dope seg bevisstløs og drukne sorgene i dop-fjernhet ikke er det rette svaret? men det er kanskje ikke så lett å skjønne det? for oppegående, voksne menn?

Hvor har han den pistolen fra i utgangspunktet? Dette er altså en voksne mann, MED PISTOL tilgjengelig, OG masse forskjellig dop både tilgjengelig og uten noen restriksjoner mot å ta dem OG blande dem, også vil Waco at KVINNEN skal ta ansvaret????

Når skal sårede og vonbråtne, voldelige menn begynne å ta ansvar for sine egne drap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil de ikke slutte med før rettsystemet slutter å lytte på slike bortforklarende unnskyldninger og tillegge dem kvaliteter som formildende omstendigheter.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At gå på byen å leke Cowboy på grunn av kjærlighetssorg holder ikke, en slik påstand i retten må tas med et smil. Mannen vi snakker om her var i tillegg ruspåvirket når skuddene føl.

Jeg trur ikke denne kvinnen forlatt ham på grunn av at han var en greit fyr å leve samen med, kanskje dette var hennes vei ut fra det helvete hun levde i? Den mann som bruker et våpen mot andre uskyldige mennesker, kan han ses å være ansvarlig for dette eller ikke eller må ansvaret legge på en annen part?

Jeg mener at han kan hele tiden velge ulike løsninger på angitt situasjon med ulike utfall. Han valgte å hente et våpen som han avfyrte mot uskyldige mennesker og dette skjede uten tvang eller trussel. Man kan se det slik at denne handling ble gjennomført av egen fri vilje og da må den som har fattet dette besluttet også bære ansvaret for utfallet av sine handlinger.

At han var ruset er ikke noen god unnskyldning. Som jeg ser det så var det ikke noen som tvang han til å bruke narkotiske preparat, dette valget foretog han på eget ansvar og må også deretter ta konsekvensene av dess bivirkninger.

At konen gikk fra han er heller ikke noen god forklaring. Det finnes sikkert en god grunn til at hun tok dette steget, hvem har ansvaret for dette, han eller hun? Begge har ansvaret for dette. Hvorav den ene med positivt ansvar (kvinnen) å den andre med negativt ansvar (mannen)

Det er konsekvensene av mannens handlinger som har fått kvinnen til å flykte til et annet land. At bruke dette som et argument er et forsøk på å avskrive seg alt ansvar for sine handlinger.

Når menn klarer av å vise og ta ansvar for sine positive og negative handlinger, først da kan de kales seg for menn.

Waco et litt spørsmål til deg!

Hvem bærer ansvaret for alle dine innlegg som du publiserer. Er det du? Eller er det de individene som du ikke er enig med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...