Gå til innhold

ville dyr vs husdyr


spinnvil

Anbefalte innlegg

Litt inspirert av en annen tråd om skinn...

Er det bedre eller verre å spise kjøtt fra ville dyr enn husdyr?

Ta for eksempel hvalkjøtt eller selkjøtt (for å ta de mest kontroversielle artene). Er det moralsk forkastelig å spise kjøtt fra disse artene? Er det ikke bedre å spise dyr som har levd i det fri, og blitt avlivet på en rask måte?

Husdyr står jo inne store deler av året på en liten bås, og fraktes lange avstander for å bli slaktet? Hvorfor er dette en bedre løsning?

Kyr har jo også store våte øyne, slik som sel... Griser er jo også intelligente dyr slik som hval. Hva er egentlig forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det er mer etisk forsvarlig å spise kjøtt fra vilt, og gjør kun det selv. Husdyrindustrien finner jeg så forkastelig at jeg sluttet å spise kjøtt derfra for litt over 1,5 år siden.

En søt liten sel eller en kattunge er ikke verd mer enn en kalv, det er ikke søthetsfaktor som avgjør et dyrs verdi.

Et vilt dyr har levd et naturlig liv. Hvis vi følger etter det til fots for å drepe det, så har det en sjanse til å stikke av. Det å drepe og spise slike dyr er naturlig, det er slik naturen fungerer. Å sperre kyllinger inne i bittesmå bur for så å å gi dem hurtigvoksende fôr, som kan føre til at bena knekker sammen av vekten, slik at vi skal få kjøpe billig lørdagskylling på Rimi er IKKE naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...