Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Vet ikke om jeg har postet dette på rett sted men jeg prøver... Saken er den at jeg fullfører mitt siste brett med p piller nå og så slutter jeg, mye av grunnen er fordi jeg har gått på dem i mange år og vil ha en pause. planlegger ikke å bli gravide enda. så til dere som har sluttet på pillen, får man noen symptomer, og hvor lang tid kan det ta før mensen kommer tilbake til normalen? blir veldig takknemlig for svar:)
Gjest Cosmic Girl Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Jeg vil også følge med på denne. Sluttet på pillen sist onsdag
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 Jeg TROR det var rundt halvannet til 2 år for meg. Jeg sluttet ikke pga ønske om graviditet men pga bivirkninger, så jeg holdt ikke så god oversikt på det. Hadde brukt de i et par år, og hadde nærmest perfekte sykluser før pillebruk (mellom 27-29 dager, en skjelden gang opp til 31 dager).
Gjest Frk Åberg Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Et par år før mensen kommer i normal rutine igjen?!? *hva har jeg gjort?* Trodde ting skulle komme fort tilbake til det normale når man sluttet, men tok jeg altså feil? Vurderer å slutte, pga. at jeg ikke liker å stappe i meg masse hormoner
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Jeg sluttet pga bivirkningene. Fikk mensen igjen omtrent som normalt, men noe uregelmessig i begynnelsen. Plutselig hoppa over en mnd f.eks. Bivirkninger, tja... jeg ble mitt gamle selv igjen. Glad og fornøyd med livet. Sexlysten kom tilbake. Jeg gikk ned litt i vekt. Fikk tilbake de fæle menssmertene jeg hadde før jeg begynte på pillen. Puppene krympet omtrent en cup Det var vel derfra vekten forsvant.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #9 Skrevet 8. september 2006 Trådstarter her. takker for svar, noen av dere skriver at dere slutta pga. bivirkningene. hvilke bivirninger hadde dere? jeg føler selv at jeg har mistet mye av sexlysten, + at jeg har lagt på meg...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. september 2006 #10 Skrevet 9. september 2006 Mine bivirkninger kom snikende, trodde alt var helt supert de første månedene på pillen. Men etter to år gikk det opp for meg at dette er ikke meg (innrømmelsen satt langt inne) - det er hormonene som ødelegger hodet mitt. Dette var det andre pillemerket jeg prøvde, gikk på trionetta i 3 år før jeg sluttet med dem pga bivirkningene. Så prøvde jeg Yasmin i stedet, og trodde alt var bare bra, til som sagt to år senere. Min liste: Vektøkning Fraværende sexlyst (ikke bare redusert, men fraværende) Tørrhet Depresjon Angst Hodepine Frustrasjon og sinne Alt dette er jo ikke noe spesielt bra verken for meg selv eller for forholdet til samboeren. Ting var ganske så tynnslitt en periode. Slutta på pillen, og etter kort tid var jeg meg selv igjen. Grunnen til at jeg mistenkte pillene i første omgang, var at når jeg hadde pillefri uke, var jeg helt annerledes enn når jeg tok piller. Da hadde jeg både lyst og følte meg bra.
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #11 Skrevet 9. september 2006 Jeg sluttet på p-pillen i fjor sommer. Jeg fikk mensen tilbake ved ca. vanlig tid, og den ble ganske raskt normalisert. De første 2-3 periodene var det litt lengre mellom hver menstruasjon, men nå kommer den ca hver 28 dag (+/- et par dager). Når jeg fikk eggløsning tilbake aner jeg ikke, da jeg aldri har målt dette. Jeg merket pille-slutten på at jeg fikk mer kviser og ble mer emosjonell. Jeg har nå kviser på rygg og bryst og har hatt det siden jeg sluttet på pillene, og vurderer å begynne på p-piller igjen for å bli kvitt dem. Jeg ble også mye mer følsom etter pille-slutt. Ble lett rørt til tårer av den minste ting. Det har heldigvis roet seg de siste månedene.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #12 Skrevet 9. september 2006 Jeg sluttet på p-piller for et år siden. Nå begynner syklusen å normalisere seg. Dette er nok veldig individuelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå