Gå til innhold

Røykende buskaslærere


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det forundrer meg at jeg til stadighet ser røykende lærere i buskene. :-?

Når jeg går til den lokale butikken, må jeg gå forbi den lokale skolen også. Det som slår meg at det alltid står lærer å røyker i buskasen. Dette er forunderlig og patetisk, i forhold til mine holdninger. Skolebarna leker 10 meter i fra røykene lærere, og ikke er de vanskelig å verken se eller lukte.

Det at det attpåtil er lærere som driter seg så til de grader ut forundere meg også. Som lærer bør man i større grad en andre yrkesgrupper (tenker på de som ikke jobber med barn) være varsom i forhold til sin rollemodell -oppgave.

Så hvorfor skal ikke lærerene klarer å holde seg, når andre yrkesgrupper klarer å holde seg i arbeidstiden? (Min samboer sluttet å røyke i arbeidstiden da dette forbudet kom.)

Vel, unasett - røykende lærer i buskas= patestisk og nedværdigende. :forvirra:

Noen som ble provosert her - så var det meningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Visitor

Helt enig Care. :x

For ikke å snakke om ansatte på sykehus - som står utenfor døra i hvite frakker og røyker!!!! Det også er helt bak mål............... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg er også enig.... men der jeg går røyker lærerne hasj i skolegården (etter skoletid riktignok, men allikevel). Det er videregående skole, der er det jo lov for elever og lærere å røyke sigaretter.

Uansett er det jo forholdsvis umoralsk, da. Er enig i det.

Men på den annen side... jeg tror ikke det har noe særlig for seg å "skjerme" unger fra røyking og alt annet som er farlig her i verden. De ser det overalt, de vil møte på det. Hvorfor ikke lære dem hvordan de skal takle slike ting??

Selvfølgelig ser jeg "rollemodell-funksjonen" ved dette... og det vanker en viss dobbeltmoral her også.

Kid-a

Vanskeligheter for å uttrykke meg klart og tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør de det?? Står lærerne i buskene og røyker? *ler* Så utrolig teit det hørtes ut..og patetisk, helt enig!

Det samme med sykehusansatte, ja, eller folk utenfor sykehuset. Har jeg lagt merke til ofte. De stiller seg også gjerne rett ved siden av enooorme skilt og plakater der det står at det er ikke lov til å røyke her. :fy:

Røykere som tillater seg å røyke der de ikke har lov irriterer meg, særlig når jeg må stå der og bli forpesta av den stygge, ekle røyklukta. :sinna:

Har dere sett de nye røykereklamene som går på TV nå? De er ganske ekle, men jeg synes det er kjempebra at de sender dem. Håper folk snart skjønner hvor farlig det er og kutter røyken. Jeg gleder meg også stort til det blir røykeforbud på uteplasser.

Måtte bare få ut litt irritasjon. Røykere = svake mennesker!

(var det noen som ble provosert her også - så var det absolutt meningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba på et sykehus en sommer, og der var det røykende ansatte som sto utefor akuttmottaket og røkte, slik at garasjen til akuttmottaket ble fyllt av røyklukt. Ikke særlig bra for dødssjuke folk, skulle en tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at folk som jobber på sykehus røyker i arbeidstida, pga hensynet til pasientene.

Men at lærere går ut og røyker i arbeidstida har jeg ingenting i mot. Sikkert ikke det beste forbildet for barna, men det er faktisk ikke ulovlig å røyke her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes lærerne skulle holde seg for gode til det, jeg.. (Også her skjer det, men det er hovedsaklig sfo-ansatte som gjemmer seg bak et skur på den andre siden av veien)

Så går læreren inn til timen og puster røykånde i trynet på unger som ber om hjelp.. Illeluktende klær.. Hærlig. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående røyking på sykehuset...

Samboeren min ble lagt inn på sykehuset i helga. Vi gikk inn mottak inngangen. Denne inngangen bruker sykehusansatte på vei hjem fra jobb, OG pasienter som må legges inn!

Her kommer min syke samboer, og jammen står det ikke en gjeng og røyker rett foran inngangen :evil: Ganske tankeløst.

Nå skal det sies at jeg også jobber på sykehuset, så jeg ser jo endel fra innsiden også. Det er er utrolig mange som jobber der, som går i hvite klær og røyker på verandaen. Og rett inn til pasientene.

Tenk og ligge og være veldig syk, og få den røykelukta påtvunget oppi ansiktet.

(hadde kanskje ikke så mye med lærere å gjøre da men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flesteparten av oss forferdelige røykere VET hvor farlig det er å røyke, men det er ikke lett å slutte (for alle). Jeg er nå 20 år og har røykt fast (hver dag) i åtte år. Er ikke på noen måte stolt over dette og ANGRER på at jeg begynte.

For min del er de nye reklamene totalt bortkasta, jeg bryr meg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...husker at på videregående hadde de "røykeplassen" akkurat utenfor der hvor lufteanlegget var. Skikkelig digg å sitte i klasserommet der "frisk" røyklukt pøser inn... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er de nye reklamene totalt bortkasta, jeg bryr meg ikke..

Kvifor ikkje? Får det liksom ikkje heilt til å stemma at du ikkje bryr deg om du angrar på at du byrja... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Jeg er lærer selv, og skjems på vegne av kollegene mine! :oops:

Kan skjønne at noen ikke klarer å holde seg, men det må da kunne gå an å gå litt unna ungene i skolegården?

Fatter ikke at noen gidder å begynne - det ER jo vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...