Gå til innhold

Rødvinsflekker!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som har noen gode råd til meg!? Jeg søler stadig vekk rødvin på klærne mine når jeg er ute/fester, og jeg får de ikke vekk!! *håpløs, ja..*

Masse fine nye klær jeg ikke kan bruke fordi flekkene ikke går vekk.. Kjedelig!! Har prøvd med Zalo og Bio-Tex o.l, men ingenting hjelper! Nå har jeg jo vasket klærne, men er det noe som kan fjerne flekkene likevel?

Håper noen kan hjelpe meg!! Det er vel ikke så lurt å klore elastiske klær/blonde..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salt eller potetmel hjelper bare å suge opp rødvinen fra stoffet med en gang. Har det tørket er det for sent.

Ikke vask stoffet før du prøver andre måter å fjerne flekkene på. Når plagget er vasket har flekken satt seg.

Renseriene er flinke på å fjerne vanskelige flekker -prøv de, og slutt å bruke lyse klær på by'n. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Anbefaler et produkt som heter "Bio shout" (eller noe sånt). Flekkfjerner du får i dagligvarebutikken. Sprut flekkfjerner på rødvinen, vent noen minutter, og putt plagget i vaskemaskinen. Min hvite t-skjorte ble helt flekkfri!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg anbefaler gode gamle Zalo:) Har fått bort rødvinsflekker med Zalo selv. Gni forsiktig med Zalo og varmt vann og vask deretter plagget i maskinen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ooops!! Det er meg som svarte over her, og nå så jeg at du faktisk hadde prøvd Zalo *flau* Men har du prøvd med Zalo rett etter du har fått flekken? Kanskje det hjelper bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Nå leste jeg for ikke så lenge siden at salt på rødvinsflekker er NO NO!!! Saltet binder visstnok fargen, og gjør det vanskeligere å få bort!

Husker jo selvfølgelig ikke hva man skulle bruke i steden...

Men jeg har også lest at man kan bruke hvitvin og få det vekk med, for det løser opp/nøytraliserer rødvinen eller noe slikt, og da skal flekkene gå vekk etter vask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har laget en ny liten tråd om flekkfjerning, siden den ikke bare gjaldt rødvinsflekker men alt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Ha på salt med en gang, det er det beste tipset.  Etterpå kan du vaske i kaldt vann.

På Sommeråpent sa de at man IKKE skulle gjøre dette, da salt trekker ut fuktighet men ikke fargestoffet. Blir mao mer konsentrert.

Jeg tar på zalo/bioshout/såpe så raskt som mulig (på festen) og gnir med varmt vann. Vasker når jeg kommer hjem. Får aldri rødvinsflekker som ikke blir borte slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søler alltid rødvin på meg, og det har jeg gjort i alle år. Heldivis har jeg en venninne som er svært hjelpsom. Jeg tar plagget umiddelbart av meg og har salt på, dette fungerer hver gang. Hun vasker så plagget og tørker det for meg. Helt genialt, og ikke har jeg mistet noen farge på plagget. Jeg har også hørt at hvitvin skal være bra og at det nøytraliserer rødvinen, men det har jeg ikke prøvd. Tror jeg også har prøvd både zalo og flekkfjernen, men som sagt SALTET har fungert beste. :blunke:

hilsen rødvinssøleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure iil

Farris! Den innholder salter som gjør at du kan vaske bort flekken lett og enkelt med en gang du søler :-)

Lærte det av vinkelneren på en av Oslos beste resturanter. Etter det har jeg aldri slitt med en eneste rødvinsflekk.

Og de plaggene jeg har hatt fra før som flekken har fått sitte for lenge på... ja da har jeg tenkt.. -de er jo ødelagt uansett så... jeg forsøker klor. Svært få plagg har gått i stykker av den grunn. Men det er jo ikke helt trygt da...

Så gå for Farris neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...