Gå til innhold

skulle ta ut penger i minibanken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk et lite sjokk nettopp: skulle ta ut penger i minibanken, trykket på et beløp og ventet på at pengene skulle komme ut. Så surret det en stund i maskinen, så sto det "teknisk feil" og et ellerannet, og så kom beskjeden "ta kortet" (kortet kom ut igjen), og så sto jeg der uten penger.

Sjekket saldo på kortet (i samme minibank, Fokus) rett etter, og pengene var trukket fra kortet! :-(

Flere som har opplevd dette?

Jeg ringte til kundeservice med en gang, fikk en meeeget avslappet ung mann på telefonen, som sa at jeg skulle vente noen dager, så ville nok de som skal tømme maskinen oppdage at tallene ikke stemmer, og gå gjennom uttakene for å finne feilen, og sette inn pengene tilbake på kontoen min..

Aaargh, jeg trenger pengene NÅ! Går dette virkelig an? Kan jeg stole på at jeg får tilbake pengene mine? Har de ikke ansvar for å hjelpe kundene litt mer, finne ut av dette raskere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det en gang. Jeg skulle betale for min første bil, 10 000 kroner i kontanter. Det var dritkjipt! heldigvis var det søsteren min jeg skulle kjøpe bilen av. Pengene ble trukket, men da banken fikk sjekket at minibanken hadde 10 000 kroner for mye i forhold til uttak, ordnet det seg. Men det var noen svette dager skal jeg si deg..... :ler:

Skrevet

Pengene tilbakeføres så minibanken restarter seg. Litt forskjellig fra bank til bank men pleier å gå i løpet av dagen:)

Skrevet

Opplevde det med visakort (Ikke bankkort) men det ordna seg. Merket det på at grensg på 5000 som jeg kunne ta ut på en uke var overskredet uten at jeg fikk pengene. Veldig irriterende eder og da. På utskriften på slutten av mnd var det ok. Litt krøkkete forklart, men konklusjonen var at det gikk bra til slutt.

Skrevet

Skulle ta ut kr 8000 sent en kveld, men fikk bare 3000.

Ringte banken min tidlig neste morgen, de hadde allerede oppdaget det, og pengene var tilbake ført!

Fikk til råd at når jeg skulle ta ut større beløp, burde jeg gjøre det i "flere omganger" (slik at jeg hadde flere sjanser, og ikke ble stående der uten penger, og "kvoten" allerede var brukt opp), for noen få ganger kunne det skje at ikke (alle) pengene kom. Men de forsikkret meg om at de ville oppdage det!

Skrevet (endret)
Fikk et lite sjokk nettopp: skulle ta ut penger i minibanken, trykket på et beløp og ventet på at pengene skulle komme ut. Så surret det en stund i maskinen, så sto det "teknisk feil" og et ellerannet, og så kom beskjeden "ta kortet" (kortet kom ut igjen), og så sto jeg der uten penger.

Sjekket saldo på kortet (i samme minibank, Fokus) rett etter, og pengene var trukket fra kortet! :-(

Flere som har opplevd dette?

Jeg ringte til kundeservice med en gang, fikk en meeeget avslappet ung mann på telefonen, som sa at jeg skulle vente noen dager, så ville nok de som skal tømme maskinen oppdage at tallene ikke stemmer, og gå gjennom uttakene for å finne feilen, og sette inn pengene tilbake på kontoen min..

Aaargh, jeg trenger pengene NÅ! Går dette virkelig an? Kan jeg stole på at jeg får tilbake pengene mine? Har de ikke ansvar for å hjelpe kundene litt mer, finne ut av dette raskere?

Joda, de skal hjelpe kundene sine. Men banken må også vite at det du forteller dem er rett. Derfor må minibanken sjekkes (det er ulike rutiner på dette) før du får tilbake til pengene. Har du bevis på at du ikke fikk pengene, kan Bankklagenemnda idømme banken din å gi deg et rentefritt lån på summen du mangler. Dette får de tilbake fra banken som eier minibanken når denne er undersøkt og feilen blir rettet.

Forresten; ringte du kundeservice til banken som eier minibanken for å gi dem automatnummer og beskjed om feilen, eller til kundeservice til din bankforbindelse (dersom dette ikke er samme bank)?

Endret av Bobeline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...