Gå til innhold

Kul inni kjønnsleppene?

Fremhevede innlegg

Gjest Antihypokonder
Skrevet

Hei!

OK - her er tuppelure som ikke utstår å gå til legen,og håper å unngå det også denne gangen! :)

For 4-5 dager siden tok jeg meg en lang dusj; du vet... den typen dusj hvor du virkelig vasker deg, tar hårkur, hører på musikk osv... - Selvpleie, tror jeg noen kaller det for?! ;) ( med 3 unger i huset, blir det som oftest å "løpe gjennom dusjen! )

Når jeg skulle vaske meg i skrittet, kjente jeg plutselig noe som jeg ikke har kjent før. - På innsiden av skjeden - inni venstre kjønnsleppe ( ca. 2-4 cm inn ) var det en kul. Når jeg begynte å undersøke hva det kunne være, kjente jeg at det var en tydelig kul - for du kunne liksom bevege litt på den (?) ( det kjentes ihvertfall sånn ut? ) Kulen kjentes ut som om den var på størrelse med en lillefingernegl ( normalstr. ) kanskje litt større.

Når jeg var ferdig i dusjen, var jeg litt bekymret, og fant meg rett og slett et speil, for jeg har hørt at enkelte av og til får "kviser" der nede - men det var ikke noe slikt. Det jeg kjente var ikke synlig for det blotte øyet, var ikke veskefylt - men bare kjennbart.

Ikke så lett å forklare,men jeg håper man får et visst inntrykk av hva jeg mener. Jeg tenkte på å se det an, kanskje det gikk bort iløpet av et par dager - men den er fremdeles der?

Tror ikke det er noe styggedom - og noe kjønnsykdom kan jeg avskrive med en gang - så jeg er ikke komfortabel med dette.

Har ikke lyst til å gå til legen og fremstå som en idiot om det ikke er noe - og hvis det skulle være noe, hadde jeg vel merket det på andre ting?

Setter stor pris på respons fra noen her inne med kunnskap/erfaring om dette - håper det er noen der ute som "vet" noe - begynner å bli litt småparanoid,vet du! :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er det jeg hadde, er det bare fettkul! Vet ikke hvorfor den var der og hva den kom av, men jeg fant ut på KG at den var helt ufarlig :-) Bare gyselig å se på :ler:

Gikk bort av seg selv på under en uke :)

Skrevet

Den beskrivelsen ligner mistenkelig på en fettkul ja.

Den kan ende opp som ei kvise, men farlig er den i hvert fall ikke.

Skrevet

Min lege sa til meg at kuler som ruller/flytter på seg ikke er farlige. Men dersom du er usikker er det jo kanskje bedre med en test for mye enn en for lite?

Skrevet

Opplevde det samme selv. Hadde en kul rett innfor skjedeåpningen. Den var hard, nesten som en ert, og kunne beveges.

Gikk til legen, som sendte meg til gynekologisk avd.

Der ble den fjernet.

Legen opplyste meg om at det var helt ufarlig. Kulen var fylt med fett/talg.

Vet ikke om den kunne ha forsvunnet av seg selv. Jeg hadde den i ca 1 mnd fra jeg oppdaget den, til den ble fjernet.

Høres ut som du har det samme.

Skrevet

Jeg er også en som ikke akkurat løper til legen for en flis i fingeren. Jeg tror at hvis jeg var deg, ville jeg undersøkt kulen selv i et par dager, for å se om den endrer seg. Hvis den vokser, eller forblir samme størrelse etter noen dager, tror jeg at jeg ville oppsøkt lege. Det er jo alltid godt i det minste å få avkreftet at det er noe galt, og dersom det skulle være noe galt, er det jo godt å få ordnet opp i problemet.

Som de andre her sier, høres det nok ut som en fettkul eller noe sånt, så sjekk den jevnlig selv i noen dager, det hadde jeg gjort.

Skrevet

Mest sannsynlig en fettkul, men du kan jo holde øye med den. Pass på å ikke klem for mye, for da kan det bli irritert der.. Spør gynekologen neste gang du skal dit.

Skrevet

Høres ut som akkurat det samme som jeg hadde, og den forsvant av seg selv etter noen dager. Hvis den blir værende i lengre tid eller du er bekymret så er det nok lurt å forhøre seg med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...