Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Er usikker på om dette er rette forumet eller om det er mange ungdommer som skriver her. Men kanskje noen foreldre? Bare lurte på om det er vanlig å ha med foreldre på elevsamtaler i ungdomsskolen? Har hørt om noen som har dette, men forsvinner ikke litt av vitsen da, liksom? Det er ikke alt ungdommer vil fortelle læreren hvis mamma er med på samtalen
Gjest gjesta Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 En elevsamtale er vel mellom lærer og elev. En konferansetime er mellom foreldre, lærer og ofte elev.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 En elevsamtale er vel mellom lærer og elev. En konferansetime er mellom foreldre, lærer og ofte elev. ←
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Så på den dokumentarserien på tv for en tid tilbake fra Majorstua skole. Der hadde ungdommene med seg en forelder til konferansetime. Slikt var heldigvis ikke vanlig i min tid, kan ikke tenke meg det hadde blitt særlig populært blant elevene heller Men mulig de ser annerledes på det nå. Og hva vet strengt tatt vi om hva våre foreldre snakket med læreren om i konferansetimen kunne ved ettertanke vært moro å visst. En annen ting som forundret meg i den tv-serien var at alle lærerne satt i møte med blant andre rektor, og diskuterte enkelte av elevene svært så inngående. Kanskje bra man ikke vet/visste alt som ble sagt om en likevel
nea Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 En elevsamtale er vel mellom lærer og elev. En konferansetime er mellom foreldre, lærer og ofte elev. ← Enig her! Foreldre har ingenting på en elevsamtale å gjøre, det er en privat samtale mellom en lærer og eleven. Det som kommer frem i en slik samtale skal ikke bringes videre, hvis ikke det er av spesiell art og er godkjent av eleven. Konferansetime, eller foreldresamtale er for lærere og foreldre. Det er en diskusjon for seg selv om elever skal være med eller ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå