Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Jeg har lyst til å bake skolebrød idag, men jeg finner ikke noen oppskrifter på det på nettet. Er det noen på KG som har en god skolebrødoppskrift?
Gjest LilSweetie Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Har ikke noen oppskrift, men når jeg har bakt det har jeg brukt en vanlig bolleoppskrift og tatt oppi eggekrem og melis/kokos.
Arkana Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Skoleboller (ca 24 stk) 150 g margarin 6,5 dl melk 50 g gjær 2 dl sukker 1 kg hvetemel 1 ts kardemomme 3 dl vaniljekrem (kjøpt eller hjemmelaget) melisglasur kokosmasse Smelt margarin i en gryte og bland i melken. Varm til 37 grader. Sukkeret og gjæren røres ut i væsken. Væsken, mel og kardemomme blandes til en deig. Dekk med plast og hev til dobbel størrelse. Elt deigen og del i 24 emner som trilles til boller. Legg bollene på stekebrett og klem dem litt flate før de dekkes og etterheves. Trykk bollene inn på midten og fyll med 1 ts vaniljekrem. Stek ved 220 grader i 13-15 minutter. Avkjøl litt på rist. Smør på melisglasur og dryss over kokosmasse.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Skoleboller (ca 24 stk) 150 g margarin 6,5 dl melk 50 g gjær 2 dl sukker 1 kg hvetemel 1 ts kardemomme 3 dl vaniljekrem (kjøpt eller hjemmelaget) melisglasur kokosmasse Smelt margarin i en gryte og bland i melken. Varm til 37 grader. Sukkeret og gjæren røres ut i væsken. Væsken, mel og kardemomme blandes til en deig. Dekk med plast og hev til dobbel størrelse. Elt deigen og del i 24 emner som trilles til boller. Legg bollene på stekebrett og klem dem litt flate før de dekkes og etterheves. Trykk bollene inn på midten og fyll med 1 ts vaniljekrem. Stek ved 220 grader i 13-15 minutter. Avkjøl litt på rist. Smør på melisglasur og dryss over kokosmasse. ← Tusen takk. Jeg blir stadig imponert over hvor rask du er med å komme med oppskrifter og gode råd når det gjelder mat. til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå