Gjest Gjest_anne_* Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 hei alle dere der ute jeg la dette innlegge inne på her får det handler i bunn å grunn om internett etc. Min mamma er sammen med en fyr som er ekspert på data.han er kjempe flink, med ALT! å holder nå på med linux(som han kan alt i) han er VELDIG sjalu å til tider ustabil. nå er han på tur for å gå et kurs der han har bare 100 % på alle prøvene. Mammaen min har begynt å skjekket litt rundt.å har kontaktet en anen fyr som jobber med data om å skjekke pcèn til henne.å han sa at der hadde det vært MYE rart innpå.hva det var, det vet jeg ikke... når jeg snakker sammen med mamma over telefon hører hun pipelyder i telefonen.uansett om hun prater i mobilen eller hustelefonen.hun lurer faktisk på om han avlytter telefonen hennes. han har klart å kommet inn på kontoen hennes å tatt ut penger.han har gjort litt underslag tidligere å er flink på alle måter.spesielt det å prate for seg. Han er av den typen at vist jeg hadde sett at han hadde tatt noe, så hadde han klart å gjort slik at jeg hadde tvilet på det jeg hadde sett..prater seg ut av ting. saken er den at jeg har forklart litt til mamma at han er skummel med tanke på at han er overklok å bruker det til feile tinger.det er liksom alltid noe kluss med han. så til dere som er ekspert på data, hvor langt kan en enkel person gå? avlytting av telefoner?avlytting i hjemme? komme seg inn på pcèn til folk.? vist han er så gjæskli flink, hva kan han klare å gjøre? jeg vet at han har vært inn på en anen pc i det huset de bor i . plis forklar meg hva som er mulig og om det er mulig for meg å skjekke dette?
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 nå er han på tur for å gå et kurs der han har bare 100 % på alle prøvene. ← altså alt rett
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 en ting til som jeg glemte å nevne: han har jo personnummere til alle i det huset og alle kontonr. hennes...det er jo enkelt å få tak i slike nr. vist man vet hvor man skal lete
Kykkelikokos Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Denne personen burde nesten anmeldes. Personnummer er en svært personlig ting. Kommer det i hendene på uvedkommende kan det misbrukes til det fatale! Er han flink nok kan han avlytte både PC'er og telefon.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Denne personen burde nesten anmeldes. Personnummer er en svært personlig ting. Kommer det i hendene på uvedkommende kan det misbrukes til det fatale! Er han flink nok kan han avlytte både PC'er og telefon. ← saken er jo den at vi har ikke bevis. men han har gjort mye rart. med kvitteringer og data og kontoer å med bare prating,han er geni :/ men han kan snakke seg ut av det meste...
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Har han f.eks tatt ut penger uten hennes viten og vilje så er det ulovlig og bør/skal anmeldes. Enten av din mor eller av banken. Hun holder vel kontrollpå sin egen økonomi, og vet hva hun har og hvor mye hun bruker. Hun bør uansett komme seg vekk fra fyren, han høres ikke helt god ut.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 Har han f.eks tatt ut penger uten hennes viten og vilje så er det ulovlig og bør/skal anmeldes. Enten av din mor eller av banken. Hun holder vel kontrollpå sin egen økonomi, og vet hva hun har og hvor mye hun bruker. Hun bør uansett komme seg vekk fra fyren, han høres ikke helt god ut. ← mammaen min har aldri hvert sælig økonomisk av seg, men får det jeg vet har hun en relativ styring på hvor mye hun har. denne mannen har tatt penger ut av kontoen hennes,JA jeg eller hun vet ikke hvordan dette er gjort. han er veldig skummel økonomisk å være sammen med.men de har vært sammen en stund nå så hun har blitt så glad i han sier hun . men jeg vet også at han lyver om penger han skal få å bortforklarer med at pengene har ikke kommet pga feil med overføringer, sjefen er vanskelig , bank transaksjonene tar lang tid...gud vet hvor mange unnskyldninger han har kommet med... han er kjempe flink å lyve så han kan holde det gående MANGE uker!!
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Dersom man er litt flink med data så er det en enkel sak og overvåke hvert eneste tastetrykk og ord som noen har skrevet på datamaskinen. Det er altså fullt mulig å tappe en datamaskin for alt av personnummer, bankkonto-opplysninger og passord dersom man har tilgang til den datamaskinen som brukes til å taste inn slik informasjon. Kanskje burde dere også få sjekket huset av en ekspert for og finne ut av om denne mannen kanskje har fått innstallert lyd- og kameraovervåkning der. Det finnes jo små minikameraer som er umulig å få øye på dersom man ikke vet om de. Denne mannen høres ut som om han er psyko nok til å kunne ha gjort noe slikt, så jeg ville ha sjekka alt. Og sørga for å bli kvitt han fort som bare f... Det kan ikke være helt sundt å leve under slike forhold, ikke for noen, så selv om hun er glad i ham så må han nok fjernes. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå