Gå til innhold

hard avføring


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har så hard avføring etter fødselen. fødte for 4 uker siden, og har bare hatt harde avføringer.

jeg prrøvde med HUSK fiberdrikk, men da fikk bare babyen min masse luft i magen.. jeg ammer.

Noen som vet hva jeg kan ta som ikke påvirker morsmelken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips mot hard mage er vann, vann og atter vann.Du må drikke MYE, kanskje så mye som 2-3 liter bare på formiddagen. Da vil du merke at du må på do etter hvert, og avføringen blir også løsere med mye veske i tarmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips mot hard mage er vann, vann og atter vann.Du må drikke MYE, kanskje så mye som 2-3 liter bare på formiddagen. Da vil du merke at du må på do etter hvert, og avføringen blir også løsere med mye veske i tarmene.

Og linfrø. som du gjerne har latt ligge i vann en stund. Putt dem oppi yoghurt så er det ikke så ekkelt å få i seg. Men viktigst er nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha hard mage kan være veldig plagsomt. Så jeg ville begynt med Laktulose som foreslås over her. De andre rådene er gode, spesielt som forebygging av fremtidige problemer etter endt laktulose "kur". Laktulose får du på apoteket, og kan brukes når du ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet etter hver fødsel (3 stk). Men etter den siste så drakk jeg masse og spiste sinnsykt med svisker. Da jeg kjente tegnene som etter de to første.

Med mellomste, så måtte jeg få hjelp med medisin. Jeg tømte ikke tarmen på over 2 uker. Følte at jeg måtte føde på nytt igjen.

Jeg hylte mens tårene trilte. Magesmertene kom mellom mislykkede dobesøk. Dro på doen, men det sto helt fast. Sånn holdt jeg på en hel dag. Flere timer enn min faktiske fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vann. Mener å huske at man bør drikke ca 5 liter om dagen når man ammer. Drikk alltid et stort glass vann mens du ammer barnet.

Det er tull. Man skal drikke når man er tørst. Det er mulig å få vannforgiftning av å drikke for mye vann.

Spis mye fullkorn og svisker. Drikk vann til alle måltider. Og ikke minst: gå på do med en gang du kjenner at du må - ikke vent til du er ferdig med det du holder på med. Også tarmene har utdrivningsreflekser som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har också hard avföring ! jag glädjer mig inte lengre til att gå på toan, för kunne jag sitta på toan mycket länge, ungefär 2 timmar :) men nu kan jag inte göra det längre, grunnet min avföring!

Lycke till vidare med eran avföring!

tack för mig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann (jeg kjenner sjelden at jeg er tørst, så om jeg ikke passer på er jeg fort nede i en liter om dagen.), svisker, linfrø, komme seg i bevegelse og gå på do når du må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...