Gå til innhold

Kia Sportage


Fibi

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på en slik bil og likte den godt. Men jeg har ikke peiling på bil :forvirret: . Er det noen somhar en slik eller kjenner til dem? Dette er en 95 modell, så testene jeg finner på nett er ikke helt aktuelle heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet bare at de tre siste dødsulykkene her i området, har vært med en Kia. Så jeg kommer aldri til å kjøpe en slik bil, i alle fall ikke en gammel en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Sportage er søppel. Det er grusomt søppel, penger ut vinduet etc etc. Jeg kan komme tilbake med en litt mer seriøs begrunnelse litt senere, er pittelitt opptatt akkurat nå. Bare husk inntil videre at det er søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk for svar. Jeg vil gjerne ha en firhjulstrekker, og så vil jeg ha enfin en og. Og for å gjøre alt litt verre har jeg bare 60000...

Noen gode tips?

Må ikke være 4X4, men ihvertfall en som er god på vinterføre...Og en litt solid en, orker ikke de der blikkboksene. Jeg skal kjøre en god del så jeg bør vel sitte godt også. Er 180 såjeg trenger litt plass, både til meg, barn, sekker, ski og alt mulig greier som skal fraktes frem og tilbake ;)

Ikke lett dette her :forvirret:

Endret av Fibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke eldre enn 95.

Tøff? Hehe rimelig tøff. Men ønsker meg en bil jeg ikke må sette på verksted i hytt og pine, og som jeg kan stole på at starter om morgenen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ikke være 4X4, men ihvertfall en som er god på vinterføre...Og en litt solid en, orker ikke de der blikkboksene. Jeg skal kjøre en god del så jeg bør vel sitte godt også. Er 180 såjeg trenger litt plass, både til meg, barn, sekker, ski og alt mulig greier som skal fraktes frem og tilbake ;)

Her nevner du to ord som er uforenlig med Kia - "solid" og "barn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært og shoppet med 4x4 selv, men med nærmere ettertanke så passer den neppe noe spesielt godt hvis du skal bruke den til daily runs med unger og lukeparkering. Dessuten er det nyeste av denne bilen '91-modell. Pålitelig, solid og rimelig å eie er den, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler
Hehe takk for svar. Jeg vil gjerne ha en firhjulstrekker, og så vil jeg ha enfin en og. Og for å gjøre alt litt verre har jeg bare 60000...

Noen gode tips?

Må ikke være 4X4, men ihvertfall en som er god på vinterføre...Og en litt solid en, orker ikke de der blikkboksene. Jeg skal kjøre en god del så jeg bør vel sitte godt også. Er 180 såjeg trenger litt plass, både til meg, barn, sekker, ski og alt mulig greier som skal fraktes frem og tilbake ;)

Solid, 4X4, fin, sittekomfort, god plass... 60 000? Prøv en lottokupong eller no.

Vil for øvrig anbefale tysk. Tyske biler er ofte bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Sportage er søppel. Det er grusomt søppel, penger ut vinduet etc etc. Jeg kan komme tilbake med en litt mer seriøs begrunnelse litt senere, er pittelitt opptatt akkurat nå. Bare husk inntil videre at det er søppel.

:bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyske biler er ofte IKKE bra! Vi har hatt flere av disse og neste bil blir nå en ikkeeuropeisk.. Det er veldig mye feil på tyske biler og disse må dermed ofte på verksted. Det er upraktisk og dyrt!

Tror egentlig ikke det er mulig å få en slik type bil til 60.000,-? Trodde flerbruksbiler (det er det jeg ønsker meg også) kostet fra 300.000,-. Da er de relativt nye, men det lønner seg som regel. Da har du garanti og det er generelt lite problemer på nye biler.

Sats på asiatisk du!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At tysk bil er bra er bullshit. Det er ikke uten grunn at tyske biler topper feilstatistikkene. Delene er urimelig dyre og elektronikken er i de fleste tilfeller like god som ost i solsteiken.

Skal du ha billig awd, så er det kun USA eller japan som har ok biler. Koreansk og tysk er no-no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men si hva du har kjøpt da, MoskvaMorten? Subaru pickup?

Samme gjest som sist.

Kjøpte en '91 Dodge Ramcharger LE. Den er nok desverre en smule stor, ikke akkurat det du lukeparkerer med, og parkeringshus er for viderekommede eller tryllekunstnere. Pluss at det bare er to dører, så man må regne med litt klatring til baksetet (noe som kan være litt gøy siden bilen er 1.80 høy). Bor du litt landelig til så vil jeg anbefale den, men det er null bybil. Billig å eie, bruker ikke mer enn en Volvo i drivstoff, og tåler en smell eller femten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KIA sportage VAR drittbiler frem til ca 2004.

Nå er de helt på høyde med andre SUV`s.

Vi har en 2005-modell og er strålende fornøyd med den

Hvis du skal slå på stortromma anbefaler jeg en "team Poiree" som er det råeste du får av KIA...

Prisene ligger på ca 350-450.00 :)

Endret av Marianne78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KIA sportage VAR drittbiler frem til ca 2004.

Nå er de helt på høyde med andre SUV`s.

Vi har en 2005-modell og er strålende fornøyd med den

Hvis du skal slå på stortromma anbefaler jeg en "team Poiree" som er det råeste du får av KIA...

Prisene ligger på ca 350-450.00 :)

Hva er det som er så forskjellig nå da? Det er samme motorblokken, samme styresentralen, samme innsprøytningen, samme glødere, samme stagene, litt modifisert understell. Det er bare ny forklending og et par nye funksjoner - som stort sett kan gå feil på litt nye måter.

Ikke la deg lure av alt som ser nytt og fjongt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...