Gå til innhold

Vonde knær pga lite mat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt vondt i knærne i det siste, noe jeg ikke pleier ha. Kan det være pga at jeg har spist lite? Jeg har ikke hatt noe særlig matlyst, så da har kaloriinntaket lagt på ca 1/3 del av det normale (vil gjette på mellom 8-1200 kalorier daglig den siste uken). Spiser som vanlig sunt, bare mindre.

Matinntaket er det eneste jeg klarer komme på som er endret, bortsett fra at det kanskje kan være en form for pms/mens smerter? Men de pleier sitte i lærene på meg, ikke i kneleddet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er du da?

Tror ikke det har noe sammenheng med at du har spistl lite. En skal spise ganske lite over flere år for at det skal gi seg utslag på bein, beinbygning etc. (anoreksi, bulimi)

Slitasje? Har du sittet på knærne noe i det siste?

Skrevet

Jeg er i midten av 20 årene, og litt (ca 10-12 kg) overvektig. Var ekstremt overvektig for noen år siden, så det skulle vært merkelig om slitasjesmerter kommer nå et par år etter jeg har tatt av i overkant av 30 kg.

Har ikke sittet annerledes enn jeg pleier, annet enn at jeg etter det begynte å verke har sittet mindre i skredderstilling enn jeg pleier. Men det har vært glatt på gulvet hjemme i det siste pga noe olje vi ikke klarer få helt bort, så jeg ser ikke bort fra at jeg kan ha gått på en litt annen måte enn jeg pleier, men skal det ha så mye å si?

Skrevet

Kaloriunderskudd kan faktisk gi leddsmerter. Det går heldigvis over når kaloriinntaket øker.

Skrevet

Da går jeg ut fra at det er at jeg spiser lite som gjør at jeg verker.

Men vet du noe om hvorfor det er slik?

Skrevet

Tran og fiskefett kan hjelpe mot leddsmerter.

Skrevet
Da går jeg ut fra at det er at jeg spiser lite som gjør at jeg verker.

Men vet du noe om hvorfor det er slik?

Neeei... Det er vel kanskje en av kroppens måter å si ifra om at nå er det krise på?

Vet bare at indremedisiner og ernæringsfysiologer som har hjulpet meg i forhold til slanking har sagt at det er sånn.

Skrevet
Neeei... Det er vel kanskje en av kroppens måter å si ifra om at nå er det krise på?

Vet bare at indremedisiner og ernæringsfysiologer som har hjulpet meg i forhold til slanking har sagt at det er sånn.

Kanskje, men jeg pleier bli slapp og dårlig ellers når jeg får i meg for lite, nå er det bare knærne som tuller. Høres logisk ut da, at kroppen lager vondt i ledd og lignende slik at en beveger seg mindre og sparer på kaloriene.

Virker og som at det går greit når jeg klarer true i meg ca 10-1500 kalorier pr dag. Mer verken orker eller vil jeg spise (dårlig matlyst = vekktap ;)) Så godt det antakeligvis ikke er noe verre.

Elfrida: Spiser ikke fisk (er vegetar), men tar omegatilskudd fra planter og alger. Har fått problemer før pga fettmangel, så den feilen skal jeg ikke gjenta ;)

Skrevet

Næ.. tror du det kan være lite mat som forårsaker smertene da.. Sitt endel med beina i ro når du er hjemme.Gjerne opp på en stol eller noe.Kan være de trenger litt avlastning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...