Gå til innhold

forbedre vitnemaalet

Fremhevede innlegg

Gjest gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Lurer paa aa soke paa medisin, men siden jeg da maa forbedre vitnemaalet (drastisk) lurer jeg bare paa:

Om jeg hadde andre valgfag, men maa naa ta matte fysikk og kjemi, kan jeg da kutte ut de paa vitnemaalet, eller maa jeg forbedre de ogsaa (altsaa jeg har 4 eller 5 i de, men maa nok helst ha 6 eller event 5) faller de tidligere fagene bort naar jeg tar matte fysikk og kjemi, eller blir de fortsatt staaende (og trekke ned vitnemaalet)??

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forbedret karakterer og jeg fikk bytte ut gamle fag med nye, Jeg tok f.eks. 2MX, 2SK og 3SK-B som nye fag og satt de inn på vitnemålet i stedet for 2KJ, og 2 og 3 IT.

Gikk kjempebra det. :-D

Lykke til!

Skrevet

Jeg gjorde det i på Danielsen Intensivgymnas i Bergen.

Men det kan gjøres på Sonans både på skoler og over nett, jeg tror også det er noen skoler som er private på østlandet som gjør det. (Bjørknes?)

Kanskje fylkeskommunen kan hjelpe deg også? Eller voksenopplæringen i kommunen din?

Skrevet

Eller du kan selvfølgelig lese som privatist, som jo er det billigste.

Skrevet

Men da får en ikke standpunktkarakterer. Bare eksamenskarakterer.

Danielsen Intensivgymnas var i grunnen ikke dyre heller, så sånt sett var jeg heldig.

Gjest gjest_gjest
Skrevet

TS her.. Takk for svar :)

Faar ikke du standpunktkarakterer om du tar det som privatist? Dvs kan du ikke "bytte" de med de gamle da?

Forresten Danielsens, hvor er det, og maa en mote paa skolen og saant? :)

Skrevet

Tror du kan bytte, ja. Det vet nok uansett fylkeskommunen alt om.

Danielsen intensivgymnas er i Bergen. En har samme regel som på vgs. at en ikke kan ha mer enn 15% fravær pr. termin. Det som er så greit er at de setter standpunkt ut i fra ens prestasjoner gjennom hele kurset. Da har en gjerne litt mer å falle tilbake på enn bare en eksamen.

Skrevet

jeg har også forbedret karakterer.Gikk helt fint det altså.Lykke til! ;)

Skrevet

TS her, takk for svar igjen :)

Ett lite sporsmaal til, hva gjor en naar en har 3 karakterer i ett fag, dvs en fra 2. aaret, en fra 3. og i tillegg en eksamenskarakter.. Tar en likevel bare en eksamen og tar vekk de 3 tidligere og har bare den som er forbedret?

Skrevet

Det er jeg ikke sikker på, desverre.

Tror du bør høre med de som er ansvarlig for privatisktordningen, dvs. fylkeskommunen. De bør vite det.

Skrevet
Men da får en ikke standpunktkarakterer. Bare eksamenskarakterer.

Danielsen Intensivgymnas var i grunnen ikke dyre heller, så sånt sett var jeg heldig.

Får ikke standpunktkarakter på Bjørknes - er kun eksamenskarakteren man får og som teller

TS her.. Takk for svar :)

Faar ikke du standpunktkarakterer om du tar det som privatist? Dvs kan du ikke "bytte" de med de gamle da?

Forresten Danielsens, hvor er det, og maa en mote paa skolen og saant? :)

Du bytter standpunktkarakteren ut med den nye eksamenskarakteren

Skrevet

Det er ingen selvfølge at du får fjernet fag fra vitnemålet selv om du tar nye.. Det spørs hvilken linje du gikk på vgs.

Jeg tar realfag for opptak på medisin nå, og jeg fikk ikke bytte ut noe. Dette på grunn av at jeg har gått medier og kommunikasjon, og at den fagsammensetningen som ga meg studiekompetanse ikke kan endres. Har du derimot gått allmenfag er nok saken en annen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...