Gå til innhold

London bryllup - er jeg forberedt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt støtte. Skal i London bryllup. Er redd for å være for lite/mye pyntet...har ikke peiling på "reglene" i seriøst formelle bryllup som dette her....

-Bør vi lære oss vals?

-Kan jeg stole på damen i kjolebutikken som mente kjolen min passer i et bryllup av denne sorten? Kjolen kostet 2500, er enkel i snittet uten dilldall, brun, i sånt glinse-polyester-stoff, med sjal til. Veldig lang, stroppeløs. Føler i etterkant at kjolen kanskje er for fin? At den er mer sånn "ball" enn bryllup?

Til sist: noen av mine venninner sier at det er kult når kjærestepar "matcher" på fest: altså at slipset hans f.eks matcher kjolen min....min samboer sier det er bare tull: en videreformidling av "arbeiderklassens trang til å gå i matchende grilldresser på campingplassen og sydenturen".....eh :klø: Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har ikke fått noen pekepinn i innbydelse eller av de som gifter seg på hvor formelt det blir? kan være greit å forhøre seg for å være helt sikker.

i min mening er det uansett bedre å være overpyntet enn for lite pyntet!

Skrevet
Til sist: noen av mine venninner sier at det er kult når kjærestepar "matcher" på fest: altså at slipset hans f.eks matcher kjolen min....min samboer sier det er bare tull: en videreformidling av "arbeiderklassens trang til å gå i matchende grilldresser på campingplassen og sydenturen".....eh  :klø: Synspunkter?

Kan være kult, men helt opp til dere. Viktigere å finne et kult slips enn at det på død og liv skal matche din kjole...

Merkelig synspunkt fra din kjære... :forvirret:

Ser ikke sammehengen der. Langt fra kjole og slips til grilldresser spør du meg...

Skrevet (endret)

Sjekk innbydelsen en gang til for å se om det står noe der.

Evt så kan du sjekke engelske bryllupssider for tips og hint.

Men som det ble sagt tidligere her, så er det bedre med for pyntet enn ikke pyntet!

Og hva matchende antrekk angår, så synes jeg det er kult hvis hans slips har samme farge som din kjole..

Blir pene bilder av sånt! ;)

Endret av Marianne78
Skrevet

hatt da - r ikke d vanlig i england?

r det formiddagsbryllup eller?

Skrevet
hatt da - r ikke d vanlig i england?

r det formiddagsbryllup eller?

Hatt er bare vanlig for bruden og brudgommens mor!

Bryllup i England er generelt litt mindre stivr enn i Norge, men avhenger selvfolgelig av hvor de skal ha bryllupet. Er det paa et veldig flott hotell eller en herregaard er det mer stivt enn om det er paa en "working mens club".

Jeg har vaert i en del bryllup i UK og fol har paa seg alt fra lange galla kjoler til en topp og et skjort og flip flops, saa du kan helt sikkert ha paa deg den kjolen du har kjopt.

Ha det goy!

Skrevet

I det ene bryllupet jeg var på i England hadde alle damene drakt og hatt. Så ingen galakjoler, slik som her hjemme. Synes folk pynter seg litt mindre til bryllup i UK en her hjemme fra det jeg ellers har sett.

Skrevet

Jeg var i London i helga og så et par brylluper, et som var på hotellet jeg bodde, og et der jeg så brudefølget komme ut av en kirke. I begge var alle gjestene meget pent kledd, kvinnene enten i lange eller korte kjoler, og av de som kom ut av kirken var det mange med hatt.

Skrevet
Til sist: noen av mine venninner sier at det er kult når kjærestepar "matcher" på fest: altså at slipset hans f.eks matcher kjolen min....min samboer sier det er bare tull: en videreformidling av "arbeiderklassens trang til å gå i matchende grilldresser på campingplassen og sydenturen".....eh  :klø: Synspunkter?

Vis din kjære denne artikkelen... http://www.kjendis.no/2006/09/08/476141.html

Når Beckhams matcher så er det nok riktig :ler::ler::ler:

Spesielt når dere skal til London :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...