Gjest Cathy :) Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Jeg blir snart 21 år og jeg har kreft...jeg liker ikke det ordet siden det egentlig betyr at man er syk...og jeg føler meg ikke syk og det har jeg faktisk aldri gjort mens jeg har hatt kreft. Jeg vil bare fortelle litt til folk som er redde for kreft og for de som er pårørende... Vi gråter når vi hører at vi har fått kreft,men det er fordi vi forbinder det med døden og la meg bare si det slik: Sånn er det ikke lengere. Langt flere overlever kreft i dag enn de som dør av det.. Jeg er stadig inne på Radiumhospitalet og får behandling og hver gang jeg er der så ser jeg folk som går ut av døren helt friske!Og det er så flott!!!! Vi leser stadig i blader og magasiner om kjære som døde av kreft,men vi hører aldri noe særlig om de som overlevde og de er det mange av!Men gladhistorier selger ikke så godt som elendighet og tristhet... Så derfor får de fleste av oss et helt feil bilde om hvordan det egentlig er. De fleste overlever! Husk det. Som Lance Armstrong sa: Live strong...så gjør det:)
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Du har helt rett. Vil ønske deg all mulig lykke fremover og håper at du blir helt frisk.
Gjest Emera Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Tusen takk for den flotte påminnelsen! Og masse lykke til videre i livet!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Hvis du aldri har følt deg syk, hvordan fant du ut at du var det? Lykke til!
Gjest Også gjest Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Så godt å høre positive historier også! Stå på, og lykke til videre!
Gjest gjesta Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Akkurat dette innlegget trengte jeg å lese nå. Takk. God bedring.
spinnvil Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 kjenner meg igjen Var i akkurat samme situasjon for fem år siden, kreftdiagnose uten å være syk. Var bare syk etter operasjonene, men gikk raskt over. Folk blir så utrolig redde av ordet kreft, men det tror jeg har med at alle kjenner noen som har dødd av kreft. Det viktige er å fokusere på at svært mange blir helt friske igjen. en stor til deg!
Sukkersøta Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Fint og klokt innlegg. Vi lever tross alt i 2006! Det finnes utrolig bra behandlingsmuligheter for kreft og de blir bare bedre og bedre. Vil gi deg en og "lykke til".
Gjest Frk. Grønn Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 Så flott å lese et slikt innlegg! Har i det siste lest 2 bøker om kreft (Idas dans og Veien til Karlsvogna), og har selv lyst til å bli kreftsykepleier, så jeg ser frem til å møte mennesker som deg Ønsker deg alt vel!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå