Gå til innhold

Lonesome Doves

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å skifte på senga jeg også:) Føler meg alltid liten igjen når jeg er nydusja og har nytt sengetøy..hehe:p men det får bli imorgen, er så sent nå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen alle duene!

Jeg får ikke sove mer, for akkurat når jeg er ganske frisk er selvfølgelig samboeren blitt syk. Og han snorker sinnsykt nå.

Jeg er så trøtt at jeg føler meg helt ubrukelig. Føler at dette blir en veldig lite produktiv dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, alle sammen!

I morges våknet jeg faktisk før vekkerklokken :overrasket: Er det mulig, liksom?

Nå er jeg litt nervøs, for jeg skal ringe ang. jobben jeg søkte på her om dagen. De hadde prøvd å ringe meg i går, men jeg hadde naturligvis klart å legge igjen telefonen hjemme.

Ønsker alle en super-duper dag!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, alle sammen!

Så spennende, Niomi. Du må fortelle oss hva de sa da. Er det en jobb du har veldig lyst på? Fast jobb? (husker ikke helt om du studerer eller jobber... :sjenert: var så mange som presenterte seg i starten).

I dag skal jeg prøve å gjøre litt skolearbeid, programmere litt. Morsomt det da, når jeg får det til i hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Takk for alle lykkehilsninger i går! Jobbintervjuet gikk greit, men tror ikke jeg får jobben da. De var nok ute etter noen med mer erfaring og engasjement enn det jeg har. Jeg har utdanning og erfaring fra helsesektoren, og dette var en butikkjobb. Håper heller det dukker opp noen mer relevante jobber som jeg kan søke på :)

Lykke til med samtalen i dag niomi! Håper det ordner seg for deg :)

Og god bedring til deg chic :kose:

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann alle duene!

Ikke vært inne siden før helgen - mye som skjer på kort tid.

I helgen gjorde vi egentlig ingenting - deilig. Koste oss med ungene,handlet, tuslet litt i hagen og laget god mat og drakk god vin og pratet til langt på kveld både fredag og lørdagen.

Mandag tikket avgårde med en million telefoner jeg måtte ta, pluss å hjelpe mannen min til å klargjøre seg for operasjon. Han var litt nervøs for han ble sendt inn "cito" - som visstnok betyr ASAP på "medisinspråket"? Jeg gjorde mitt beste for å være sterk og oppmuntrende, men gråt nok en liten skvett for meg selv når han ikke så meg.

Igår ble mannen min operert for en "klump" ( vi kaller det klump, for svulst høres skummelt ut ) - det var poliklinisk operasjon så han ligger i sengen og dorger litt nå - litt redd for å røre på seg,liksom?! De sendte inn "klumpen" og vi får vite noe om ikke lenge. Han føler seg OK, og vi tror bestemt at den er "god" men man blir nå litt redd da, og innser veldig hvor glad man er i hverandre når dette dukker opp, det skal ihvertfall være sagt. Så nå krysser vi fingrer og tær og venter på resultatet.

I dag skal vi bort til noen nye naboer på en liten "visitt". Ble invitert bort igår. Vi har pratet en del med dem sånn dann og vann, og jeg synes de virker veldig OK. Er litt nervøs når vi plutselig skal bort til dem - har for vane å trekke meg litt unna etter slike ting ( vet ikke hvorfor? ). Har lenge hatt lyst til å invitere dem bort til oss, men har liksom ikke helt kommet på en god måte ennå og heller ikke hva jeg ville invitert dem bort til ( middag? ). Forslag?

Jeg tok intiativet for et par uker siden til å gå en tur med en annen nabo like oppi her, og vi gikk en veldig koselig tur i området her. Vi avsluttet med cafebesøk og hadde noen fine 2-3 timer sammen. Storkoste meg,synes hun var veldig grei og at vi hadde en fin "flyt" ingen pinlige døtider med pinlig stillhet, liksom. Tenkte mye likt og hadde likt syn på mange ting. Hun var interessant, rett og slett. Hun sa vi måtte holde kontakten, men jeg vet at barnet hennes har vært syk i en ukes tid nå, så det har blitt lite med det. Skulle jeg tatt initiativet til noe igjen, eller er det anmasende?

Imorgen skal et vennepar av oss ( på mannen min sin side) ha baby! Jeg er SÅ glad på deres vegne! Etterpå skal jeg løpe ut og kjøpe barselpresang til dem. De har en sønn fra før av som er like gammel som vår datter. De går fantastisk godt isammen og han skal ligge over hos oss til fredag - så det er stor stas for dem!

De skal føde ved keisersnitt, så babyen kommer faktisk imorgen - gleder meg til å hilsen på den lille. De er en fantastisk familie som vi er veldig glad i alle sammen her i huset.

Fredag. Hmmm.... skjer det noe på fredag? Kommer ikke på noe nå,men det ringer en bjelle et sted. Ja,ja - jeg finner det vel ut - kanskje på fredag?

Er det forresten noen her som har tenkt på om det skulle vært gøy å treffes - om det bor nok av oss på et eller flere steder?

Det tror jeg hadde vært kjempegøy!!? Hva tycks?? Tør vi det? Klart vi gjør!! Vi er jo alle sammen intelligente oppegående mennesker som har lyst til å bli kjent med flere - og ved å være her inne har vi også gjort det klart at vi er inkluderende som bare rakkern, så det skulle jo da ikke være så ille å treffes, kanskje??

Da er ihvertfall forslaget lagt, så kan dere komme med deres tanker rundt det?

Chic: Kanskje litt vanskelig for deg, eller når er du innom gamlelandet igjen?? ( PS! Elsker Frankrike, er der 2 ganger i året - og misunner deg grovt at du er der!!! )

Hvem dere enn er: her inne er det godt å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke gøy med sånne klumper! Jeg kjenner til det så altfor godt selv - jeg gikk igjennom en utredning i vinter, og det er alt annet enn moro å vente på sånne resultater. Krysser alt jeg har for at resultatet er positivt og at alt er vel! :klem:

Hyggelig med nabobesøk! Det blir sikkert veldig koselig :) Hvis du vil invitere dem tilbake, men ikke har lyst til å organisere noe så 'formelt' som middag, kunne du kanskje ordnet et brett med ost og kjeks på en fredag/lørdag?

Jeg synes også at du godt kan ta initiativet til å finne på noe med den andre naboen din - kan ikke forstå at det skulle være mas. You go girl! :)

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Helenas mamma :)

Det var en stor oppdatering! Håper virkelig det går bra med herremannen, og at det er en god klump, og at alt ordner seg! Må være tøft for deg nå, skjønner helt klart man blir redd når slike ting skjer i livet!

Og ja, jeg syns du skal ringe/gå til hun damen du gikk tur med og cafebesøk! Høres jo ut som du trivdes i hennes selskap, og inviterer hun til å holde kontakt, syns jeg absolutt du skal gjøre det! Kanskje avvente litt når det er et sykt barn i bildet, men prat med henne neste uke f.eks?

Frankrike er flott ja, trives godt! :) hvor i landet her pleier du å dra?

SKal faktisk hjem nå andre helgen i november, så skal jeg feire jul i norge også.

Men hvor er det alle holder til her da? Trenger ikke si stedsnavn, men fylke f.eks! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chic: Vi pleier å reise til Vence og Mandelieu. Har lyst til å reise andre steder også. Vi titter på mulighet for å kjøpe e lite flekk der, og sparer så brunosten omtrent mugner! ;)

Vi har også tittet litt lenger Nordvest hvor prisene er litt mer normale; trenger ikke være ved kysten,liksom - det er ikke strandlivet vi er på jakt etter,men det gode liv. elsker naturen,kulturen,menneskene osv. Har alltid bodd privat, så er ikke bitt av turisthotellbasillen!

Hvor er det du holder til der nede da?

Jeg bor for øvrig i Oslo, men kommer fra Vestlandet ( ikke Bæærgen!! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helenas mamma:

Hvor fra vestlandet kommer du fra? Har omtrent hele slekta borti der ;)

Kjenner ikke til de stedene i frankrike du sa, men er ikke så godt kjent her enda, bortsett fra med de store, kjente stedene ;)

Selv holder jeg til sørøst, rett ved grensa til sveits, og en times tid unna alpene! Kanskje rundt om her hadde vært en ide for dere? Om dere liker natur, så er det kjempeflott rundt her i alle fall! Masse forskjellige fjell man kan ta korte og lange turer til toppen, så har du jo genevas lake og greier ;) Jeg trives i alle fall kjempegodt, nærmt til både by og natur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... De franske alpene! :hjerter_rundt:

Jeg kunne også tenkt meg en "hytte" i Frankrike. Det er et utrolig flott land, og mange fine steder som ikke er alt for dyre!

Håper det går bra med mannen din, Helenas mamma. Krysser fingrene for at det er en "snill" klump!

Synes forresten, som de andre, at du burde kontakte den hyggelige naboen din igjen. Ikke hver dag man finner en nabo som man kommer så godt overens med (og som er en potensiel venninne- bra jobba)!

Jeg bor forresten i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpene og Geneve er to meget bra grunner til å være hvor du er da! Har en bekjent som har "hytte" ( han kaller det sommerhus" et sted der opp ( husker ikke navnet i farten ) - og han skryter det langt opp i alpene/skyene! ;)

Chic: Kommer fra et sted som heter Os -men har ikke bodd der på veldig veldig lenge ( det føles lenge ihvertfall! )

Og slektningene dine?

Og dere andre er fra..... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helenas mamma: så arti! har slektninger på Os, flere steder! hehe! Nå er jeg litt usikker, men Moberg, er det Os? Har i alle fall slektninger der, og et annet sted i Os som jeg ikke husker navnet på, kanskje det bare er Os, en gård i alle fall :ler:

Så har jeg slektninger spredd litt rundt her og der, og i trøndelag og nedenfor bergen og slikt! hehe. Tror faktisk alle deler av familien min er fra de områdene der...

Ja, alpene er et flott sted, synes virkelig dere burde ta en ferietur hit en dag, absolutt verdt det! Om du skulle trenge tips til steder å dra da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeelp!

Jeg trykket på en knapp, og nå er skjermen mni helt rar! Adresselinja i IE er borte! Hvordan får jeg den fram igjen???

EDIT: Fant det ut...

PS: Jeg har kjøpt PC i dag. Surfet litt rundt, og plutselig fløy det 7.000 ut av kontoen, gitt... Har aldri kjøpt PC før, jeg. Så nå er jeg litt stresset. Har jeg kjøpt katta i sekken? Har jeg råd til dette? Er den et godt kjøp? Her er den. Vi trengte virkelig ny PC nå, for den vi har, har bare 256 MB internminne, og den går saaaaakteeee.......

Endret av niomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeelp!

Jeg trykket på en knapp, og nå er skjermen mni helt rar! Adresselinja i IE er borte! Hvordan får jeg den fram igjen???

Kanskje du var borti F11? Kattene mine trykker stadig på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har jeg kjøpt katta i sekken? Har jeg råd til dette? Er den et godt kjøp?

Jeg har ikke noe greie på datamaskiner, men jeg spurte samboeren min om hva han synes. Han har mer peiling enn meg, for å si det sånn. Med de spesifikasjonene og den prisklassen synes han at det var et greit kjøp. Han mente det var stor harddisk, men at prosessoren kunne vært bedre. Også var det bra med minne.

Helenas mamma; Jeg håper det går bra med mannen din!

Jeg bor nå i Trondheim, men jeg håper å flytte til Oslo/Akershus/Buskerud neste sommer :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen...

Hvordan går det med folkene her inne?

Noe nytt?

Jeg er syk enda, blæh. Vurderer å dra til legen så jeg kan få penicillin, jeg være i form til kurs neste uke, og kjenner jeg meg rett så kan dette sitte et par uker :(

Ellers går dagene som vanlig her, ikke allverdens å finne på bortsett fra stallen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Ikke så mye nytt å melde. Jeg sitter hjemme og leser (ehm... skal lese) pensum. Er egentlig ganske spennende, men jeg kommer liksom ikke helt igang.

Grattis med ny pc, Niomi! Jeg har ikke så veldig peiling på tekniske spesifikasjoner, men den så veldig bra ut.

Jeg må snart ut på datajakt jeg også. Min henger nesten ikke sammen lenger! :grine:... og vifta lager en skummel lyd...

Er det influensa du har, Chic? Jeg synes du skal komme deg til legen igjen. Selv om de ikke har ordentlig hostesaft der borte, har de massevis av piller som funker! Hehe... Høres ut som den junkie'n, men var bare endel syk når jeg bodde der. Man skal jo ikke ta antibiotika i hytt og pine, men når man er skikkelig dårlig må det til. Håper du blir fort frisk!

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brumma, fikk kjøpt noen piller på apoteket som de mente hadde samme effekt som morphin, eneste problemet er at jeg må ta et par om gangen (skal egentlig bare være maks 2 om dagen) og selv da hjelper det ikke så veldig mye, men blir fryktlig tørr i munn ;) snakker om junki, he? :ler:

SKal vente til i morgen, så skal jeg nok ta meg en tur til en lege som faktisk er lege forhåpentligvis..

studerer du hjemmefra? eller kanskje du bare har forelesninger? Nå får du sette i gang da, snu deg vekk fra dataen og annet distraherende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...