Gjest Malina Skrevet 16. september 2006 #481 Del Skrevet 16. september 2006 tør ikke tenke på hvor mange timer jeg sitter her hver dag jeg................... ← Vel,der skrev du det jeg hadde tenkt å skrive.... Men timer pr. uke høres ikke så ille ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2006 #482 Del Skrevet 16. september 2006 Velkommen hit, Malina! Chic: Vet hvordan det er å bo sammen med andre ja. For noen år siden delte jeg kjøkken med noen gutter, som ikke visste hvordan man vasket kjøkken og fjernet gamle kjøttinnpakninger etc.etc. Ekkelt, og det førte til at jeg flyttet derfra. Ikke noe koselig å bo sammen med folk man ikke trives med. Samtidig.. det kan ikke være kulturforsjeller etc som gjør at dere ikke går helt sammen? Er hun fransk? Kanskje hun synes det er vanskelig å snakke engelsk med deg (hvis det er det dere gjør da..) Man blir jo bare nødt til å prøve å fokusere på det positive (og så glede seg til man kan bo anderledes ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 16. september 2006 #483 Del Skrevet 16. september 2006 Har forresten lest nesten alle 25 sidene.... Så nå vet jeg litt om dere,så bør vel prøve å skrive noe om meg selv også etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 16. september 2006 #484 Del Skrevet 16. september 2006 Velkommen hit, Malina! Takk,så koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2006 #485 Del Skrevet 16. september 2006 Nei, hun er halvt tysk, halvt amerikansk og snakker flytende engelsk.Så det er ingen kommunikasjons svikt! Jeg skulle gjerne prøvd å fokusere på det positive, men hva om det ikke er noe positivt..... Usch, det her har bare blitt værre og værre, og jeg er av den typen som ikke klarer å fikse på slikt om jeg mener en ting. Ja, min innstilling akkurat det der, men... Vi bor oppå hverandre. Da er det ikke lett. Hadde dette vært en jeg hadde møtt via bekjente så kan jeg si det slik: Jeg ville ikke ha lagt ned så mye energi på å bli kjent med henne! Blæh. Og jeg ser det ganske negativt idag, hehe... Og gjett om jeg gleder meg til å flytte vekk!!!! hehe.... Må bare glede meg i et år til kanskje... men men. skal slutte å ta frustrasjonen min på dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2006 #486 Del Skrevet 16. september 2006 Har forresten lest nesten alle 25 sidene.... Så nå vet jeg litt om dere,så bør vel prøve å skrive noe om meg selv også etterhvert. ← det er noen sider ja hehehee..... ja, her må alle skrive presentasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 16. september 2006 #487 Del Skrevet 16. september 2006 Nei, hun er halvt tysk, halvt amerikansk og snakker flytende engelsk.Så det er ingen kommunikasjons svikt! Jeg skulle gjerne prøvd å fokusere på det positive, men hva om det ikke er noe positivt..... Usch, det her har bare blitt værre og værre, og jeg er av den typen som ikke klarer å fikse på slikt om jeg mener en ting. Ja, min innstilling akkurat det der, men... Vi bor oppå hverandre. Da er det ikke lett. Hadde dette vært en jeg hadde møtt via bekjente så kan jeg si det slik: Jeg ville ikke ha lagt ned så mye energi på å bli kjent med henne! Blæh. Og jeg ser det ganske negativt idag, hehe... Og gjett om jeg gleder meg til å flytte vekk!!!! hehe.... Må bare glede meg i et år til kanskje... men men. skal slutte å ta frustrasjonen min på dere! ← Skjønner at du er frustret! Det hadde jeg vært selv. Har selv bodd sammen med flere venninner i over ett halvt år,noe som IKKE gikk på skinner verken sosialt eller med andre ting i huset. Er det ett helt år til dere kan flytte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2006 #488 Del Skrevet 16. september 2006 Skjønner at du er frustret! Det hadde jeg vært selv. Har selv bodd sammen med flere venninner i over ett halvt år,noe som IKKE gikk på skinner verken sosialt eller med andre ting i huset. Er det ett helt år til dere kan flytte? ← altså jeg vet ikke om vi er ute herfra om et år engang... Det er det som er problemet egentlig. Men jeg vet at vi ikke re ute herfra om noen måneder i alle fall! Er nok en god stund til . Frustrerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 16. september 2006 #489 Del Skrevet 16. september 2006 Velkommen, Malina! Uff, Chic, jeg føler med deg. Jeg gjør virkelig det. Har bodd i kollektiv i 6-7 år selv, og det er ikke lett. Det går som regel greit, og man kan treffe på veldig mange hyggelige mennesker, men noen av de jeg har bodd med... Djizez... Må dere bli boende så lenge, da? Har dere ikke råd til å leie dere en liten leilighet på egenhånd? For slikt tærer ikke bare på deg, vettu. Men også på samboeren din, forholdet deres og også de to andre. For liker ikke du hun, liker sikkert ikke hun deg, heller. Og klager garantert til sin samboer... Ååå, er så sulten! Samboeren min skulle bort til en kompis og fikse sykkelen sin. Dro i fem-tida, og skulle ikke bli lenge. Neida. Nå har jeg gitt opp, har satt på ovnen og lager min egen pizza. For deigen og sausen har vært ferdig siden før han dro. Han ringte nettopp og fortalte at han var på vei hjem, men jeg orker virkelig ikke å vente... Vil ha mant nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2006 #490 Del Skrevet 16. september 2006 men men. skal slutte å ta frustrasjonen min på dere! ← Da var middagen spist.. kamskjell, det er det beste jeg vet Og Chic, for min del kan du godt dele frustrasjonene dine med oss. Det kan jo være godt for deg å få luftet tankene dine med noen andre, kanskje det kan lette litt på trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 16. september 2006 #491 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Jeg kan skrive litt om meg selv. :-D Jeg heter Line og er ei 20 år gammel jente fra sørlandet. Vokst opp på et lite sted i de indre bygder,men flyttet for noen år siden derfra pga skolegang. Jeg har vært ett år i USA som Au Pair og tatt 3 år på videregående for å bli hjelpepleier. Var ferdig med utdannelsen i vår,så er rimelig fersk. Bor for tiden mellom Arendal og Kristiansand, og jobber på Sørlandet Sykehus på en avdeling med stort sett bare kreftsyke. Trives utrolig bra bådet med yrket og på avdelingen. I tillegg til jobben min tar jeg en del fag for å få godkjent studiekompetanse. (har kun 50%) Har planer om å gå vidre på sykepleien til neste år,men vi får se hvordan det blir. Litt fristende og fortsette i jobben når jeg endelig har fått en fast jobb på et sted som er utfordrende og koselig å jobbe på. Men så var det å velge det som er fornuftig da.... Jeg har en utrolig snill og god kjæreste,som jeg tilbringer en del tid hos. Egentlig har vi hver vår leilighet forløpig,men jeg bor praktisk talt hos ham. Vi har vært sammen siden mars i år. Jeg har egentlig ingen veldig gode venninner. Det høres rart ut å si det- og tenke på det,men det er faktisk sant. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor,men det har liksom bare blitt sånn.... Da jeg var 15-16 flyttet jeg fra den lille bygda der alle kjent alle-et sted jeg ikke følte meg vel. Jeg trodde alt skulle bli sååå mye bedre når jeg flyttet til byen- få meg mange venner og ha det morsomt hele tiden. Slik gikk det ikke. Så flyttet jeg til USA for å komme meg litt bort. Det året var supert og jeg hadde det utrolig artig. Da jeg kom tilbake til Norge hadde jeg selvfølgelig noen ekstra kilo i bagarsen,som de fleste andre som har levd på burger og dounuts ville fått. Jeg utviklet spiseforstyrrelser og det neste året var kun ett mareritt! Men etter en lang prosess med sykehus og psykologer klarte jeg og komme meg på beina igjen, og begynte på skolen igjen høsten etter. Jeg hadde/har veldig mange venninner- men det er liksom bare sånne "overfladiske" venninneforhold,hvis noen skjønner hva jeg mener. Jeg har ingen jeg stoler helt på, og ingen å snakke med om litt verre ting i livet enn "jeg har sølt ketsjup på veska mi, hva pokker skal jeg gjøre?" Jeg har nok alltid vært veldig moden for aldren, og har vel følt meg litt annerledes enn andre(ihvertfall i de gjengene jeg har vært i). Husker på videregående når alle venninne mine skulle ut flere ganger i uken. Ut og drikke seg drtings og bli med ukjente gutter hjem. Helt OK at de driver med det,men det var egentlig ikke noe for meg. Men for dem handlet liksom aaalt om festing,gutter og det mest seriøse de kunne snakke om var kjønnssykdommer Jeg falt mer og mer ut av vennekretesen,nettopp fordi jeg ikke ble med dem ut. Nå har jeg kun noen få venninner- og det er stort sett bare shoppevenninner,trene-venninner osv. Jeg kunne så ønske jeg hadde noen ordentlig gode venninner- og stole på, dele ting med. Sikkerlig bestisser som står sammen gjennom alt. Jeg har truffet en del nye gjennom kjæresten min. Vi har to vennepar(mennene er hans kollegaer) som vi er en del sammen med. Det er forsåvidt veldig koselig,men tingen er at vennene til kjæresten min er en del å eldre enn meg,som han selv. Føler meg til tide litt uten for når de sitter der,runda 30 nesten hele gjengen, og snakker om karriere og alt de har opplevd av reiser,studier i utlandet og barn osv Faktisk-det er flaut og innrømme det-men mange som jeg treffer og snakker med her inne på KG,føles som de beste venninnene mine selv om jeg ikke har møtt dem in real life. (Så nå har jeg innrømmer dèt også ) Ja,vet ikke om det er sånn veldig mye mer å si om meg da. Det er selvfølgelig bare og spørre Endret 16. september 2006 av Malina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 16. september 2006 #492 Del Skrevet 16. september 2006 Velkommen, Malina! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2006 #493 Del Skrevet 16. september 2006 Så morsomt å høre at du har vært au pair, Malina. Jeg var utvekslingselev i Australia, det var liksom året mitt. Utrolig mange gode minner. Hva slags forhold fikk du til familien du bodde hos? Jeg bodde først hos en familie (og hadde det vel litt som deg, Chic, med en søster som jeg ikke kom overens med i det hele tatt). Skiftet familie og kom til en fantastisk familie. Var ordentlig fælt å si hadet til dem, og selv om jeg ikke fikk noen alvorlige problemer av å reise derfra ser jeg nå at det har påvirket meg på mange måter. Særlig med tanke på å knytte nære bånd til andre mennesker, det er ikke like lett lenger. Var veldig, veldig vanskelig å reise fra alle de jeg hadde blitt så glad i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 16. september 2006 #494 Del Skrevet 16. september 2006 Så morsomt å høre at du har vært au pair, Malina. Jeg var utvekslingselev i Australia, det var liksom året mitt. Utrolig mange gode minner. Hva slags forhold fikk du til familien du bodde hos? Australia?! Dèt kan jeg tenke meg var artig! Jeg fikk ett veldig godt forhold til "moren min" som var utrolig flott dame. Hun var politiker og travel dame,men allikevel hadde hun alltid tid til meg, og viste enorm omsorg. Mannen var av en helt annen sort og kunne til tider være veldig streng. Barna jeg passet mye var nydelige, om dog en smule bortskjemte. Jeg savner familien veldig, og har en drøm om å få møte dem igjen. Jeg har jevnlig kontakt over mail,men det blir ikke det samme. Åssen var det i Australia da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2006 #495 Del Skrevet 16. september 2006 Det var en fin presentasjon! Skjønner ting til tider har vært tøfft for deg... Og skjønner veldig godt hva du mener med at du har et overfladisk forhold til venninner, er der jeg står nå også... Og det er litt kjedelig! Nå har jeg ikke mange å snakke med uansett jeg da... Slik sett, veldig godt å ha KG, her kan jeg slenge ut litt av hvert, diskutere og le litt for meg selv Så spennende det må ha vært å være i USA et år!!! Arti å reise dit, vært der litt i underkant av 10 ganger nå... Og blir nok mange fler turer Tocogo og Niomi, så snille dere er! Er godt å ha noen jeg kan få snakket med så jeg får tømt litt... Men skal holde det lavt, hehe Så dere ikke blir lei av å høre på meg! Nå har jeg faktisk spist en veldig god middag som hun hadde laget, til og med kake hadde hun bakt... nå føler jeg meg litt ussel... men men..... var nå veldig flink og sa at det var virkelig godt da (for det var det!!). hehe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 16. september 2006 #496 Del Skrevet 16. september 2006 Chic: Så fint at ike alt er kjempekjipt absolutt hele tiden, da! Og du trenger ikke å luske i dørene her, vettu. Bare la all frustrasjon komme ut her, du. Er det ike det venner er for, da? Ha en superduper kveld! Jeg har fått spist nydelig pizza og tatt meg en pils, og nå har samboeren også kommet hjem. Kjenner i hele meg at jeg er så glad i han!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. september 2006 #497 Del Skrevet 16. september 2006 Sååå koselig å komme inn her altså! Velkommen til deg Malina, fint med flere duer I dag har jeg og mannen bare slappet av, jeg har ligget på sofaen med grisen på magen og lest en hel bok og etter det gikk vi en hyggelig tur i byen. Kjempeålreit lørdag egentlig. Chic: Skjønner godt hva du mener, jeg og mannen (mens vi fortsatt var ferske kjærester) delte leilighet med min daværende bestevenninne... Utrolig slitsomt. Vi hadde da vært venner i mange år og delte "alt". Men for min del blir det litt mye å finne hennes brukte q-tips på kjøkkenbordet etc... visse ting er ikke så hyggelige å dele! Vennskapet ble ikke det samme etter det året, og nå har jeg ikke sett henne på flere år... Ønsker alle duene en fortsatt fin lørdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2006 #498 Del Skrevet 16. september 2006 hehe merkelig. bortsett fra kjæresten så føles det ut om KG er sosial stedet mitt Men men, må si det er ganske fint å ha dere da, denne tråden var jo helt genial! Niomi, nå må du kose deg masse med kjæresten :D Er digg å føle at man er skikkelig glad i kjærstennår han kommer inn døra eller noe sånt.. hehe... Lisee, glad jeg ikke ser brukte q-tips på kjøkkenbordet i alle fall! Yuk... Hehe, det er i det minste litt positivt.. Det kunne vært værre så arti med en ordentlig stuegris! er han stor? bor han inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. september 2006 #499 Del Skrevet 16. september 2006 så arti med en ordentlig stuegris! er han stor? bor han inne? ← Han er 6 måneder gammel og ca ti kg tung nå... begynner å bli stor gutt Han er helt herlig! Veldig sosial, litt sær og utrolig morsom. Har noen bilder av ham her, men ingen av de er helt nye da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2006 #500 Del Skrevet 16. september 2006 Han er 6 måneder gammel og ca ti kg tung nå... begynner å bli stor gutt Han er helt herlig! Veldig sosial, litt sær og utrolig morsom. Har noen bilder av ham her, men ingen av de er helt nye da. ← så søt han var da! hehe. Et litt uvanlig kjæledyr Hvor stor kommer han til å bli da? Du kan jo ha kjøpt "katta i sekken" og ende opp med en svær sak... for det er vel minigris? hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå