Gå til innhold

Lonesome Doves

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

:vinke: Jeg har abstinenser.... For 2 dager siden takket PC'n min for seg så jeg har vært dataløs. Kom meg gjennom gårsdagen siden jeg var på et lite kveldskurs, men :rodme: jobbelaptop har fått lov å bli med hjem i helga.

Skal få ny PC hjemme altså (Mac), men det var ca. 1 ukes leveringstid så min kjære jobbeIBM får vikariere i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk til alle som ønsket meg lykke til!

Limer bare inn det fra dagboka mi om hvordan det gikk.

Det gikk kjempebra! :-D

Vi satt i to grupper på fire og spiste godis og drakk brus mens vi prata om alt og ingenting. De sa de hadde fått 180 søknader og sagt nei til 134 av de. Så at de valgte meg selvom jeg har tom CV synes jeg er kjempemoro. :sjenert:

Jeg gjorde en litt stor tabbe i begynnelsen, for de andre som satt på bordet med meg var mye yngre. 16, 17 og 18. De ble spurt om de ville søke på ekstrahjelpen (ikke deltiden), så da ble jeg så forfjamsa (hadde jeg søkt på feil??) at når hun spurte meg om jeg søkte på ekstrahjelp eller ville noe mer, så sa jeg bare at ekstrahjelp gikk bra. Doh!

Men etterhvert som intervjuet gikk tenkte jeg at det egentlig er like greit det for det er fortsatt arbeidserfaring og jeg får en rolig start inn i jobblivet siden jeg aldri har jobbet før (regner ikke med servitørjobben for den var bare katastrofal :ler:).

Jeg får en telefon denne helgen om jeg får jobben eller ikke. De skulle ansette 3 ekstrahjelper og en fra hvert gruppe (de hadde intervjuet to tidligere på dagen). Gruppa jeg var i var minst så oddsen er litt bedre enn i de andre. :tunge1:

Hvis jeg ikke får den, tar jeg det ikke så tungt. At de valgte meg av 180 som søkte og sa nei til så mange andre på tross av at jeg ikke har utdanning eller erfaring er en liten selvtillitsboost. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle sammen. Lenge siden jeg har skrevet noe her nå.

Ser vi har fått noen nye venner her inne siden jeg var her sist! Velkommen alle sammen :)

CocoPuff - Jeg heier på deg :) Håper du får en hyggelig telefon.

Denne helgen har jeg bestemt meg for å være i den nye byen min, og ikke reise "hjem". Har ingen jeg kjenner så godt at jeg kan ringe for å møtes og slikt, så regner med at det bare blir meg. Men jeg har bestemt meg for å være sterk. Jeg må lære meg å være alene igjen.

Tenkte kanskje gå på teater eller kino i morgen. Gjør dere slikt alene? Jeg har alltid vært litt pysete for slikt.

God helg alle sammen!

Endret av Majka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje gå på teater eller kino i morgen. Gjør dere slikt alene? Jeg har alltid vært litt pysete for slikt.

Jada. Jeg gjør. Dvs. jeg går ikke på teater, men kino og konserter (av den typen der man sitter og lytter ;) ) går helt fint alene. Det føles litt rart første gangen, men etterhvert er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CocoPuff: Høres ut som om du har hatt et vellykket intervju! Jeg heier også på deg, og satser på at den hyggelige telefonen om at du har fått jobb er rett rundt hjørnet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk så bra, CocoPuff! Håper du får jobben! (Må advare deg om at du nok kommer til å bli eier av veldig mange sko hvis du blir ansatt. De har visst noen skikkelige personalrabatter! ;))

Majka, jeg er dårlig på å gjøre sånne ting alene. Men det er sikkert bare en sperre man må komme over. Jeg føler meg litt sånn "ja, her sitter jeg alene da", og føler at alle ser rart på meg. Men jeg tenker jo ikke to ganger over at andre gjør det... Du får kaste deg ut i det!

Ikveld skal jeg og kjæresten kose oss hjemme. Middagen er snart klar og jeg har tent alle telys/stearinlys som var å oppdrive... :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, så koselig det høres ut Brumma! Håper dere får en kjemperomantisk kveld!

Jeg skal vel start gå å legge meg, skal jobbe 14 timer i morgen... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også at du får jobben, CocoPuff! Uansett så sitter du igjen med en god erfaring da, som er grei å ha med seg videre :)

Og nå er det fredag :hoppe: Det er deilig, selv om jeg sitter med en følelse av at det er såå mye jeg burde gjøre i helgen. Har veldig lyst til å ta meg en tur ut, med samboer og fiskestang. Kjedelig at samboeren ikke er så glad i fiskestanga si, så jeg vet ikke om det blir noe av... hadde vært fint å komme seg ut i sola!

Håper dere alle får en fin helg :)

(Hvor er det forresten man kan se hvem og hvor mange innlegg hver har i tråden? Har ikke 100% oversikt over hvem som er her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg har skrevet liste over alle som har skrevet her (håper jeg ikke har oversett noen;)), ligger i første innlegg!

Hvor mange innlegg hver de skulle ha i denne tråden aner jeg ikke hvor du kan finne hen... går det an??

Å, fiskestang da! Fiska masse masse da jeg var yngre, savner det litt ja. Pleier du fiske i salt eller ferskvann? Noe spesiell fisking? *drømme om å vente på napp i stanga*

Prøve å overtale kjærsten til å bli med på hytta neste sommer, skal det bli fisking ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg har skrevet liste over alle som har skrevet her (håper jeg ikke har oversett noen;)), ligger i første innlegg!

Hvor mange innlegg hver de skulle ha i denne tråden aner jeg ikke hvor du kan finne hen... går det an??

Å, fiskestang da! Fiska masse masse da jeg var yngre, savner det litt ja. Pleier du fiske i salt eller ferskvann? Noe spesiell fisking? *drømme om å vente på napp i stanga*

Prøve å overtale kjærsten til å bli med på hytta neste sommer, skal det bli fisking ja!

Har sett forsiden din ja :) Det er bra, men lurte litt på hvem som fremdeles er med her.

Kan vel ikke påstå at jeg er noen voldsom fisker, men jeg har fine barndomsminner fra sommerferien på hytta. Det var ferskvannsfiske. Derfor klarte jeg å overtale kjæresten til å kjøpe fiskestang, og det gjorde vi for noen uker siden. Har bare fått prøvd stengene en gang etter det, i sjøen. Fikk noen bittesmå torsk :ler: Men morsomt er det, og er like mye naturopplevelsen som selve fisken jeg bryr meg om.

Er det noen vann man kan fiske i i nærheten av der du bor i frankrike da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.

Hm, vet ikke om det er noe særlig oversikt over hvor mange faste her inne i tråden jeg.. spørre moderatorene eller noe slikt?

Neh, her i landet blir det nok ikke mye fisking på meg tror jeg. Har ikke utstyr, og gidder egentlig ikke engasjere meg SÅ mye! Får holde med å fiske når jeg er på hytta i Norge en sjelden gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:perebrus:

Nå har jeg snart drukket en flaske rødvin (Western Cellars fra California, veldig god for de som liker den litt søt), og skal snart på konsert med Ane Brun. Skål til alle duene!

Endret: trykkleif

Endret av ayrabeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige ord alle sammen! :klem:

Det burde du! :)

Jeg har aldri gått på kino aleine før, men kunne godt tenkt meg å gjøre det en gang. Kan jo egentlig bli koselig. Man prater jo ikke gjennom filmen uansett... eller noen gjør det men jeg synes det bare er irriterende. :ler:

Og nå er det fredag  :hoppe: Det er deilig, selv om jeg sitter med en følelse av at det er såå mye jeg burde gjøre i helgen. Har veldig lyst til å ta meg en tur ut, med samboer og fiskestang. Kjedelig at samboeren ikke er så glad i fiskestanga si, så jeg vet ikke om det blir noe av... hadde vært fint å komme seg ut i sola!

Ååh, fisking! Det gjorde jeg mer av da jeg var liten. Det er kjempekoselig da. Avslappende og spennende når du får napp. :)

Håper du får dratt med samboeren din ut på en tur. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mornmorn, morgenkaffen og jeg sitter her og psyker oss opp til å gå på elektroforretning og være umulig kunde. Det er ikke pent av en PC å dø bare 2 år etter at den var innkjøpt vel?

Garantien er riktignok gått ut, men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kverulere litt og be dem komme med et prisoverslag først. Det er nemlig ikke liv om å gjøre, for da det skjedde (ved oppstart av reformatering) så ble jeg så forb...... :frustrert: at jeg gikk og bestilte meg en mac.

Men jeg synes de kan få tilbakemelding på at PC'n tok farvel og at jeg synes de bør vare noget lenger enn 2 år. ;)

Kverulant? Hvem? Jeg????

Har imidlertid ikke det store håpet, for jeg tror harddisken har takket for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes de kan få tilbakemelding på at PC'n tok farvel og at jeg synes de bør vare noget lenger enn 2 år.  ;)

Jeg synes du skal gjøre deg vanskelig! Det irriterer meg at butikkene står på at reklamasjonsretten kun er på 2 år når det gjelder bærbare pc'er. Forbrukerrådet mener noe annet...

Min bærbare er så godt som ødelagt den også, men Elkjøp nekter å ta ansvar for det fordi den er 2 1/2 år gammel... :frustrert:

Ja, ja. Kanskje jeg kan benytte sjansen til å få meg en mac jeg også? :sjarmor:

Nå skal jeg straks tusle avgårde. Først på loppemarked, så en liten shoppingtur!

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...