Gjest Gjest_lille meg :)_* Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Har den siste tiden vært på intens jobbsøk... Holdt på lenge og søkt på mye. Masse jeg absolutt ikke ønsket... Er svært avhengig av å få en jobb nå snart da jeg ikke har økonomiske muligheter til å klare meg særlig lenge... Min samboer kan ikke fø på meg lenge .. ikke alene,, hehe.. MEn igår var jeg på intervju. Drømmejobben!!! Var egentlig ganske nervøs, og hun jeg snakket med var ikke helt lett "komme inn på".. MEN, følte jeg klarte meg bra. Dette er en sjefs stilling med svært mye ansvar. Masse spennende utfordringer .. Er innenfor et område jeg har endel erfaring.. Fikk høre at om jeg skulle være aktuel, så ville jeg kanskje bli innkalt til et 2.gangs intervju, der jeg i tillegg til å møte henne, skal få møte de to svært store sjefene innenfor firma. . . I etterkant av vårt møte, la jeg det hele litt vekk .. men fikk alt samme kveld en mail fra hun som intervjuet meg, kjempesøt mail,med smilefjes og alt, der hun sa hun gjerne ville ha meg med til disse sjefene alt i morgen formiddag.. Er vel dette en kaller 2.gangsintervju?? - Er så spent! hva vil skje..? Får virkelig JEG den stillingen? ... kanskje..... Den muligheten og den æren.. Det ville betydd så mye.. Hva skal jeg ha på meg? Si? hvordan te meg? hvorda vise at JEG faktisk er den rette til å løfte denne bedriften opp og fram? Hvordan vise mitt engasjement?.. Også litt redd hun skal kontakte min gamle arb.giver i dag.. Har to på referanselisten. Jeg vet de begge har gode erfaringer med meg MEN... Hun ene vil sikkert vært veldig søt og gi meg de beste skussmål.. men han andre.. er litt bekymret for han. Har gjort en god jobb der, den biten er jeg trygg på , men dette er en konkurerende bedrift til den jeg nå ønsker inntre.. Vet at denne gamle arbeidsgiveren har stort behov for ekstrahjelp hos seg, og han ønsker svært gjerne at jeg skal stille opp der. Vi har snakket endel om det, men jeg har sagt at jeg må se an pga ønske om enda større utfordring.. Om jeg får ny jobb, kan jeg ikke jobbe hos han.. Så irriterer sikkert han... Kan han på noen måte ødelegge for meg om han er sleip? Burde jeg sagt i fra til min evt. nye arb.giver alt nå i dag, eller ventet til de evt har snakket sammen ??? kjempefint om noen kan svare meg Mye usikkerhet og spenning i meg nå
Gjest Gjesta Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Først og fremst gratulerer så masse. Kjempespennende Tror ikke jeg hadde nevnt denne sjefen med mindre jeg fikk spørsmål om det... Virker som du prøver å unnskylde det. Tror sikkert de har erfaring med forskjellige tilbakemeldinger, så lenge den ene er veldig positiv så kan det hende de setter et spørsmål ved det. Men det kan det hende de velger å spørre deg om. Husker selv jeg måtte på annen gangs intervju her jeg jobber nå. Det er forferdelig spennende, men du har jo alle forutsetninger for å få jobben. Vær deg selv, snakk om tidligerer erfaringer. Kanskje snakk spesielt positivt om den jobben du er redd for negativ tilbakemelding fra. (Det tar seg utrolig dårlig ut å snakke negativt om tidligere arbeidsplasser, da trekker de fort sammenligninger om du vil gjøre det samme med dem...)
Gjest Gjest_lille meg :)_* Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Sånn.... overstått.... i går var jeg på det 2.gangsintervjuet... Gikk bra til tross for ganske skummelt i starten... Møtte de to toppene. De flotte lokalene og de to i seg selv utstrålte autoritet og makt.. Dere forstår? Men ett møte, mange spørsmål, ca en time.. Ganske seriøst, men i tillegg så lo vi også samt snakket noe tull . Følte det gikk bra. De virket fornøyd. Følte jeg viste meg fra mine beste sider... Tenkte etterpå at nå har jeg da vel fått jobben.. .. .. Virket jo slik, men ble ikke undertegnet noen kontrat eller lignende.. Snakket med ene undersjefen i dag. Og det er et hinder som gjenstår. Et stort hinder føler da jeg... Jeg skal til uka ha fire dagers praksis, der jeg skal gå sammen med to av de ansatte og de skal se om jeg faktisk ER henne som de leter etter... Forstår jo godt at dette er viktig.. Er en sjefstilling innen en butikk. En butikk som de ønsker å få opp og fram nå i løpet av den nærmeste tiden. Ungt miljø. Dette er drømmejobben for meg. I går var jeg så utrolig høyt oppe.. i dag er jeg litt mer inne i den der "usikkerhetsfasen".. er så redd for om jeg kanskje har vært happy for tidlig... Jeg skal altså til uka, overbevise dem om at jeg er riktige personen. Vet så inderlig godt med meg selv, at dette er hva jeg vil.. Så nå må jeg også vise dem dette!!! Kanskje noen av dere har noen tips, beroligende råd eller egenerfaringer? Jeg har aldri vært gjennom så mange "fëlt" for å "vinne" jobben.. men nå er jo dette en ganske viktig stilling, så blir jo noe litt annet. Jeg har kommet så lant, og ønsker så intenst at de skal ville ha meg .. :)
Amanlis Skrevet 8. september 2006 #4 Skrevet 8. september 2006 (endret) [quote name=Gjest_lille meg _*' date='08.09.2006 (11:26) ] Snakket med ene undersjefen i dag. Og det er et hinder som gjenstår. Et stort hinder føler da jeg... Jeg skal til uka ha fire dagers praksis, der jeg skal gå sammen med to av de ansatte og de skal se om jeg faktisk ER henne som de leter etter... Jeg skal altså til uka, overbevise dem om at jeg er riktige personen. Vet så inderlig godt med meg selv, at dette er hva jeg vil.. Så nå må jeg også vise dem dette!!! :) ← Endret 8. september 2006 av Værjenta
Gjest Gjest_lille meg :)_* Skrevet 8. september 2006 #5 Skrevet 8. september 2006 Tusen takk hjalp... Sitter og tenker ... vil så gjerne få vist meg fra mine beste sider.. men sant, det er ett helt nytt sted, nye produkt, helt nye utfordringer.. Skulle ønske jeg i allefall første dagen kun skulle observert... men vet jo at jeg ikke kan "gjemme meg" fult klar over det.. hadde bare vært en liten trygghet.. For jeg kan ikke gå inn der og "kunne alt" jeg vet.. skulle bare ønske Tenker snakke endel me de ansatte.. Se på rapporter for salget som har vært den siste tiden. Snittsalg pr. kunde, hvor dyktige de har vært på mersalg, dagsomsetning osv. På denne måten får jeg vel et inblikk i hvor de ligger.. Deres ønske er nemlig å se økte resultat i butikken...Tenker som så, at viser jeg interesse for å vite dette fra første stund, så viser jeg at jeg er interessert i å gjøre noe med den nåværende situasjonen... prøve å bli kjent med medarbeiderene er vel også en første regel. Være åpen, imøtekommende og spør dem om diverse. Er jo tross alt de som kjenner til butikken , til tross for at jeg skal bli deres sjef.. spør om ting som foreks. hva de selger mest av, om de har deligert div oppgaver til enkelte pr idag, hva de er fornøyd me selv og hva de er mindre fornøyde med.. Videre har jeg mange planer og ideer.. men føler det blir feil ta alt dette første dagene... ikke sant? har mine ideer om hvordan sette butikken i framgang.. øke omsetningsresultater.. men slikt bør jeg sikkert ta etterhvert.. Den som skal følge meg disse dagene, vil vel også h en del ideer om hva jeg skal gjøre disse dagene.. hvordan jeg skal te meg osv.. MEN.. når jeg er ny der.. er så vanskelig for får jo ikke direkte vist hvem jeg er eller hvordan jeg normalt vil jobbe om dette blir mitt arbeid.. Det frustrerer meg litt.. det at disse fire første dagene blir så avgjørende.. Det vil jo bli min opplæringsfase.. vil ikke "være meg" om forstår???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå