Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg blir gal!
Arkana Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 En venninne av meg med samme problem fikk visst tips fra legen om å kjøpe en slik pakning med seks Canesten-stikkpiller og bruke én slik rett etter mensen er over. Det fungerte bra. Vivag-kapsler skal visst også være til hjelp. Ellers ville jeg passe på å ikke bruke bind eller tamponger som suger opp mer væske enn du trenger, da kan du fort ende opp med å ødelegge miljøet i underlivet. Jeg ville brukt lavere oppsugningsevne og skiftet ofte.
Gjest Kitten Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Jeg vil anbefale deg å bruke vivag forebyggende. Kan være en ide å sjekke ut divacup/ mooncup/ damebeger. Masse gamle tråder å søke opp her. Eller tampongen Ellen.
Milje Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Legen min ga meg et råd om og drikke eller spise litt yoghurt, kefir er også bra. hvis du liker det da... og klø forsiktig lykke til
Leo Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Jeg hadde samme problem i årevis og trodde jeg skulle bli småsprø. Jeg har gjort flere forskjellige ting samtidig, så jeg vet ikke hva som har fungert best, men problemet er i hvert fall helt borte; - Bruker kun bind som skiftes ofte. Aldri tampong. - Unngår alle former for såpe i underlivet. - Bruker kun truser i ren bomull som vaskes på minimum 60 grader. - Bruker Vivag kapsler et par dager etter avsluttet menstruasjon. - Vasker meg og skifter undertøy etter sex. Det kan også ha betydning at jeg har sluttet å bruke noen former for hormonprevensjon. Uansett er dette forferdelig plagsomt!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Jeg får antydning til soppinfeksjon 2-3 dager før mensen ganske ofte. Bruker bare litt canesten krem utenpå og såvidt på innsiden da, holder for meg. Er usikker på hvorfor, men en kombinasjon av flere ting kanskje. Har ganske mye utflod til vanlig og bruker alltid truseinnlegg. Har sex med og uten kondom. Virker som at underlivet blir renset av mensen nesten her.
Gjest Gjesta Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Jeg hadde samme problemet, men det gikk over da jeg skiftet p-piller. Kanskje noe å tenke på om du går på pillen? Lykke til ihvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Jeg anbefaler å ta melkesyretabletter.. Jeg brukte det når jeg gikk på en relativ lang antibiotika-kur. Det fungerte fint. Alle sa at det nesten var uunngåelig å få sopp da.. Men jeg fikk ikke når jeg brukte melkesyretabletter.. Fås kjøpt på apotek eller i helsekost.
Elbereth Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Hadde samme problem i mange år. Men da jeg sluttet med p-piller, var det slutt på regelmessig soppinfeksjon. Jeg kan ennå få sopp fra tid til annen, men dersom jeg holder meg unna syntetiske truser og truseinnlegg, går det bra. Jeg trodde jeg var nødt til å bruke truseinnlegg fordi jeg hadde mye utflod, men da jeg kuttet ut innleggene minsket utfloden betraktelig. Skulle jeg ha litt utflod, skifter jeg heller truse flere ganger om dagen. Always bind funker bra for meg, Libresse får jeg sopp av.
Gjest Fjellsippa Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 Gå på helsekostbutikken og kjøp Cervagyn krem og smør deg med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå