Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og min formgivningsklasse (sisteåret på vgs) skal på studietur til Amsterdam i januar. Jeg har fått delvis ansvar for å lete fram herberge/hotell, og har funnet et som ser veldig fint ut. Forholdsvis billig og veeldig fint. Men det er ting i beskrivelsen deres av seg selv som gjør at jeg stusser litt... Det kan virke som de er en del av en kjede, og også driver coffeshops.. Og det er mulig jeg misforstod, men det virket som om det også fantes en inne på hotellet? Jeg er egentlig ikke så trangsynt ang dette, det er helt ok for meg. Vil man ha tak i hasj i Amsterdam er det ikke noe problem uansett. Men det spørs jo om læreren min er like enig. Dessuten ligger det i "den rolige enden" av Red Light District, men dette virket det ikke som at læreren min hadde noe imot.. Bra det er sentralt, mente hun bare.

Så: Hvis noen vil ta seg tid til å lese på hjemmesida til dette hotellet og si meg hva dere tenker, blir jeg veldig takknemmelig :) Virker det for suspekt/ useriøst? Jeg er jo bare barnet og vet ikkenoe om sånt.

The Bulldog Hotel

Og se på bildene! Virker jo kjempefint visuelt i alle fall.

Endret av miow
Videoannonse
Annonse
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Noen venner av meg bodde der da vi var der i sommer.

Det er jo fellesrom med 10 mann eller noe deromkring, som du sikkert har funnet ut, så man man må kjøpe hengelåser for å låse inn tingene sine.

Ellers er det slik at de har dørvakt, så ingen andre enn de som bor på herberget (man må vise identifikasjon) har tilgang til hotellbaren. (Dette er fordi det er mye problemer med tyveri, så vidt jeg skjønte.)

Ja, det er en coffeeshop der også, hører til herberget, men her kan også andre enn herbergets gjester komme inn.

Stedet er seriøst nok etter det jeg skjønner, men det er ikke særlig høy standard, og stilen er om ikke luguber, så ganske nedslitt. Det er hele tiden folk som tramper ut og inn og som er ruset på ditt og datt.

Personlig ville jeg valgt et annet sted for en klassetur - hvertfall hvis dere vil ha noe annet ut av dagene enn rølping.

Skrevet (endret)

Ok, kanskje jeg bør lete litt mer da :P

Ble litt forelsket av bildene jeg da, men de kan jo være redigerte på alle måter. Tror også noen av dem var fra kjedens leiligheter og ikke herberget.

Tar også gjerne imot forslag til alternative herberger/billige hoteller!

Endret av miow
Skrevet

Ville ikke ha valgt å bo i dette distriktet. Prøv heller å finne et hotell i nærheten av Leidseplein eller Rembrandtplein.

Goggle (tripadvisor bulldog hotel) så får du vite hva enkelte amerikanere mener om hotellet. Det er ikke anbefalt til grupper,

Kanskje fordi det kan virke som om rommene/leilighetene ligger spredt, men det var ikke så lett å forstå ut i fra hjemmesiden.

Skrevet

Vi bodde på Stayok Vondelpark i romjula. Dette ligger rett ved inngangen til Vondelpark, bare 5 minutter å gå fra Leidseplein :)) med sin max tetthet av puber, utesteder og restauranter. Tror de hadde en no drugs policy der på herberget men ikke helt sikker. I så fall vil det vel være rimelig betryggende for læreren deres.. ;) Var iallefall seriøst og rolig når vi var der og sentralt beliggende. Ulempen var at vi måtte sjekke ut kl 10 om morgenen på avreisedagen og det kan jo være litt slitsomt om kvelden først slutter kl 0500.. Husk ha med egne håndklær.

Skrevet

Jeg har overnattet der, og det var helt ok. Men forsøk først å få plass på stayok, det passer kanskje bedre for en klassetur.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Søkte opp denne tråden nå som turen nærmer seg, og vi har faktisk booka oss inn på Stayok Vondelpark uten at jeg huska å ha lest om det her:P

Nå gleder jeg meg! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...