Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #1 Skrevet 12. januar 2003 Noen hudpleiere eller andre som kan svare meg? Siste tiden har jeg fått fortorter under foten, nå de siste mnd så har det eksplodert og det har blitt 10 stk av disse :cry: Jeg har prøvd middelet Verucid fra Apoteket,men det har bare etset av hud omerådet rundt fotvortene, ikke blitt borte. :evil: Jeg hater lege og ønsker ikke gå til fastlegen min. Noen som kan komme med råd og tips? Takk
Englepusen Skrevet 12. januar 2003 #2 Skrevet 12. januar 2003 Du kan faktisk bruke tape...bare se her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1769570 Der står det forresten at det nest beste rådet er å ikke gjøre noe, vortene forsvinner nemlig av seg selv. Hadde selv masse fotvorter som jeg sleit med i 2 år. Så var jeg innlagt på sykehus i 6mnd. og da forsvant de faktisk bare.
just_c Skrevet 12. januar 2003 #3 Skrevet 12. januar 2003 hva med å oppsøke en fotterapaut,de har mange gode råd og mange ulike oppskrifter for å bli kvitt fotvortene.
Gjest Opperasjon vorte Skrevet 13. januar 2003 #4 Skrevet 13. januar 2003 Jeg sleit med dette i to år, og da var det så ille at jeg hadde problemer med å gå! Hadde tre store og fem små under den ene helen. Jeg ble til slutt så sint og irritert at jeg tok ei spiss saks, stakk den inn i foten på innsiden av vorta og reiv dem ut... Høres brutalt ut, men vortene har jeg ikke hatt noen flere av!!!
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #5 Skrevet 13. januar 2003 Hei! Det har kommet et nytt vortemiddel på markedet nå da..Kanskje det er verdt et forsøk? Det heter Wartner, det står at det er en enkel og rask metode for å fjerne vorter på. Den bygger på frysemetoden...som til nå kun har vært tilgjengelig hos legen. Fås kjøpt på apoteket :D Lykke til med bekjempelsen!
Kosejente Skrevet 13. januar 2003 #6 Skrevet 13. januar 2003 Det er ikke alltid vorter forsvinner av seg selv.. :-? Jeg har hatt en fotvorte i mitt liv og den fikk jeg i 17 års-alderen....under fremre del av foten...skar den bort hos lege hele 3 ganger...og den kom tilbake hver gang..!!! Har også prøvd Verucid og plaster. Så i høst (etter å ha hatt vorten i 15 år..!!!)...bestemte jeg meg for å prøve laser.....fikk beskjed om at det var stor sjanse for at den kom igjen..men den er borte vekk nå etter 5 måndeder!!! MEN det var noe for jæ**** vondt etterpå...hadde et sår på 1 cm i diameter og sikkert like dypt....kunne ikke jobbe.... Forresten det kostet 1500 kr...!!! :-? Den type vorter som du har som opptrer sammen er sikkert mindre og det er sikkert lettere å fjerne dem.....ville gått til hudpleier.....
Gjest Virvel Skrevet 13. januar 2003 #7 Skrevet 13. januar 2003 Jeg har prøvd middelet Verucid fra Apoteket,men det har bare etset av hud omerådet rundt fotvortene, ikke blitt borte. Du skraper selvfølgelig bort verucidrester og den delen av vorten som er "utenpå" med jevne mellomrom...?
Englepusen Skrevet 13. januar 2003 #8 Skrevet 13. januar 2003 Tror litt av årsaken til at mine bare forduftet som dugg for solen var at jeg hadde eget bad på sykehuset. De blomstret nemlig opp året før da jeg gikk på folkehøgskole, mange om samme dusj da.. Så det er sikkert lurt å bruke sandaler i fellesdusj.
Morlock Skrevet 14. januar 2003 #9 Skrevet 14. januar 2003 Prøv dette: Om dagen tar du et lag med neglelakk på vortene og ha et plaster over. Om natten skal du ta litt våt gjer som du tynner ut med litt vann og smører på det aktuelle stedet. Plaster her også. Ca. 2 ganger i uken filer du ned huden med en pinpstein e.l. Vortene vil være borte i løpet av noen uker. Dette funker garantert, men husk å gjøre dette hver morgen og kveld.
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2003 #10 Skrevet 14. januar 2003 Hørte i dag om en fotpleier som har ei fotvorte, hun skulle få fjernet den med laser, fordi hun ikke klarte å få den bort selv. Hun hadde også sagt at det er svært vanskelig for fotpleiere å få fjernet fotvorter. Selv hadde jeg ei gjenstridig fotvorte som jeg fikk frøset to ganger hos lege. Andre gangen fikk jeg en stor blå kul under foten slik at jeg ikke kunne gå ordentlig. Den var borte ei stund, kom så tilbake, men forsvant av seg selv igjen etter ei stund.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 jeg har prøvd frysemetoden fra apoteket, den funket ikke på meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå