Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #1 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg ser at Peer tar opp et spørsmål om hvorfor det er så vanskelig å få dama si til å ta initiativ til sex. Et bemerkelsesverdig lite antall kvinner har følt seg kallet til et svar... det kan se ut som de tusler unna, og ikke vil "face" temaet... Årsaken er etter min mening, at kvinner er svært feige, i forhold til når mannens gener, mannens natur, passer eller ikke... Dere ØNSKER kort og godt å opprettholde naturens mekanismer hos mannen, som går på å være pågående... Det dere kvinner også vet, er at det er de samme mannsmekanismene fra naturen, som driver oss til å stadig ha et ønske om sex med mange ulike kvinner, for å befrukte de... DENNE delen av mannens natur, aksepterer dere ikke, men den delen av mannes natur som går på at han er pågående og viser initiativ, ønsker dere mer enn gjerne å beholde... Dere er smarte.... dere VET at disse mekanismene går over i hverandre, og derfor ønsker dere at det skal være et ikke-tema her inn, og unnlater å svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamsefar Skrevet 12. januar 2003 #2 Del Skrevet 12. januar 2003 Det var jeg som skrev innlegget over, glemte å angi nick. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamsefar Skrevet 12. januar 2003 #3 Del Skrevet 12. januar 2003 Dette innlegget handler om SEKSUALITET, så det kunne vært moro å fått vite KG's motiv for å flytte det, eller gjemme det bort, på "Skråblikk og Generaliseringer"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 12. januar 2003 #4 Del Skrevet 12. januar 2003 Det handler om seksualitet ja, men du generaliserer når du blant annet sier kvinner er feige. Å ta alle under en kam er feil. Og da havner tråden på "Generaliseringer". Det finnes mange andre grunner til at et spørsmål får få svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamsefar Skrevet 12. januar 2003 #5 Del Skrevet 12. januar 2003 Nå er du skikkelig på viddene, Hege... Mener du at en tema-diskusjonsside ikke kan innholde subjektive meninger/ytringer, for da flyttes den FRA det temaet den subjektive meningen er relatert til? Hvor har du støtte i regelverket for et så lite troverdig motiv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harleybabe No1 Skrevet 12. januar 2003 #6 Del Skrevet 12. januar 2003 Har du tenkt på at det kanskje ligger i våre kvinners natur, da? Mennesker er eiesyke. Vi vil ha det som er best for oss selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. januar 2003 #7 Del Skrevet 12. januar 2003 Hei bamsefar, det er mange årsaker til at kvinner er slik du beskriver. La meg ta opp noen relevante problemstillinger/myter som forklarer mye av det du lurer på..... - Er jenter noe mindre kåte enn gutter? Nei, jenter er ikke mindre kåte enn gutter, de later som de er det, det er fordi gutter er så teite å gir damer fordeler hele tiden. Prostitusjon er et fint eksempel på hva jeg mener. - Hvorfor nekter damer på at de er like billige som gutter? Fordi at de at innenfor denne kvinneverden så finnes det andre rangeringer på hva som er en bra jente. Jenter tror for eksempel at kvinner med et viss "innhold" i sine seksuelle utskeielser eller andelen seksualpartenere virker inn om de er "bra" eller "dårlige". Derfor finnes tråder som "jeg er bare 18 ligget med 40 er det normalt". - Hvorfor er kvinner mindre innovative og forventer at mannen skal jege istedet for å ta initativ selv? Det henger sammen med kvinners ansvarsfraskrivelse. Jenter har f eks fått det for seg at hennes orgasme er hans problem. Et annet svært vanlig og utbredt problem blant jenter er at det er ikke elskeren som får høre sannheten, det er alle venninnene hennes. Det er derfor svært få gutter egentlig stoler på damer. Når jeg tenker meg om, så har jenter også lavere troverdighet iblant andre jenter. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 12. januar 2003 #8 Del Skrevet 12. januar 2003 Bamsefar: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=21731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamsfar Skrevet 12. januar 2003 #9 Del Skrevet 12. januar 2003 Dette var faktisk ganske feigt, Hege... Jeg spurte lenger opp: "Mener du at en tema-diskusjonsside ikke kan innholde subjektive meninger/ytringer, for da flyttes den FRA det temaet den subjektive meningen er relatert til?" Svar på spørsmålet mitt du, ikke dytt noen irrasjonelle "regler" foran deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 12. januar 2003 #10 Del Skrevet 12. januar 2003 Feigt eller ikke feigt, jeg akter ikke å diskutere enkeltavgjørelser her. Kanskje en god ide å holde seg til temaet for tråden heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamsefar Skrevet 12. januar 2003 #11 Del Skrevet 12. januar 2003 Nå roter du det til enda mer for deg, Hege.. Jeg ønsker ikke å diskutere en "enkeltavgjørelse", jeg stilte et GENERELT spørsmål som lød slik: "Mener du at en tema-diskusjonsside ikke kan innholde subjektive meninger/ytringer, for da flyttes den FRA det temaet den subjektive meningen er relatert til?" sitat slutt. Er det så innmari vanskelig å svare på det da, når du har den rollen du har her inne? En viss kompetanseheving hos enkelte i "webmaster-standen" her på KG, synes ganske nødvendig, ser det ut til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #12 Del Skrevet 12. januar 2003 "Mener du at en tema-diskusjonsside ikke kan innholde subjektive meninger/ytringer, for da flyttes den FRA det temaet den subjektive meningen er relatert til?" Vet du hva Bamsefar; dette er faktisk et diskusjonsforum for KVINNER. Navnet er Kvinneguiden. Sier det deg noe? I den senere tid har det vært mange mannlige gjester som synes det er gøy å skrive dritt om kvinner her inne. Vi er faktisk lei av å høre på sånt barnslig tøv. Hvis du ikke liker reglene her inne så får du finne deg et annet forum å kverulere på. Jeg synes det er fint at Gry har opprettet et eget forum for generaliseringer og useriøse debatter. Så slipper de å ødelegge for de som faktisk vil diskutere seriøst her inne. Gry har sagt klart i fra at holder man seg til reglene så er man velkommen her uansett kjønn. Vi kan faktisk skrive akkurat det vi vil her inne så lenge vi holder oss innenfor de reglene som Gry har satt opp. Er det så vanskelig å forstå? Jeg synes dette er et av de beste norske diskusjonsforumene på internett, nettopp fordi det er regler her. Det gjør at ikke alt bare blir drittslenging og tull, men at det faktisk er ganske hyggelig her. Tine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 12. januar 2003 #13 Del Skrevet 12. januar 2003 Bamsefar: Jeg synes vi trenger en kompetanseheving på anonyme gjester, jeg Dette forumet er driftet av brukerne selv, og Hege er en av dem som legger ned mye tid for å beholde et seriøst nivå på debattene her. Man kan være uenig i enkeltavgjørelser, men moderatorene forholder seg til reglene som er fastsatt. Så det er ingen gunn til å skjelle dem ut. Når du begynner generaliseringen av kvinner allerede i tittelen på første innlegg er det ikke VELDIG merkelig at innlegget blir flyttet til dette forumet, synes jeg. Hvis moderatorer/kg hadde vært feige som du påstår, hadde de ikke da foretrukket å SLETTE slike generaliseringer, tror du? Nettopp det at dette forumet finnes er et tegn på åpenhet, og du har fremdeles muligheten til å uttale deg. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamsefar Skrevet 12. januar 2003 #14 Del Skrevet 12. januar 2003 Tine, temaet SEX/SEKSUALITET innvolverer, i de fleste tilfelle, en mann og en kvinne. Mener du at KG,s temaside Seksualitet, ikke skal kunne ha diskusjoner om dette temaet, med innspill fra begge kjønn, ut fra det enkelte kjønns premisser? ....og hvor OGSÅ subjektive syn må gis plass? Skal ikke Seksualitet kunne diskuteres mellom kjønnene? Tror du ikke kjønnene har noe å lære av hverandre? Tror du ikke en diskusjon kan gi mennesker litt større vyer, og aksept/forståelse for sin egen og partnerens seksualitet? Har du absolutt ingen synspunkter på temaet jeg innledet med? Du roter til det poenget ganske formidabelt, med å prate om "regelverk".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamsefar Skrevet 12. januar 2003 #15 Del Skrevet 12. januar 2003 Dorian, ikke engang du har guts til å svare på spørsmålet: "Mener du at en tema-diskusjonsside ikke kan innholde subjektive meninger/ytringer, for da flyttes den FRA det temaet den subjektive meningen er relatert til?" Syns du det er vanskelig å svare? Syns du ikke KG's brukere fortjener et svar på et slik spørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 12. januar 2003 #16 Del Skrevet 12. januar 2003 Nei, men jeg synes det var vanskelig å lese Men jeg har et motspørsmål Mener du at kg skal akseptere alle postinger av anonyme gjester, uansett hvor forvrengt og trangsynte de er, uansett hvor ofte de postes - uten nevneverdig fornyelse? Det er ikke godt å si hvor tråden tok farvel med temaet seksualitet, og ble en generalisering. Kanskje var det i tittelen: "Naturmekanismer hos menn - Feige kvinner" Kanskje var det når du skrev: "Årsaken er etter min mening, at kvinner er svært feige" eller: "Det dere kvinner også vet, er at det er de samme mannsmekanismene fra naturen, som driver oss til å stadig ha et ønske om sex med mange ulike kvinner, for å befrukte de... " eller noen av de andre generaliseringene av kvinner (og menn!) som innleggene dine er fylt med. Mitt tips er: slå opp i "generaliseringer" i ordboka. Svaret på spørsmålet ditt er forøvrig: Jo, subjektive meninger/ytringer angående sak aksepteres, subjektive meninger/ytringer ang. enkeltpersoner/grupper der nevnte subjektive meninger kan karakteriseres som sterkt generaliserende/overfladiske, vil, med utgangspunkt i gjeldende regler for DENNE tema/diskusjonssiden, bli utsatt for ekstra oppmerksomhet fra moderator/redaksjon, og et vedtak om flytting vil kunne bli fattet hvis visse kvalitative trekk i de subjektive meningene/ytringene faller igjennom. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 12. januar 2003 #17 Del Skrevet 12. januar 2003 Ser ærlig talt ikke noen mening med innlegget ditt..du slenger ut en masse påstander som skjærer alle kvinner over en kam, hva håper du å få ut av det? Det blir ingen god debatt ut av det ihvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamsefar Skrevet 12. januar 2003 #18 Del Skrevet 12. januar 2003 Dorian.... her fossror du... pass deg så ikke årene knekker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #19 Del Skrevet 13. januar 2003 dette har jo også en del med ballestørrelsen å gjøre, om jeg har forstått forskerne rett? små baller = trofaste menn som heller sitter hjemme store baller = flyfiller som vil spre sine gener maksimalt alltid glad for å hjelpe. *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. januar 2003 #20 Del Skrevet 13. januar 2003 Bamsefar: Har du problemer med å lese/ forstå vanlig norsk? Jeg har ikke det, og leser Dorians innlegg som ett forsøk på å forklare deg hvorfor ditt innlegg blir flyttet, siden du blir så innmari oppgitt over at dette skjer, og derfor ødelegger din egen tråd helt på egenhånd! Dorian har allerede svart på ditt gjentatte spørsmål, men siden du tydeligvis har litt problemer med å forstå hans svar til deg, skal jeg prøve å svare jeg også. spørsmål: "Mener du at en tema-diskusjonsside ikke kan innholde subjektive meninger/ytringer, for da flyttes den FRA det temaet den subjektive meningen er relatert til?" Svar på spørsmål fra meg: "JO, en tema-diskusjonsside kan inneholde subjektive meninger/ ytringer uten å flyttes fra det temaet den subjektive meningen i utgangspunktet er relatert til, så lenge ikke den subjektive meningen/ ytringen tynges ned av generalisering (=Gi allmenn gyldighet; stille opp allmenne regler på grunnlag av enkelttilfeller.) av grupper. Dersom den subjektive meningen/ ytringen inneholder for mye generalisering, vil den bli flyttet til siden for skråblikk og generalisering, fordi det da er her den hører mest hjemme. Bortsett fra det, hva var det du ville frem til? At gutter er smarte og jenter er dumme? Ja, for de som er plaget av jentelus så stemmer vel den tankegangen bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg