Gå til innhold

Hva betaler man en dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig å betale en:

- hvit dagmamma som har barnet hjemme hos seg?

- hvit dagmamma som er hjemme hos oss?

- sort dagmamma som har barnet hjemme hos seg?

- sort dagmamma som er hjemme hos oss?

Håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs litt hvor i landet det er og hva som er inkludert (bleier, mat ol.), men etter hva jeg har forstått er det vanlig i Oslo å betale kontantstøtten + prisen barnehagen ville kostet. + gjerne det en får i fradrag på skatten om det er hvit dagmamma.

Skrevet

Vi har dagmamma i Oslo. Måltider inkludert, bleier holder vi. Hun har tatt 5000 svart, men tar nå 5500 siden vi ønsket å ha det hvitt. Tror det er vanlig med 5000 svart og ca 6000 hvitt.

Dersom de skal være hjemme hos deg tenker jeg at prisen i utgangspunktet ikke blir så annerledes. Med mindre det blir lang reisevei, eller at flere arbeidsoppgaver ligger til (f.eks. lage mat, vaske e.l.)

Skrevet
Vi har dagmamma i Oslo. Måltider inkludert, bleier holder vi. Hun har tatt 5000 svart, men tar nå 5500 siden vi ønsket å ha det hvitt. Tror det er vanlig med 5000 svart og ca 6000 hvitt

:overrasket: Kjære vene for noen priser.

Her jeg bor tar dagmammaene rundt 3000,- pr mnd selv om ungene er små.

Skrevet

Vi betalte 4500 svart, da fikk han måltider hos henne.

Men med kontantstøtte ble det jo ikke så mye da, den er (var?) jo på 3700 kroner.

Gjest Gjest_Elle Melle_*
Skrevet

Vi betaler 175,- for dagen, med måltider og uten bleier. Svart.

Oi, oi, for noen priser i Oslo da, her i Bergen er det ikke så høyt.

Skrevet

Da vi forhørte oss om dagmamma fikk vi opplyst at hun tok 3700 kr og at vi da holdt mat og bleier selv. Drikke ordnet hun.

Skrevet

jeg jobber svart og passer barn hos en bosninsk familie.. begge foreldre jobber.. ene på sfo, andre på linjegods. så de får greit betalt i mnd...

jeg derimot får 1500 kr mnd og da jobber jeg;

mandag 13:30-16:30

tirdag, onsdag, torsdag 12:30-16:30

fredag 11:00-16:30

jeg passer da en gutt på halvannet år, snart 2, pluss de to andre ungene som kommer hjem fra skole på 6, og 11 år... de to får jeg ikke betalt for, men likevel blir det til at jeg passer dem!

1500 kr pr mnd, blir litt lite for meg som ikke har noen annet jobb å gå til! eller hva mener dere?

Skrevet

Det skulle tilsvare ca 80 timer i mnd det da. Det er en timeslønn på rundt 18 kr timen. Ville nok prøvd å finne noe annet ja!

• Liker 7
Skrevet
Det skulle tilsvare ca 80 timer i mnd det da. Det er en timeslønn på rundt 18 kr timen. Ville nok prøvd å finne noe annet ja!

Men igjen tok dagmammaen min ikke mer en 25 kr timen.

Skrevet

jo men tilsvarende lønn 25 kr timen ville hun fått utbetalt 500 kr mer! Det er jo litt mer lønn da!

Skrevet

Vi betaler 4500 kr for full plass, men nå skal hun visst bli hvit og da skulle det stige til 5000 kr.

Synes ikke det er så ille, men om få måneder mister vi kontantstøtta og da blir det ganske dyrt.

Og barnehageplass kan vi se langt etter.

Skrevet

Og det er ikke akkurat lønnsomt å passe noens barn hjemme hos dem, er du hos deg selv kan du ha flere barn. f.eks 3, og f.eks 4000 per barn da blir det jo litt likevel.

1500 kr er en vits!

Skrevet

Vår dagmamma tar 180 kr dagen. (Vi har fire dager i uken.) Prisen er inkludert mat, men uten bleier. Hun jobber svart.

Synes det høres forferdelig stusselig ut for barn som må sitte med matpakke hjemmefra hjemme hos dagmammaen sin. Sitter dagmammaen og evt barna hennes med nysmurt mat, men dagbarnet sitter der med matboksen sin. Stakkars!

Skrevet

jeg driver å leter etter jobb mens jeg passer disse barna, ikke bare fordi jeg tjener dårlig, men disse ungene er oppdratt på en helt annen måte enn hva vi her i norge er vandt til.. disse ungene får lov til å slå, og når minstemann slår mellomste, ler han som blir slått, da da lærer minsten at det er greit.. samme med lugging, sparking... jeg prøver å si nei, men ingen av de gidder å høre, så dette gidder jeg ikke...

det er kanskje bare meg som er ung og ikke vet bedre... er 23 år og har ingen barn, men såpass vet jeg at dette ikke er lov til å være barn...

senest idag, så jeg mellomste slå minsten, og da tente lunta mi seg.. jeg var skikkelig rasende, men jeg kan jo ikke gjøre noe, for dette er ikke mine barn.....

men jeg skal i allefall slutte å passe de 2 eldste, så får vi se hva foreldrene sier om at jeg også skal passe de... sier de noe, ber jeg om mer penger.. hvertfall dobbelt av det jeg tjener nå... jeg får jo sosial penger også, men det er jo heller ikke mye for å si det sånn, men nok til at jeg lever trangt, og lever jeg ikke trangt lenger må jeg til mamma å spise, og det kan jeg jo ikke fortsette med!

Skrevet

Jeg betalte dagmammaen 35 kr pr time, det var inkl mat, evnt også frukt og så hadde vi med youghurt og bleier.

Nå har vi barnehageplass til begge, og det er egentlig veldig bra :)

Skrevet

Dagmammaen som vi hadde i fjor skulle ha 30 kr i timen. Da fikk sønnen vår mat hos henne. Vi holdt bleier selv.... :)

Skrevet

jeg har hatt to dagmammer den ene tok 2500 pr mnd inkl mat uten bleier.

hun måtte slutte siden hun skulle i jobb

den andre tok 4500 inkl mat uten bleier,vanlig pris

mange hvite ligger på 5-5500 pga skatt.

bra vi fikk barnehage til 2250 inkl mat. ;)

dyrt med dagmamma,men er veldig glad for at mange vil ta jobben,stor hjelp. :klappe:

Skrevet
jeg har hatt to dagmammer den ene tok 2500 pr mnd inkl mat uten bleier.

hun måtte slutte siden hun skulle i jobb

den andre tok 4500 inkl mat uten bleier,vanlig pris

mange hvite ligger på 5-5500 pga skatt.

bra vi fikk barnehage til 2250 inkl mat. ;)

dyrt med dagmamma,men er veldig glad for at mange vil ta jobben,stor hjelp. :klappe:

Vet ikke om dere har mottar kontantstøtte, men hvis dere gjør det sparte dere penger på å ha barnet hos dagmamma. 4500 i lønn til dagmamma - 3700 i kontantstøtte, tilsvarer at dere betalte dagmamma av egen lomme 800kr.

Det er jo mye billigere enn barnhage til 2250. Personlig synes jeg dagmammer er alt for dårlig betalt. Støtter de som skrev at de betalte kontantstøtte pluss det en barnehageplass koster......

Skrevet
Vet ikke om dere har mottar kontantstøtte, men hvis dere gjør det sparte dere penger på å ha barnet hos dagmamma. 4500 i lønn til dagmamma - 3700  i kontantstøtte, tilsvarer at dere betalte dagmamma av egen lomme 800kr.

Det er jo mye billigere enn barnhage til 2250. Personlig synes jeg dagmammer er alt for dårlig betalt. Støtter de som skrev at de betalte kontantstøtte pluss det en barnehageplass koster......

Vel vi får ikke kontantstøtte mer enn noen få måneder til, men tviler på dagmammaen setter ned prisen til 2200 eller hva en barnehageplass koster da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...