Gå til innhold

Klypedyr!


Apple-

Anbefalte innlegg

Jeg hater klypedyr! Får helt hetta når en av de eklingene plutselig dukker opp! :hår:

Jeg flyttet hit jeg bor nå - leilighet i første etasje - i vinter, dette er altså første sommer her. Og her er det mye klypedyr! :sprettoy:

Er det noen som vet om det er ekstra mange av dem i år? Eller om det er enkelte ting de liker (hybelkaniner..? :ler: Da er jeg solgt!), altså om det er noe jeg kan gjøre for at de ikke skal like seg hos meg? Jeg finner dem bare på gulvet, og har funnet dem på alle rom utenom soverommet. Fikk helt spader da kjærstn min sa han hadde ristet et ut av skoen sin på trening (etter å ha vært hos meg), og rister nå skoene konsekvent før jeg tar dem på meg *frysninger*

Jada, jeg vet jeg er litt småhysterisk når det gjelder dette, men HJEEELP da! Bare le, for jeg ler av meg selv, også, men vær så snill å legge igjen råd mens dere ler! :)

*venter spent mens jeg later som jeg ikke sjekker rundt på gulvet*

Endret av Apple-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ER ekstra mange av dem i år. Og ikke bare hos deg. :ler:

Du kan kjøpe Baythion maurpulver hos fargehandelen, blande ut i vann, og helle i en tynn stripe rundt huset. Da kommer de ikke inn i alle fall. Pulveret er mot maur, skrukketroll og saksedyr og det virker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, godt det ikke bare er meg som syns det er mange av dem! :sjenert:

Jeg bor i leilighet, kan jeg helle bare på hagesiden..? Føles ikke ut som det kan være nok :klø:

Klypedyr er forresten ekle, brune, avlange, krypende innsekter med en "saks" i rompa, derav navnet *gåsehud bare av tanken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg kommer fra kaller vi dem for "klyftekjive"

Interessant link. Bløe igrunn mest fascinert av at moren blir spist av barna sine etter å ha pleiet for dem en periode. :tristbla: Sender jo naturligvis assosiasjoner til å ha utakknemlige tenåringer i hus ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, det er mange her i år oxo, enda jeg aldri har sett dem her før!

jeg skal hvertfall prøve den flytende tingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Det ER ekstra mange av dem i år. Og ikke bare hos deg. :ler:

Du kan kjøpe Baythion maurpulver hos fargehandelen, blande ut i vann, og helle i en tynn stripe rundt huset. Da kommer de ikke inn i alle fall. Pulveret er mot maur, skrukketroll og saksedyr og det virker! :)

Takk for det rådet!

Er så utrolig mange klypedyr her i år. Jeg bor i en kjeller, men har aldri hatt dette problemet før. De henger i taket og på veggen, ligger i senga og i skoene mine, og i dag fant jeg en inni buksa mi. Så nå er begeret fult altså! De er så utrolig ekkle. Tørr nesten ikke sove når samboeren min ikke er her for å passe på :P Føler at de er OVERALT.

Er det ny klypedyr sesong nå i 2010, eller er det bare her i kjelleren at det er ekstra ille i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherre... Glad jeg ikke har slike, bare edderkopper her :sukk:

Hvor kommer disse dyrene fra? sprekker i veggen? Gjennom vinduet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk glad for å lese denne tråden!

Vi har hatt klypedyr i senga! Bare ett, men allikevel! Vi har soverom i annen etasje, og vi har i tillegg høy førsteetasje!

Så det ER altså mange av dem i år!! Jeg synes vel strengt tatt ikke de er så motbydelige... Heller klypedyr enn skrukketroll og edderkopper, men for all del! Ikke inne i huset, takk!

Maurkverk neste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...