Gå til innhold

Brannsår

Gjest Norwegian Blue

Fremhevede innlegg

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Au au!

Jeg brant med på siden av håndleddet når jeg skulle sette pizzaen inn i ovnen i sted.. Som vanlig tenkte jeg ikke noe særlig over det og gjorde ingenting. Men nå er det vondt ennå, og skrukkete og rødt. Hva kan jeg smøre på? Det er vel litt seint å holde det under vann nå som det er ca 45 minutter siden.

I min store medisin beholdning har jeg ibux-salve (hva skal man egentlig bruke det på forresten?), mentholatum salve, zink salve og aloe vera i smøre-på avdelingen. Hva av dette kan være lurt å ha på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Au au!

Jeg brant med på siden av håndleddet når jeg skulle sette pizzaen inn i ovnen i sted.. Som vanlig tenkte jeg ikke noe særlig over det og gjorde ingenting. Men nå er det vondt ennå, og skrukkete og rødt. Hva kan jeg smøre på? Det er vel litt seint å holde det under vann nå som det er ca 45 minutter siden.

I min store medisin beholdning har jeg ibux-salve (hva skal man egentlig bruke det på forresten?), mentholatum salve, zink salve og aloe vera i smøre-på avdelingen. Hva av dette kan være lurt å ha på?

Helt klart aloe vera. Det bruker de på brannskader på sykehus også.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Smørte inn en stor dæsj aloe-vera (98%), men når den har tørka inn er det skikkelig tørt og skrukkete igjen. Bare å fortsette å smøre på og smøre på? Nå er det blitt dobbelt så stort også. Dumme brannsår.

Skrevet

Brannsår er voooondt!

Du bør nok klaske på med aloe vera, og kanskje dekke med et plaster eller en liten bandasje. Det er ikke noe gøy hvis huden detter av.

Skrevet

Et godt og virksomt råd er å strø sukker på brannsåret. Først vann slik at sukkeret fester seg og deretter stør du sukkeret på området. La sukkeret sitte på til det er helt tørt og gjerne enda lenger. Svir som f... men denne behandlingen gjør at man slipper store blemmer etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...