Gå til innhold

Venninnen min spiser eller drikker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre?

Hun har ikke spist siden fredag da, og heller ikke drukket noe særlig.

Jeg regner med grunnen til at hun ikke vil spise og drikke, er at hun rett og slett vil ha oppmerksomhet.

Han hun har sammen med har en datter, og den datteren tar kanskje mye tid av pappas liv da, noe venninnen min ikke liker noe særlig.

Vi har jo fått snakket sammen da, og hun kunne tenkt seg å snakke med noen, men hun vet bare ikke hvem.

Psykolog anbefalte jeg, men hun visste ikke om det kunne være noe alternativ.

Men når man hverken spiser eller drikker, hvor lang tid kan det ta før hun blir syk?

Hun har allerede merket hodepine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en form for sultestreik rettet mot kjæresten?

Skrevet
Er det en form for sultestreik rettet mot kjæresten?

Jeg tror kanskje det at det er oppmerksomheten hans hun vil ha.

Kanskje det er sånn, at hun vil at han skal bry seg mer om henne, istedenfor dattera?

Det kan kanskje gå an..

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis hun bruker mat- og drikkenekt til å kommunisere bør du oppfordre henne til å kontakte psykolog.

Skrevet
Hvis hun bruker mat- og drikkenekt til å kommunisere bør du oppfordre henne til å kontakte psykolog.

Jeg nevnte det for henne, at det hadde vært smart for henne og fått noen å snakke med.

Hvem da, sa hun.

Og da spurte jeg henne da, hvem kunne du selv tenkt å snakke med.

Nei, det visste hun ikke.

Kanskje en psykolog er en ide sa jeg, noe jeg selv mener er et godt svar her.

Dette var noe hun heller ikke visste.

Så sa jeg det at det var viktig for henne at hun fikk noen å snakke med, for det ville vært best for henne selv, og dem rundt henne.

For dem problemene hun har, går jo også utover dem andre hun kjenner.

Men hun tørr liksom ikke å si ifra til kjæresten, at det da er noe som plager henne.

Så da vet ikke jeg gitt.

Skrevet

Sultestreik er en form for voldsutøvelse. Jeg ville ikke hatt en kjæreste som valgte vold som løsning på problemene enten det var vold i form av selvskading eller vold mot andre.

Hvorfor skulle jeg ønske å leve sammen med en persom som valgte slike løsnienger?

Skrevet
Sultestreik er en form for voldsutøvelse. Jeg ville ikke hatt en kjæreste som valgte vold som løsning på problemene enten det var vold i form av selvskading eller vold mot andre.

Hvorfor skulle jeg ønske å leve sammen med en persom som valgte slike løsnienger?

Nei, jeg er enig med deg i det.

Det er ikke så greit gitt. :tristbla:

Er spent på hvordan det der går, om han i det hele tatt finner ut av det at hun hverken spiser eller drikker.

Skrevet
Nei, jeg er enig med deg i det.

Det er ikke så greit gitt.  :tristbla:

Er spent på hvordan det der går, om han i det hele tatt finner ut av det at hun hverken spiser eller drikker.

Det spørs da..

Hun er veldig flink til å skjule ting..

Skrevet

Ehh... han ser vel at hun ikke spiser eller drikker hvis han er sammen med henne??

Skrevet

Ikke etter det jeg har hørt nei.

Uansett, så er det håpløst å få henne til fornuft, så jeg gir opp!

Skrevet

Hørtes barnslig ut. Hun tar nok til fornuften når hun blir skikkelig sulten. Det beste er å overse det. Hvis du/han gir henne mye oppmerksomhet pga sulteforingen, belønner dere den negative adferden hennes.

Skrevet
Hørtes barnslig ut. Hun tar nok til fornuften når hun blir skikkelig sulten. Det beste er å overse det. Hvis du/han gir henne mye oppmerksomhet pga sulteforingen, belønner dere den negative adferden hennes.

Etter hva jeg har fått ut av henne da, så ønsker hun å gjøre slutt på livet.

Så derfor hun gjør det der.

Skrevet

Å sulte seg i hel er en utrolig ineffektiv måte å ta livet av seg på, men holder hun på lenge nok kan hun saktens bli syk.

Gi beskjed til kjæresten, så får han ta det videre.

Skrevet
Å sulte seg i hel er en utrolig ineffektiv måte å ta livet av seg på, men holder hun på lenge nok kan hun saktens bli syk.

Gi beskjed til kjæresten, så får han ta det videre.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få kontaktet han, for ikke har jeg nr hans, eller etternavnet, så det blir litt vanskelig.

Men jeg skal i alle fall se, hva jeg eventuelt kan få gjort.

Skrevet

Jeg synes at du skal ringe hjelpetelefonen til mentalhelse er hun suisidal trenger hun profesjonell hjelp ikke vår ukvalifiserte sysing.

Lykke til!

Skrevet
Jeg synes at du skal ringe hjelpetelefonen til mentalhelse er hun suisidal trenger hun profesjonell hjelp ikke vår ukvalifiserte sysing.

Lykke til!

Etter litt søking og slik på nettet, har jeg funnet navnet til vedkommende og telefonnr.

Men jeg tenker, om jeg sier ifra, kan jeg gjøre tingene enda værre.

Og det vil jeg helst slippe.

Jeg skal uansett ha det i tankene.

Takk for tipset.

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med legevakten. Jeg vet om noen som gjorde det i et lignende tilfelle. da sendte de sykebil, og vedkommende fikk snakke med lege, og ble etter hvert lagt inn.

Venninnen din har tydeligvis store psykiske problemer.

Skrevet

Kan du ikke bare ringe hjelpetelefonen og få noen råd da kanskje de kan hjelpe deg slik at du kan hjelpe henne ut av den dårlige spiralen hun er inne i ?

Skrevet
Kan du ikke bare ringe hjelpetelefonen og få noen råd da kanskje de kan hjelpe deg slik at du kan hjelpe henne ut av den dårlige spiralen hun er inne i ?

Jeg har prøvd jeg da, å hjelpe det jeg kan.

Men det nytter ikke.

Hun vil heller ikke ha hjelp, så da er det ikke så veldig lett heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...