yenoh Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Når jeg prøver å logge meg på Windows messenger, den som "følger med" Windows, får jeg til svar at "Pålogging til .Net Messenger Service mislyktes fordi tjenesten ikke svarer. Tjenesten er ikke tilgjengelig, eller du er kanskje ikke koblet til Internett.", med valgene "Prøv på nytt" og "Avbryt". Slik var det ikke den første tiden jeg hadde denne datamaskinen. Jeg er definitivt koblet til Internett, så det kan umulig være årsaken. Prøver jeg det samme på kjæresten sin data, eller på pappas, fungerer det helt fint. Noen som har noen formeninger om hva som kan være galt og hvordan jeg får fikset det?
Gjest Ulva35 Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Antagelig noe med innstillinga å gjøre. Gå inn på verktøy og se hva du har haket av på. Ettersom dette bare er på din maskin. Hadde problemer med windows messenger selv. Jeg brukte den faktisk ikke, for jeg lastet ned nyere versjon. Men hver gang jeg logget meg på den nye, så kom det opp en boks som fortalte at jeg var logget på et annet sted Nå har ikke jeg så mye greie på data og var litt urolig for dette. Hvor var jeg logget på liksom Sånn var det til en dag jeg hadde besøk av ei venninne som fortalte meg at det sikkert var windows messenger som lå på maskinen. Fant denne frem, gikk på verktøy og der var det ganske riktig haket av for: Logg meg alltid på når jeg kobler meg på internett. Sikkert noe jeg selv hadde gjort den gangen jeg bare brukte windows. Men jeg fikk det vekk iallefall.
yenoh Skrevet 3. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2006 Hva i verktøy skal jeg sjekke, da?
Gjest Ulva35 Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Gå ned på alternativer. Da kommer det opp en boks om forskjellige ting. Skjekk alt som står der og se hva du eventullt har haket av for. Hvis du har haket av for noe du ikke skal ha haket av på, så fjerner du det, og klikker: Bruk. Så klikker du ok tilslutt.
yenoh Skrevet 3. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2006 Nå har jeg prøvd det, men det virker fremdeles ikke.
Gjest Ulva35 Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Kan ikke hjelpe deg mer jeg da. Men du: Last ned nyeste versjon av messenger så slipper du den gamle versjon som bare krangler. Den er mye morsommere også
yenoh Skrevet 3. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2006 (endret) Takk, skal lete på Windows sin nettside og se hva jeg finner. Jeg har forresten den nyeste msn messenger, den som nå heter Windows Live Messenger, hvis det var den du tenkte på. Endret 3. september 2006 av yenoh
Gjest Ulva35 Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Nei jeg mener Msn hotmail. Og den finner du ved å klikke på hotmail, f.eks på abc startsiden. Da kommer det opp et innloggingsskjema. Klikk på registrer og gjør alt som du får beskjed om. Ikke vanskelig.
yenoh Skrevet 3. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2006 Den har jeg allerede, men ville ha en messenger til, slik at jeg kan være pålogget med to kontoer samtidig.
Gjest Ulva35 Skrevet 3. september 2006 #10 Skrevet 3. september 2006 Den har jeg allerede, men ville ha en messenger til, slik at jeg kan være pålogget med to kontoer samtidig. ← Ok, da kan ikke jeg hjelpe deg. Er som sagt ikke så flink med data. Kanskje noen andre her? Eller noen du kjenner som har mer peil. Lykke til da.
Gjest nalle-maja Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 Kva slags nettlesar nyttar du? Eg har opplevd at den "vanlege" MSNen (ikkje Messenger) ikkje vil virka dersom eg berre har Mozilla oppe, men når eg starter opp Internet Explorer loggar eg meg på
yenoh Skrevet 3. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 3. september 2006 Jeg bruker både Internet Explorer og Mozilla Firefox.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå