lillesky Skrevet 20. november 2006 #21 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har kjøpt jojobaolje (helt ren), og bruker den både i t-sonen og i kinnene hvor jeg er tørr. Men jeg skal kanskje ikke bruke den der jeg er tørr? :klø: Eller skal jeg ta litt ansiktskrem og litt jojoba? Fikk med et ark om jojobaoljen, og den kan jo brukes til ALT! Står det der iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #22 Del Skrevet 20. november 2006 Sprøsmål om massasje med eterisk olje: Hvilket forhod blander jeg i, dvs hvor mange dråper eterisk olje (f eks appelsin) pr 100 ml baseolje, f eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #23 Del Skrevet 20. november 2006 Sprøsmål om massasje med eterisk olje: Hvilket forhod blander jeg i, dvs hvor mange dråper eterisk olje (f eks appelsin) pr 100 ml baseolje, f eks? ← Max 10. Husk at eteriske oljer er giftige i for store mengder, og kan påvirke under svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #24 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har kjøpt jojobaolje (helt ren), og bruker den både i t-sonen og i kinnene hvor jeg er tørr. Men jeg skal kanskje ikke bruke den der jeg er tørr? scratch1.gif Eller skal jeg ta litt ansiktskrem og litt jojoba? Fikk med et ark om jojobaoljen, og den kan jo brukes til ALT! Står det der iallefall. Du kan fint bruke jojobaoljen der du er tørr, men hvis du er veldig tørr er kanskje mandelolje enda bedre. Jeg bruker jojobaolje under dagkremen eller alene om natta. Bruker bare 3-4 dråper. Har vel normal til tørr hud. Bruker den også rett på våt hud etter at jeg har dusjet, og syns det gjør underverker for de tørre flekkene jeg får på armene. I håret derimot fungerer den heller dårlig... Den røyklukten noen snakker om er jo veldig mild da, og ikke ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #25 Del Skrevet 20. november 2006 Jojobaolje kan brukes til alle hudtyper, tørr som fet. Dette kommer av at jojobaoljen, som egentlig er flytende voks, har nesten identisk oppbygning som vår egen hud. Jojobaoljen virker dermed på den måten at den balanserer huden. Jojobaolje er også antiseptisk, noe som vil si at den renser. Man kan derfor helt trygt bruke jojobaolje både som rensemiddel og som fuktighetsgiver. Uansett hudtype. I tillegg har jojobaolje en naturlig solfaktor på 4, så da er man beskyttet mot uv-stråler også. Kan det bli bedre? Den flasken man får kjøpt på apoteket med ren jojobaolje koster rundt 150,- Det er ikke nødvendig å bruke mengder. Ta litt i håndflaten og gni mot hverandre til det blir varmt, da frigjør man de fine stoffene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. november 2006 #26 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har også normal/tørr hud, og kan fint bruke jojoba. Bruker det om kvelden og er myk og fin i huden om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2006 #27 Del Skrevet 20. november 2006 Max 10. Husk at eteriske oljer er giftige i for store mengder, og kan påvirke under svangerskap. ← Hjertelig takk:_) Ja, jeg vet at de kan være farlige i for store mengder, men synes det er vanskelig å finne god nok info om de enkelte oljene og dosering. Skal først og fremst teste på mannlig samboer, så ingen fare for graviditet, hehe. Men det er sant - mange oljer skal man ikke bruke om man er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 20. november 2006 #28 Del Skrevet 20. november 2006 Kan noen av disse oljene passe på tørre neglebånd? Har jojoba fra før, men ikke tenkt på å bruke den til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 20. november 2006 #29 Del Skrevet 20. november 2006 Tusen takk for gode råd! Den røyklukten noen snakker om er jo veldig mild da, og ikke ubehagelig. ← Av jojobaolje? Synes ikke den lukter noe jeg. Den flasken man får kjøpt på apoteket med ren jojobaolje koster rundt 150,- ← Ah, så de har på apoteket! Jeg kjøpte av en sånn Miranda-dame, den kostet 165, og hun sa at de ikke hadde det påå apooteket. Skal gå dit neste gang. Kan noen av disse oljene passe på tørre neglebånd? Har jojoba fra før, men ikke tenkt på å bruke den til dette. ← Står det på mitt ark at man kan det! Har tatt den på hendene jeg; kjempedeilig! Men, siden jojobaolje er flytende voks; er det bra for porene? Det tetter ikke igjen altså? Tanita! Er jojobaolje bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meep Skrevet 21. november 2006 #30 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har normal hud med veldig tørre partier. Mandelolje eller jojobaolje? Er det rimeligst å kjøpe på helsekost eller apotek? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. november 2006 #31 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg begynte med jojoba-olje for noen dager siden, og når er huden min veldig fornøyd Synes dette er helt genialt (om jeg fortsetter å være fornøyd da), nå slipper jeg å bytte til fetere krem i vinter. Liker Active Moist, men trengte litt ekstra. Anbefales så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meep Skrevet 21. november 2006 #32 Del Skrevet 21. november 2006 Hva slags hud har du, Ciara? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 21. november 2006 #33 Del Skrevet 21. november 2006 Men, siden jojobaolje er flytende voks; er det bra for porene? Det tetter ikke igjen altså? ← Jojobaolje er den typen fett som er mest lik hudens eget fett, og tetter IKKE porene. Tvert imot anbefales det til bruk på fetere hudtyper med tette porer, fordi det bidrar til å gjøre huden renere. Og ja, det lukter røyk (men jeg har veldig følsom nese). Til neglebånd ville jeg heller brukt en fetere olje, som for eksempel mandelolje eller olivenolje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 21. november 2006 #34 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har brukt masse jojobaolje på nesa (svarte prikker) i noen dager nå, og de minker! I går kveld smurte jeg godt med jojoba på hendene og neglene, og i dag er de myke og neglebåndene ser friskere ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 21. november 2006 #35 Del Skrevet 21. november 2006 Forresten, hvor får man tak i mandelolje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 21. november 2006 #36 Del Skrevet 21. november 2006 Mandelolje får du på apotek og helsekost. Jeg bruker den under bodylotion for ekstra fuktighet, og av og til for å fjerne sminke, men den er en fet olje, så jeg ville ikke brukt den i ansiktet annet enn til veldig tørr hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meep Skrevet 21. november 2006 #37 Del Skrevet 21. november 2006 Nå har jeg kjøpt jojobaolje (ja, det tok ikke så lang tid). Har smørt meg på hendene og de virker allerede mykere. Dette med oljer virker i grunnen veldig interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. november 2006 #38 Del Skrevet 21. november 2006 Hva slags hud har du, Ciara? ← Jeg har blandingshud - noen tørre og noen blanke partier. Jeg er også fascinert av oljer, og tror jeg skal kjøpe flere. Lese litt om forskjellige bruksområder, og teste ut. Sitrus og lavendel, blant annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toyita Skrevet 22. november 2006 #39 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har også kjøpt jojobaolje nå. Skal man bruke den rundt øynene også, eller blir det for sterkt for øyenhuden?? Jeg blir så lett sår på øynene .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 22. november 2006 #40 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har også kjøpt jojobaolje nå. Skal man bruke den rundt øynene også, eller blir det for sterkt for øyenhuden?? Jeg blir så lett sår på øynene .... ← Jeg smører den bare til toppen av kinnbenet og over øyenbrynene, altså ikke inn på selve øyelokket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå