Gå til innhold

Å blunke til noen...


Gjest Uffda

Anbefalte innlegg

Jeg har av og til blunket ;) til mennesker av ulike grunner... det kan være "sammensvergende", for å understreke en spøk, for å ta brodden av en ironisk setning, eller andre settinger der det har passet seg slik. ;)

Dette hadde jeg aldri fått negativ respons på, jeg har alltid opplevd at folk har skjønt blunket!

Etter at jeg flyttet, så har jeg derimot fått reaskjoner på dette... jeg har fått vite at kvinner har trodd jeg flørtet med mannen deres når jeg har blunket til dem! :overrasket:

Er det virkelig slik at på enkelte steder i landet så er blunking kun for flørt?

Blunker du til folk? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et blunk fra en mannlig kollega blir mottat i all uskyldighet, uansett hvor feminim anlagt fyren er. Et blunk fra en kvinnelig kollega er der i mot mye vanskeligere å avvise som noe annet en det er.

Nesten like effektivt som å stryke hendene over utringningen mens du ser kollegaen dypt inn i øynene....farlig! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et blunk fra en mannlig kollega blir mottat i all uskyldighet, uansett hvor feminim anlagt fyren er. Et blunk fra en kvinnelig kollega er der i mot mye vanskeligere å avvise som noe annet en det er.

Nesten like effektivt som å stryke hendene over utringningen mens du ser kollegaen dypt inn i øynene....farlig!  :sjarmor:

Ok, I see... omtrent som når mennene står med tomlene i bukselommen, og viser fram sine edlere deler.

Ikke helt lett å følge med på de offisielle reglene for kroppspråk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også blunk i den betydningen du beskriver... opplever at folk forstår det helt greit. Det er jo på sett og vis en slags flørt, men som brukes humoristisk kanskje.. Har aldri tenkt over det jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blunker også i sammenhenger som trådstarter sier. Jeg blunker til kvinner, menn, eldre, unge barn. Det er vel en form for flørt, men jeg legger absolutt ikke noe seksuelt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blunker ikke til folk jeg. Og opplever sjelden at folk blunker til meg. Men jeg hadde ikke oppfattet det som flørt, heller som en måte å understreke en spøk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll
Blunker ikke til folk jeg. Og opplever sjelden at folk blunker til meg. Men jeg hadde ikke oppfattet det som flørt, heller som en måte å understreke en spøk på.

Signerer denne jeg tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blunker ikke.. men jeg liker godt at andre blunker til meg. Har en kollega som gjør dette med jevne mellomrom. Det er jo på en måte litt flørtete, men samtidig synes jeg bare det understreker at vi har et godt forhold.. Tror ikke det ligger noe mer i det enn det.. Synes det er sjarmerende jeg! Ville ikke reagert om noen gjorde det til kjæresten min, men kanskje han ville hvis han hadde sett at kollegaen min gjorde det? jeg har liksom aldri tenkt på det på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...